Voor het eerst een track gepost

Sankt Pauli

Stamgast
Hallo iedereen,

zit al een tijd op Synthforum, heb alleen nog nooit een track achtergelaten. Welnu, voor alles is er een eerste keer. Maak al sinds begin jaren 90 elektronische deuntjes, maar lijdt aan het bekende probleem dat ik ze heel vaak niet afmaak. Zo af en toe lukt dat wel en dan krijg je dus iets zoals ik hier achterlaat. Over het rustige gedeelte van dit nummer ben ik zelf nog wel het meest tevreden.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Wees niet al te hard voor me 8o) .

https://soundcloud.com/synthetic-gloom/the-fear-of-life

Nooit een track gehoord die zo to the limit is gesmeten.(op hardcore styls en zo na dan). Das weer een verrijking. haha mmm of juist niet . Voor de radio zou het ongetwijfeld super klinken. voor de rest vind ik het best leuke track goed stereo en zo.

Laatst gewijzigd:
Hey DRe, dank voor je reactie en ik begrijp wel wat je bedoelt. Sommige delen komen wat, ehm, 'schreeuwerig' over zullen we maar zeggen. Vind het zelf wel passen bij het nummer :)

Ik zou dat opzwellende soundje toch een fractie zachter zetten. en op het laatst die sound (lijkt als een stalen hek die dicht gaat ) meer in pitch proberen te krijgen. of weg halen. mss willen andere nog een geniale opmerking. ik vind het echt niet slecht.

Ik mis volgens mij een beetje sublaag en die kick hoeft volgens mij niet zo hard. Verder best leuk :okdan:

Bedankt voor alle reacties, echt leuk om te lezen!

Ik heb wat (subtiele) aanpassingen gedaan:
- het ijzeren hek is vervangen;
- opzwellend soundje iets zachter (als we tenminste hetzelfde geluid bedoelen :) );
- (een deel van) de kick staat wat zachter;
- iets meer hoog en iets meer laag (geen sublaag vermoed ik).

Ben niet echt een kei in goed afmixen, mocht iemand anders een poging willen wagen, dan houd ik me aanbevolen!

http://soundcloud.com/synthetic-gloom/the-fear-of-life-take-2

2.54 min. past denk wel een vrouwen stem in volgens mij past dat wel nou ben ik geen expert ik had wel anders wel mooi gevonden ik dan he!
Veder klinkt het wel goed als dit je eerste track is!

Prima aanpassingen, lekker laten zo :okdan:

2.54 min. past denk wel een vrouwen stem in

Ik had er zelf idd ook aan zitten denken om daar 'iets' met een stem te doen, maar ik wist niet precies wat. Had er eerst wat losse (quasi diepzinnige) woorden met een vocoder ingesproken, waarbij de laatste waren 'Fear of Life' die dan precies aan het einde van de 8 maten kwamen, maar ik heb alles weer weggehaald...

nou ben ik geen expert ik had wel anders wel mooi gevonden ik dan he!

Ik weet niet precies wat je hier zegt, maar volgens mij dat je het niet mooi vind? 8)

Veder klinkt het wel goed als dit je eerste track is!

Het is niet de eerste track die ik heb gemaakt hoor, alleen de eerste die ik op Synthforum heb gepost. Mijn probleem is dat ik veel halve nummers heb, maar weinig afmaak :)

Prima aanpassingen, lekker laten zo

Ik denk dat ik het hier inderdaad maar bij laat, op naar de volgende ;)

Wat je nog zelf zou kunnen doen is er iets wat honderd hz uit filteren. Daar zit het een beetje vast. Ik had wel even voor je willen doen maar ff rippen en eq er op werkt niet. :D Ik vind het zo al een super track.

Goeie track hoor! Zit lekker in elkaar! Mix 2 is duidelijk beter, maar nog steeds agressief in mijn oren. Probeer eens naar je mix te luisteren op een zacht volume en 'kijk' er overeind blijft. Dat helpt mij meestal wel beslissen wat ik belangrijk vind in de mix.

Hele zieke plaat!
Echt tijden dat ik zoiets heb gehoord, krijg er bijna kippenvel van haha.

Maar please maak het iets minder schel, vooral rond het treble gebied doet het bij sommige synth's pijn aan mijn oren.
Overigens take 2 op beoordeeld.

Ben benieuwd naar de tracks die je nog gaat maken :).

Back