Waar halen julie je inspiratie vandaan????

Ik heb toch nog ernstig behoefte aan een soort van conclusie, misschien kan sunny die even maken? :D

Ik heb toch nog ernstig behoefte aan een soort van conclusie, misschien kan sunny die even maken? :D

de conclusie is simpel:

als je vaak genoeg muzikaal geïnspireerd raakt, dan zit het wel goed en hoef je je nergens druk over te maken.

maar als er bijna nooit een leuk nootje uit je vingers komt wat ook nog eens klinkt naar persoonlijke wens...dan heb je misschien een probleem, of dan kan je het misschien gewoon niet..of het zit het er gewoon niet in. niet bij je GEN-pakketje meegebakken...

maar muzikaal punniken kan je altijd leren...ook leuk..

ga naar een voorstelling van de johnny cash live coverband, zoals ik op Dit moment ( in valkenburg).
als je dan nog niet geinsireerd bent om meer freatief gedrag te gaan vertonen, dan ben je zeer waarschijnlijk niet erg creatief bekwaam en kan je beter wat anders gaan doen!
bye!

Recent voorbeeld voor mij is dat ik wat interviews las met Liam Howlett (The Prodigy) over zijn werkwijze en daardoor zelf ook eens dingen op een andere manier ben gaan proberen te doen dat verrassend goed bleek te werken. Dus in dit geval komt de inspiratie niet uit een gevoel of een ervaring, maar door eens met een andere blik naar je apparatuur te kijken en je werkwijze aan te passen in plaats van steeds maar hetzelfde te doen.

Mijn conclusie is dat je hersens op de juiste manier gestimuleerd moet worden.
Omdat je iedere keer wat nieuws moet maken, (want je gaat niet je eigen werk zitten reproduceren als composer) moet je ook steeds op een andere manier gestimuleerd worden.

Eigenlijk zit je er dus gewoon aan vast dat je constant op zoek moet naar variatie in de breedste zin des woord om de hersens juist te stimuleren om zodoende tot iets nieuws te komen.

Wat een gedoe ook zeg.. :D

voor optimale inspiratie:

breng XXL spiraaltje in,
dan een krat spiritus opdrinken.
vervolgens al je spieren verrekken door verkeerde yoga-oefeningen.
dan twee weken zonder eten en drinken in de verte turen staand aan het einde van een pier.

en dan naar huis:

muziek maken!

Dank je voor je constructieve bijdrage :D
Vind jij zelf dat je dingen kan doen of dingen die je juist niet moet doen als je muziek wil maken?
Begrijp jiij iets van smacks de lat lager leggen?
Begrijp jij iets van niet te veel eisen stellen?
Van 'gewoon' beginnen? :D
Van je oefenen in associatief denken?
In het maken van nieuwe verbindingen?
In het loslaten van belemmerende patronen?
Ik denk dat je daar best wel wat mee kan. en nee, daar ben je eigenlijk niet op in gegaan. Dat begrip kan een basis zijn voor n gesprek als je daar zin in zou hebben.
Ik vind het vervelend voor je dat je je zorgen maakt over mijn funktie hier, alhoewel ik me afvraag of dat werkelijk zo is. Ik heb t idee dat je me vooral probeert te raken ergens mee, omdat ik op n piemeltje ben gaan staan.
Nogmaals.. Ik denk dat je prima helder hebt wat mijn punt is in deze draad. Ik denk ook dat je als je iets verder uitzoomt weet dat niet mijn manier van discussieren je hoog zit, maar iets anders. Voor mij is t overigens helemaal geen discussie of je creativiteit kan trainen of niet. Wie dat niet weet is er nog nooit serieus mee bezig geweest en zou die tip goed kunnen gebruiken lijkt me zo.

