Exoterrestrial
Het zal je kind maar weze 😳
Dan moeten we alleen nog een inspiratiemeter hebben, volgens mij heeft Bass er een.![]()
Allen hiernaartoe!

http://www.performanceinspired.tv/our-research/the-inspiration-meter/
Cheers,
Exo.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dan moeten we alleen nog een inspiratiemeter hebben, volgens mij heeft Bass er een.![]()

Haha.
ok. Dan stellen we het als volgt.
Jij moet een stuk muziek maken wat :
Alleen de accoorden C Dmin B7 en A bevat
Er mogen alleen rap invloeden in zitten
Het nummer moet 2.13min lang zijn
Maximaal 4 verwchillende geluiden
Geen effecten
Dan, de rest, mag doen wat ie wil! :-)
lol!
Maar goed, ik doel meer op het effect van 'dit apparaat kan maar weinig, maar wil toch iets origineels neerzetten'. Dan komen er leuke geïnspireerde dingen naar voren. En vergelijk dit dan met de enorme trukendoos die ze nu ter beschikking hebben en nog komt er bagger op de radio..
Jullie verwarren naar mijn gevoel inspiratie te veel met serendipiteit. (serendipiteit: het zoeken naar een speld in een hooiberg, en eruit rollen met een boerenmeid. Zie Wiki). Als ik gooi met twee dobbelstenen, gooi ik ook wel eens 12. Als ik de hele dag op mijn gitaar zit te pielen, rolt er eens om de zoveel tijd een heel cool stukje uit (als je mij niet gelooft, vraag het Keith "Gimme Shelter" Richards) dat kennen we toch allemaal? Dat is een pure random generator. Dat weet natuurlijk ook topic starter; de vraag: "waar halen jullie je inspiratie vandaan???" is een eeuwenoude, echte muzikanten-beroepsvraag; het "gewoon pielen"-antwoord is het triviale amateurs-antwoord. Waarom? Omdat een beroepsmuzikant, die brood op de plank wil, simpelweg niet altijd tijd heeft om te wachten tot die boerenmeid uit de hooiberg rolt of tot de dobbelstenen weer 12 opleveren. Bestaat er geen mogelijkheid, zo vraagt de profi zich al af sinds de Middeleeuwen, om dat toeval een handje te helpen? Et voila, daar hebben we de vraag naar de compositie-algoritmiek, de muzikaal-inhoudelijke, concrete ideeën, de potentiële goudmijnen, de inspiratiebronnen.
ik denk dat in opdracht muziek maken toch vaak een stuk moeilijker is dan vrij iets maken.
ik weet niet of je wel eens met een reclamefilmpje voor je neus hebt gezeten met wat saaie
opa's en oma's erin over verzekeringen....maar op dat moment kan je een ongelofelijke black-out krijgen en lijkt muziek in je vingers en hoofd niet meer te bestaan. en de deadline dreunt door op de achtergrond!
juist dan kan het probleem van inspiratie en controle boven komen drijven. als het filmpje te saai is voor woorden...

Let op met het gebruik van het woord "gewoon" beste Robert...
Voor je het weet krijg je dit antwoord en is de cirkel rond...
Cheers,
Exo.![]()

zoals het klokje thuis tikt...