Waar halen julie je inspiratie vandaan????

Ik rook meestal een blowtje voor het muziek maken. Dan kom ik op dingen die ik normaal niet zo snel zou verzinnen. Het maakt me om de 1 of andere reden minder lui en ga ik eerder ingewikkelde dingen uitproberen..

ik haal mn inspiratie uit liefde...zomer...en vorige tracks waar ik tevreden over ben. Verder artiesten die ik goed vind.

Origineel geplaatst door The Unholy
Ik rook meestal een blowtje voor het muziek maken. Dan kom ik op dingen die ik normaal niet zo snel zou verzinnen. Het maakt me om de 1 of andere reden minder lui en ga ik eerder ingewikkelde dingen uitproberen..

Jellinek Aanmelding

Afsprakenbureau Aanmelding Amsterdam:
Vlaardingenlaan 5
Tel. 020 - 408 70 85
NB: dit telefoonnummer is uitsluitend bestemd voor het maken van afspraken.

Telefonische inschrijving van cliënten: op werkdagen van 09.30 uur tot 16.00 uur; bij drukte wordt u teruggebeld. Cliënten dienen bij de eerste afspraak een verwijsbrief van hun huisarts mee te nemen.

Telefonisch spreekuur voor verwijzers: op werkdagen van 9.30 – 17.00

Email: aanmelding@jellinek.nl

ik ben beetje gek dus heb wel inspiratie genoeg ....kan soms weken duren en dan weer weken niks maar in die weken van muzikale onthouding is er altijd wel iets onbewust aan het brouwen en dan is het gewoon wachten op de uitbarsting=)

Willekeurig toetsen rammen. en dan verder bouwen mits er iets gevonden is.
Of in bed leads verzinnen (en vooral niet op schrijven want de volgende ochtend weet je het nog wel. NOT)

Dames 8o)

Ik eigenlijk ook, maar meer als een sample van een houtfluitje met oplopende pitch
verschijnt niet in mijn fantasie.

STOP met je werk, school, stop met wat-dan-ook, en ga bij je studio wonen.
Ga rustig zitten, maar nog niet in je studio en doe waar je zin in hebt. (maar ga niet te ver van je studio weg)
Na een minuut, of misschien een week en misschien midden in de nacht, spring je opeens op en gaat aan de slag met een idee.
Je weet niet meer waar je bent, hoe laat of dat het is, of je met iemand iets had afgesproken of dat je honger hebt; je bent bezig met je track.
Dat is de inspiratie pakken, toch? En waar die inspiratie of dat idee dan vandaan komt?
Een reclame op tv die je irriteert, een kat die tonaal miauwt, mooie billen, lelijke voeten, teletekst, echt alles kan inspiratie in je opwekken denk ik, het is maar hoe je in je hoofd met die input omgaat.
Ik denk ook dat een goed idee het beste ontstaat als je niet aan muziek maken denkt en ook nog niet in de studio zit. (te staren naar je locator)
Vandaar dat 'doen waar je zin in hebt'.
Natuurlijk ga ik ook wel eens direkt achter mijn computer zitten, als je gewoon zin hebt in muziek maken is dat ook genoeg. Dan komt de inspiratie denk ik uit het plezier dat je beleeft door het maken van jouw muziek.
Oh ja.. Ik blow me meestal 'de tering' als ik 'er in zit'. Heb je ook een Jellinek in Rotterdam, Exzit? Of kan ik dat email adres ook gebruiken?
(eens kijken of ze mij wijs kunnen maken waarom ik niet zou blowen :D )

Niet geplaatst door BasroR
...maar ik rook niet

eerst zoek ik met genre bij kazza ofzo een zooitje nrs die ga ik beetje analyseren en als er ergens een vette break of lekkere vocal in zit begint het knip en plak werk en dan gooi ik het in mn sampler en ga er wat mee klote meestal komt zo een van mn nummers tot stand .
het is echt niet zo dat ik denk nu ga ik dit of dat maken of dat een mooi uitzicht of een rustgevende omgeving me inspireert om en vette break te ontwerpen ofzo , mieschien dat als ik me deprie voel dat ik wat duisterdere beatz zet dan anders. ik vind het ook heel knap als iemand zegt: dit ga ik vandaag maken. en het komt er presies zo uit als hij het in gedachten heeft daar is mijn muziek veel te complex voor ik kan zelf amper volgen hoe mn eigen breakbeats inelkaar zitten en dan nog de rest. ik noem inspiratie liever zin hebben om te beginnen aan track, zoals nu zit ik op mn slaapkamer op bed en ben aan het denken hoe mn niewe studiotje zal aan voelen om er in te werken omdat ik nu al 4 dagen bezig ben hem te schilderen en iso aanbrengen dempende vloer bedekking en veel meer van die klijjne verbeteringen. ik heb er zoveel zin in om een track te maken daar dat is voor mij inspiratie.