Gelukkig begin je door te krijgen dat mij iets hoog zit ja.
Wat mij hoog zit is jouw manier van een discussie voeren, als je het zo kunt noemen tenminste. Discussiëren is: het uitwisselen van standpunten op basis van argumenten. Maar voor jou is discussiëren domweg steeds opnieuw, zonder nieuwe argumenten, een leus herhalen, zoals uit onderstaande citaten blijkt. Alleen in #389 onderbouw je je standpunt:

Zonder nieuwe argumenten, zet je je punt in de herhaal-lus:

Je voegt hier iets als een gezags-argument toe, nl. dat je niet alleen staat. Altijd een zwaktebod en 't heeft geen enkele betekenis, want het vergroot niemands inzicht en degenen die het tegenovergestelde beweren staan evenmin alleen. Ook vandaag in Egypte staat niemand alleen.

Als je dan ook nog beweert dat ik niet in ga op je argumenten, dan vraag ik me af of je mijn posts überhaupt wel LEEST. Want ik ben er wel degelijk op in gegaan: in mijn laatste post, #432, https://www.synthforum.nl/forums/showpost.php?p=1655246&postcount=432 heb ik twee argumenten genoemd tegen die vooronderstelde trainbaarheid van creativiteit: (1) een wetenschappelijk-empirisch argument, (2) het eeuwenoude "voorverstaan" van creativiteit. Het kan zijn dat je die argumenten onzin vindt. Prima. Maar je zegt dat niet. Je gaat er niet op in en draait de zaak doodleuk om (niet voor 't eerst in deze draad) door te beweren dat IK niet in ga op JOU.

Kijk, daar word ik moe van. En ik maak me er ook een beetje zorg over, sinds jij nu mod bent geworden. Er gaat nu toch ook iets van een voorbeeldfunctie van je uit en van iemand die de pretentie heeft een discussie te kunnen modereren, moet worden verwacht dat hij tenminste in staat is een discussie zelf te voeren. Ik merk daar bij jou nog bar weinig van.

inderdaad
@fjoesz: da's nu de 6 de keer dat je dat beweert,
sorry maar daar overtuig je me echt niet mee.
(Voor mij is t overigens helemaal geen discussie of je creativiteit kan trainen of niet. Wie dat niet weet is er nog nooit serieus mee bezig geweest) : en dat is natuurlijk complete onzin, wat je daar beweert. ik ben niet op de pik getrapt, ben er wel serieus mee bezig , en het toch niet met je eens.
misschien helpt het als je eerst eens duidelijk maakt Wat dan precies volgens jou trainbaar is ?associatief vermogen, geheugen voor liedjes, muzikaliteit , ?
geen idee eigenlijk wat je nu precies bedoeld , zelfs niet na 6 keer lezen.

verder denk ik dat het wel voor eenieder duidelijk is inmiddels.
en johnny cash was erg goed ( engelse cover artiest met erg goed gelijkende voice ) .

Yerba mate, met een beetje stevia. :mexico:
Port, met een beetje citroensap. :W
En niet al te veel eisen stellen aan de uitkomst want dat bederft het plezier onderweg.

kijk nu komen de echte geinspireerden uit de mouw/kast, met wat onvervalste productiegeheimen
dank ga het zeker eens uitproberen.
LBV of ruby ?

Yerba mate, met een beetje stevia. :mexico:
Port, met een beetje citroensap. :W
En niet al te veel eisen stellen aan de uitkomst want dat bederft het plezier onderweg.

interreessant. weer wat geleerd. Yerbe mate....dat ga ik eens proberen!

Het drinken van yerba mate is in Zuid-Amerika net zo'n gewoonte als het gebruik van koffie en thee in de rest van de wereld. In tegenstelling tot de koffie of thee, echter, is mate voedzaam, vol vitaminen, mineralen en anti-oxidanten. Het bevat o.a. mateïne, de mildere variant van cafeïne. Bij koud weer wordt de drank warm geserveerd, met warm weer wordt het water vaak vervangen door limonade en dus koud gedronken (tereré). Kinderen drinken de yerba vaak met limonade.

zijn het nu twee verschillende recepten?

port met een beetje citroensap is recept 2? dat is weer iets totaal anders..

Back