Oplichting op tweedehands verkoopsites (marktplaats, 2dehands etc.)

Nou, met dat soort bedragen durf ik nog wel een gokje te wagen ook hoor. Vaak zat dingen via marktplaats besteld in die prijsklasse (boeken, effectpendaaltjes etc), en nooit problemen gehad.

nog meer in deze categorie:

voor 400 euro kon ik vandaag deze Push 2 overnemen https://www.marktplaats.nl/a/muziek...163cbf64b311aceabe449fcde83&previousPage=home

''Ik had 400€ al als mijn vaste RP dus ik ga ermee akkoord. €400,- is een deal''

Ik akkoord en vragen waar in Venlo en wanneer ik hem kan ophalen:

''Hallo, Ik zou dit weekend eerste instantie thuis blijven. Maar omdat me zoon een weekendje bij een vriendje blijft slapen. Was ik van plan om met me vrouw naar Texel te gaan. Zondag komt me dan niet zo goed uit. Zou je eventueel na het weekend kunnen ? Ik hoor graag van je''

Dat leek me wat lang en dus vroeg ik of ik morgenochtend kon langskomen of dat hij hem kon verzenden;

''Ik ben al weg naar Den helder, Eventuele verzending is mogelijk ik vraag er wel 8,50 extra voor aan verzendkosten. Ik maak zelf gebruik van SNS en Rabo ik weet niet of je de zelfde bank hebt. Anders staat het er wel vrij direct op. Mvg''

Vervolgens wil hij graag verder contact via whatsapp waar hij me zijn gegevens stuurt van zijn vrouw 'omdat zij ING heeft (ik had gezegd dat ik ING had) en hij zeker wil zijn dat hij het geld binnenkrijgt'

Ik zoek zijn telefoon nummer op en bingo http://www.nepwekker.nl/nl22bunq229...arschuwing-nadat-er-is-betaald-lekker-handig/

Onlangs ben ik ook opgelicht met de aankoop van een gelukkig minder dure ipod (80 euro), maar ik ben blij dat die waarschuwing me hieraan vooraf is gegaan

Wees gewaarschuwd :)

Het verhaal over Texel komt op mij niet echt verdacht over, mogelijk geraffineerd geloofwaardig. Is het zo erg om tot na het weekend te wachten? Maar goed, die nepwekker deed het 'm natuurlijk.
Heb je het gemeld bij MP? De advertentie staat er nog steeds.

nog meer in deze categorie:

voor 400 euro kon ik vandaag deze Push 2 overnemen https://www.marktplaats.nl/a/muziek...163cbf64b311aceabe449fcde83&previousPage=home

''Ik had 400€ al als mijn vaste RP dus ik ga ermee akkoord. €400,- is een deal''

''Hallo, Ik zou dit weekend eerste instantie thuis blijven. Maar omdat me zoon een weekendje bij een vriendje blijft slapen. Was ik van plan om met me vrouw naar Texel te gaan. Zondag komt me dan niet zo goed uit. Zou je eventueel na het weekend kunnen ? Ik hoor graag van je''

Dat leek me wat lang en dus vroeg ik of ik morgenochtend kon langskomen of dat hij hem kon verzenden;

''Ik ben al weg naar Den helder, Eventuele verzending is mogelijk ik vraag er wel 8,50 extra voor aan verzendkosten. Ik maak zelf gebruik van SNS en Rabo ik weet niet of je de zelfde bank hebt. Anders staat het er wel vrij direct op. Mvg''

Vervolgens wil hij graag verder contact via whatsapp waar hij me zijn gegevens stuurt van zijn vrouw 'omdat zij ING heeft (ik had gezegd dat ik ING had) en hij zeker wil zijn dat hij het geld binnenkrijgt'

Ik zoek zijn telefoon nummer op en bingo http://www.nepwekker.nl/nl22bunq229...arschuwing-nadat-er-is-betaald-lekker-handig/

Onlangs ben ik ook opgelicht met de aankoop van een gelukkig minder dure ipod (80 euro), maar ik ben blij dat die waarschuwing me hieraan vooraf is gegaan

Wees gewaarschuwd :)

1 van de foto's stond ook op 2e hands van een verkoper met een andere naam. Advertentie is inmiddels verwijderd.
https://webcache.googleusercontent....ssionele-apparaten/+&cd=4&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

Laatst gewijzigd:
:okdan: Mooi speurwerk!

Via de rechtermuisknop (op de afbeelding staand) 'zoeken naar deze afbeelding op google' selecteren. De onderste optie ;)

Deze advertentie was op 6 december (dachtik) geplaatst en de foto + advertentie zijn dan nog in google cache terug te vinden maar als een oplichter meer geduld heeft met een (serie) foto's is dat niet het geval.
Hopelijk gaan er verder geen mensen intrappen.
Heb maar even mijn acount gegevens aangepast en een bod gedaan onder de gebruikers naam mis poes.. :D
Wat is de prijs van een tweedehands push 2 eigenlijk.. ik denk dat niemand er 450 voor over heeft toch?

