Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Er is een leuk gegeven over talent en tekenen:
het schijnt dat als je mensen vraagt een mannetje te tekenen je in veel gevallen
kan zien aan de tekening daar waar ooit in hun kindertijd hun ontwikkeling stopte qua teken-inzicht.
sommige mensen zijn ver ontwikkeld ( dus misschien aangeboren talent ) en tekenen een heel realistisch mannetje met alles er op en er aan.
maar er zijn genoeg mensen die in een vroeg stadium zijn blijven steken en nooit verder ontwikkeld en die tekenen nog steeds (ook op 80 jarige leeftijd) zo'n poppetje met harken als armen en benen!
alvorens muziek te gaan maken steek ik een vinger diep in mijn poepert en houd hem daarna ongeveer een minuut lang onder mijn neus.. werkt zeer inspirerend
(Bij sunny is het zonnebrand, aan de bodyshake te zien.)

Toch ben ik ervan overtuigd dat je het moet leren. Daarna komen de talenten om de hoek kijken. Maar de basis is altijd aan te leren. Zo is het ook met muziek.
Als jij goed kunt leren en onthouden maar je hebt geen ruk talent, dan nog kan je redelijk aardige muziek weten te produceren (wat dan natuurlijk vaak erg lijkt op datgene wat is aangeleerd). Als je wel talent hebt EN je hebt de basiskennis, dan kunnen er hele leuke dingen ontstaan.
Daarom is muzikant zijn een vak, geen kunst.
Daarom is muzikant zijn een vak, geen kunst.
dit vind ik maar vreemd, natuurlijk kun je iedereen iets bij leren als je als leraar maar inspeelt op het niveau en vermogen van de leerling en het punt waar die is. Talent staat daar los van, talent is alleen maar handig om met je geleerde dingen buiten de paden te gaan denken die je geleerd hebt, de rest kun je via oefeningen die een goede leraar op je afstemt prima onder de knie krijgen uiteindelijk.ik heb best veel muzieklessen (gitaar, bas, piano, studio, solfege, theorie, alle soorten stijlen muziek) gegeven en moet zeggen dat sommige personen echt helemaal geen talent hadden.
Hoe veel ik ook iemand leerde, het zat er helemaal niet in. niks Nada 0 %.
dus het is niet alleen leren. er is toch wel een basis nodig van enig talent. aanvoelen van dingen. En sommige konden heel goed leren. deden precies wat ik zei. meer ook niet,......maar iets creatiefs kon er niet uitkomen, dus weer bleek je wel iets van nature in huis te moeten hebben.
daarom is het ook het leukste om les te geven aan iemand met enig talent. dan vind ik het echt heel leuk om te doen!
hallo quister. wel goed lezen:
ik zeg: sommige...of te wel: er zijn toch echt wel mensen die het gewoon niet in zich hebben.
en ik zeg enig talent....niet op het niveau van Mozart.
dit om duidelijk te maken dat er nu eenmaal mensen zijn die bijvoorbeeld niet geboren zijn om een gitaar in hun handen vast te houden. of een baslijn te bedenken. Of hun gehoor te trainen (solfege).
dat heeft verder niets met mij of mijn lesgeven te maken en daar wil ik het ook helemaal niet over hebben.
ook niet dat ik alleen maar mensen met talent les wou geven. zeg ik ook nergens.
je insinueert iets, maar daar ga ik maar verder niet op in.
en ja, tuurlijk kan ik ook op punnik-niveau mensen leren iets creatiefs te doen met muziek. dat kan.
kinderen van 8 jaar en dan toch al hun eigen liedje maken. ja, leuk was dat!
dom naspelen van noten zonder te begrijpen en aanvoelen, herhalen zonder veel eigen inbreng
zoiets