Een zilveren doosje met enkele lichtjes en knopjes op.

Ik maak mn meeste muziek in het weekend, savonds en ik krijg na een paar glazen Chardonnay de meeste zin/inspiratie..

Inspiratie haal ik overal vandaan. Als ik geluiden hoor (het ritme van een piepende brug ofzow alstie open gaat) of als ik een titel in m'n hoofd heb... Zag es een keer een busje voorbij rijden van een Orchideeen bedrijf, de naam van de eigenaar vant bedrijf was Geest. Dus zo onstond Phantom Orchid.... Krijg ook wel es op de meest rare momenten inspiratie :D

Ideeën ligt het meestal niet aan, maar als ik een idee heb en m'n setup staat niet aan, dan ben ik het meestal kwijt voor de boel opgestart is. Computer opstarten, sequencer opstarten... Inspiratiekiller no.1 hier.

Origineel geplaatst door Gilles la Crêpe
Ideeën ligt het meestal niet aan, maar als ik een idee heb en m'n setup staat niet aan, dan ben ik het meestal kwijt voor de boel opgestart is. Computer opstarten, sequencer opstarten... Inspiratiekiller no.1 hier.

Moet je harde waren kopen! Of minstens iets zoals een RM1x of een MPC1000...

Origineel geplaatst door r.5
Moet je harde waren kopen! Of minstens iets zoals een RM1x of een MPC1000...

Is daarom dus reeds onderweg :)

Het werken met met een softsequencer ervaar ik al lange tijd als een passieve manier van werken waar ik ontzettend lui van word.

Origineel geplaatst door murw
aiaiaiai, al dat gedoe ook altijd over inspiratie. ONZIN! tis gewoon een kwestie van aan de slag gaan en blijven!

Nou volgens mij moet je ook talent hebben. Anders blkijf je aan de slag gaan.

Hoi,

Vroeger zong (ja, ik en zingen) ik mijn gedachten eerst op een cassette recorder in. Zodat ik nog steeds weet wat ik wou maken. Ik werd er gek van dat ik een goed idee had en dat ik dan met iets anders eindigde.

De laatste tijd heb ik een heel slecht geheugen, dus hoef ik niets meer in te zingen.

Ook ik ben wel erg benieuwd naar die cassettes :D Misschien een idee :eureka: om enkele fragmenten te digitaliseren en voor eeuwig vast te leggen voor de komende generatie? :)

Maar om ff ontopic te gaan, ik werk in mijn hoofd ook altijd hele nummers uit, maar 'tis me eigenlijk nog nooit gelukt om deze ideeen ook 'in het echt' te realiseren.. ik hou het op gebrek aan talent van mijn kant :L , omdat ik nog nooit het eindresultaat behaald heb dat ik voor ogen had en zodoende nog nooit een fantsoenlijk nummer afgemaakt heb. Aardige loopjes maken lukt me wel, maar bij het uitwerken loop ik constant vast... Aan de andere kant beleef ik toch veel lol aan mijn hobby, door gewoon te prutsen met de apparaten die ik heb en om de lol is het me uiteindelijk toch te doen... zodoende raak ik er ook niet gefrustreerd door :) Ooit zal ik een nummer maken waar ik trots op ben.., daar ben ik na al die jaren nog steeds overtuigd van 8)

Toch heb ik ook wel inspiratiebronnen waar ik ideeen van haal.. vlak voor mijn flat stopt er altijd een ijsco-wagen en die speelt altijd een heel aardig melodietje.. ik moet daar nog eens wat mee doen... :dj: Verder geven artiest als Portishead, Olive of Bjork mij inspiratie om toch door te gaan met klooien.

Dat was mijn verhaal :)

Groetjes, Vincent aka Ironfreq

Voor mij is vakantie inspiratiebron nummer 1. Niets werkt zo goed als op een mooi strandje je hoofd helemaal leeg maken (helaas is je apparatuur dan mijlenver weg). Overigens is kantoorwerk inspiratiekiller #1.

Back