Nog even doorgezocht op zijn account.. het zou natuurlijk altijd kunnen dat ie geen camera heeft maar met zo een gedetaileerde aanbieding als die Push 2 met stofkap lijkt me dat sterk..
De andere foto's van items die ie aanbiedt zijn te oud maar leiden ook naar tweedehands.be.. behalve het setje drum-mics die hij aanbied, die staan nog op audiofanzine..
https://www.marktplaats.nl/a/muziek...ed2a557deff636f4f8b9c5b7a618&previousPage=VIP
https://en.audiofanzine.com/misc-microphone/shure/PGDMK6/medias/pictures/a.play,m.359819.html

Laatst gewijzigd:
Haha, ik had ook al een bod gedaan met mijn speciale "Nepzoekertje, oplichter!"-account. :) En gemeld bij Marktplaats natuurlijk. Intussen is hij verdwenen. *high five*

De oplichter waarover ik dit draadje gestart heb, gebruikte weleens foto's van 2dehands, soms ook enkel nog terug te vinden in de Google-cache via Image Search. Maar meestal pikte hij gewoon foto's die nog open en bloot op eBay stonden. Hem heb ik trouwens, na meer dan twintig accounts die ik heb laten verwijderen, nu al een week of twee niet meer gezien op Marktplaats. Of misschien heeft hij eindelijk zijn standaardmethode wat minder herkenbaar gemaakt -- heb ik 'm toch tenminste wat aan het werk gezet. :D

Aha.. maar eh.. goedzo dat ie weg is :)

Ik ben er voor de rest niet zo mee bezig maar zoek meestal even voordat ik ergens mee in zee ga.. en het liefst ga ik er ook gewoon naartoe, maar dat is meer omdat ik geen ellende opgestuurd wil krijgen.. *D

Misschien moet ik ook niet klagen.. heb tot nu toe ook wel wat goedkopere dingen laten opsturen en altijd is alles aangekomen :)

Maar idd.. je staat er versteld van wat ze allemaal niet voor een werk doen om mensen om de tuin de leiden.. en dan die teksten die ze verzinnen.. je zou het bijna geloven...

Nu ik erover nadenk: het is niet onmogelijk dat dit weer dezelfde kerel was. De tekst bij het zoekertje voor die Push 2 was weliswaar anders -- ik herkende hem altijd aan een paar typische uitdrukkingen die er nu níét in stonden.

Maar ik herinner me ook dat hij ooit over een synth iets schreef als: "Voor me zoon gekocht maar hij vond het maar niks." Je kunt bewust proberen om anders te gaan praten of schrijven, maar dingen als "me zoon" verraden je dan toch weer...

Kan ook toeval zijn, natuurlijk.

Hoe dan ook: goed dat je zo alert was, PEPIJN46.

Maar idd.. je staat er versteld van wat ze allemaal niet voor een werk doen om mensen om de tuin de leiden.. en dan die teksten die ze verzinnen.. je zou het bijna geloven...
Enorm grappig soms, toch? Alsof er een paarse alien voor je deur staat met drie benen en een slechte plaksnor: IK BEN DOORSNEE-NEDERLANDER. IN WEEKEND MET VROUW NAAR "TEXEL". ME ZOON BIJ VRIENDJE SPELEN ZOALS DOORSNEE-KINDEREN :dubbel:

Ik bedoel: als je er even bij stilstaat, kijk je er zo doorheen, maar 't is grappig wat zo'n oplichter allemaal bedenkt als hij een doodnormaal, onverdacht personage wil spelen.

Laatst gewijzigd:
ik sta er echt van te kijken hoe slim die oplichters zijn, direct inspelend op de angst die je hebt wanneer je een goede deal in handen denkt te hebben en daardoor de deal zo snel mogelijk gesealed wil hebben dat je gaat overwegen 400 euro blind over te maken (terwijl je, mogelijk met toedoen van de oplichter, de biedingen langzaam omhoog ziet gaan).. je zou denken dat zo iemand dan ook slim genoeg is om ook de simpele dingen zoals spelling ff in orde te maken.

maargoed, les voor mij; wat extra geld is het vertrouwen waarschijnlijk wel waard; minder marktplaats, meer synthforum :) of gewoon zo op blijven letten..

hoe lang nog voordat ze zo slim worden dat ze hier accounts gaan hacken..? als het nog niet voorgekomen is

of misschien ben ik wel een oplichter en plaats ik dit bericht enkel om de indruk te wekken dat ik een enthousiast lid ben ;)

dus; iemand een roland jupiter 6 kopen? 200 euro enkel verzending! me vrouw is in texel met de hond dus ik ben zelf in budapest kan niet langskomen dus. zit bij Bunq maar de hond bij ING dus maak maar over naar de hond

ik sta er echt van te kijken hoe slim die oplichters zijn
Tja, nadat hij eerst allerlei adverteerders met obvious taalfouten op MP heeft ontmaskerd, verschijnen straks de eerste advertenties van RobrechtV, en dan denken we allemaal: die is te vertrouwen! Maar dan bekijken we zijn posthistorie en zien dat hij alleen in dit topic heeft gepost (plus eentje elders om het geloofwaardig te maken).

:D

Haha, ik had ook al een bod gedaan met mijn speciale "Nepzoekertje, oplichter!"-account. :) En gemeld bij Marktplaats natuurlijk. Intussen is hij verdwenen. *high five*

De oplichter waarover ik dit draadje gestart heb, gebruikte weleens foto's van 2dehands, soms ook enkel nog terug te vinden in de Google-cache via Image Search. Maar meestal pikte hij gewoon foto's die nog open en bloot op eBay stonden. Hem heb ik trouwens, na meer dan twintig accounts die ik heb laten verwijderen, nu al een week of twee niet meer gezien op Marktplaats. Of misschien heeft hij eindelijk zijn standaardmethode wat minder herkenbaar gemaakt -- heb ik 'm toch tenminste wat aan het werk gezet. :D

Misschien moet je bij interpol gaan werken. :D

Supertip dat van die www.nepwekker.nl ! Aangezien http://www.opgeletopinternet.nl/ ermee gestopt is. Die hadden een goede naamsbekendheid. Dit soort versnippering speelt oplichters in de hand. Op de website v/d politie zijn dit mobiele nummer en het Bunq bankrekeningnummer nl. niet bekend.

Hoe deze oplichter aan wederom een nieuw bankrekeningnummer v/e katvanger komt is mij een raadsel. Tenzij het iemand is die zijn leven er aan wijdt. Zo'n typ die je op TV nog wel eens gearresteerd ziet worden en die heel veel kennissen heeft die op de midd. school zitten en voor een paar tientjes hun PIN code geven.

Oplichten is een beetje te makkelijk aan het worden.

dus; iemand een roland jupiter 6 kopen? 200 euro enkel verzending! me vrouw is in texel met de hond dus ik ben zelf in budapest kan niet langskomen dus. zit bij Bunq maar de hond bij ING dus maak maar over naar de hond
kVmkkGy.jpg
:dubbel: :dubbel: :dubbel:

Tja, nadat hij eerst allerlei adverteerders met obvious taalfouten op MP heeft ontmaskerd, verschijnen straks de eerste advertenties van RobrechtV, en dan denken we allemaal: die is te vertrouwen! Maar dan bekijken we zijn posthistorie en zien dat hij alleen in dit topic heeft gepost (plus eentje elders om het geloofwaardig te maken).

:D
'Die taal... vlekkeloos. Dat moet wel een fatsoenlijke burger zijn!' :D
Misschien moet je bij interpol gaan werken. :D
Nah. Ik ben al taalnazi, dat is een job op zich. :smeris:

Hij is weer terug met een Push 2? https://link.marktplaats.nl/m1221961018

Spelfouten in de advertentie, een ogenschijnlijk zelfgemaakte afbeelding, maar makkelijk via google te vinden op andere websites. Meteen wat nepbiedingen en om het overtuigend te maken ook een tv meubel die opgehaald kan worden.

Bank- en telefoonnummer zijn wel gecontroleerd, maar dat stelt weinig voor dacht ik.

Kan natuurijk legitiem zijn maar ik heb zo m'n twijfels.

Hij is weer terug met een Push 2? https://link.marktplaats.nl/m1221961018

Spelfouten in de advertentie, een ogenschijnlijk zelfgemaakte afbeelding, maar makkelijk via google te vinden op andere websites. Meteen wat nepbiedingen en om het overtuigend te maken ook een tv meubel die opgehaald kan worden.

Bank- en telefoonnummer zijn wel gecontroleerd, maar dat stelt weinig voor dacht ik.

Kan natuurijk legitiem zijn maar ik heb zo m'n twijfels.
Raar. Die foto is promomateriaal van Ableton zelf, zowat de eerste die je ziet als je "Ableton Push 2" googelt. Anders dus dan de obscure eBay-advertenties waar de foto's gewoonlijk vandaan komen.

En hij heeft nog een ander zoekertje dat níét op dezelfde dag verschenen is (bij een account dat net gehackt is, verschijnen er vaak twee of drie tegelijk). Een tv-meubel dan nog, geen typisch 'lokaas'.

Anderzijds: als je thuis echt zo'n Push hebt staan, hoe moeilijk is het dan om even je gsm-camera te gebruiken? :frons: En 'bieden', zonder minimumprijs, doet ook altijd een alarmbelletje afgaan...

Vertrouwen jullie deze verkoper op Markplaats (link)? Hij stuurde een foto van het apparaat met twee vingers en zijn duim toen ik vroeg om een fotootje met 3 vingers. Ik wacht wel even af of zijn bank een BunQ nummer is. De foto kon ik op internet niet vinden via Google dus die lijkt door hem gemaakt.

Back