[Techno] Mark Smit - Underneath

Mooie track Mark! :dj: Echte undergroundsfeer. Op je soundcloudpagina kreeg je van iemand commentaar dat die string/pad sound van het begin wel vaker terug zou mogen komen. Dat vind ik dus ook.

De pads wou ik eerste helemaal gaan skippen.
Maar goed vind het wel een cheezy manier om de toonsoort te bepalen (ik weet niet of dat in techno moet maar ik hou wel van een stukje diepgang).

De pads komen wel terug in de tweede break maar dan gewoon een Fm die vast houdt.

Ben bang dat de track dan te veel in herhaling valt als ik het nog een keer laat horen.
Misschien kan ik het terug op de outro doen, dan is de cirkel weer rond.

Bedankt Peter! :)

En bedankt Gloomer voor de positieve reactie!

...Ben bang dat de track dan te veel in herhaling valt als ik het nog een keer laat horen.
Misschien kan ik het terug op de outro doen, dan is de cirkel weer rond...
Begrijp me niet verkeerd. Die track is prima zo, vind alleen het begin erg mooi...

Lekker trackie!!

Echt retro-ish ja, klinkt wel lekker ;) Alleen mag er voor mij dan wel iets meer variatie in je percussie inzitten! En die pads ja, mogen idd terugkomen!

Dikke track man! Het bolletje op mijn romp heeft de onbedwingbare neiging om zich te bewegen. Das een goed teken... Nu heb ik ook zin om techno te gaan maken. jetzt:okdan:

Ik ben het niet eens met de percussie variatie, te minste de variaties die ik had waren vrijwel afleidend.
Dit heeft een beetje te maken met mijn insteek om deze track echt op de aandacht punten te laten focussen in plaats van een groove neer te zetten.
Vandaar dat ik het verwijl statisch heb gehouden.

Ieder zijn eigen ding op deze manier, dit soort opmerkingen/meningen vind ik wel lezen omdat ze een toegevoegde waarde bieden aan deze topic!

Overigens is de pad wel te horen na 3:00, maar heb ik de akkoorden progressie er uitgehaald zodat er meer ruimte is om te ademen.
Een layer die een beetje mee blaaste heb ik er daarom ook uitgehaald

Ik heb super veel plezier gehad aan het maken van deze track, totaal andere denkwijze moeten toepassen als wat ik normaal heb.

Mochten jullie nog een projectje hebben liggen, stuur mij een berichtje, ik vind het leuk om ideeën en opzetjes te luisteren en daar feedback op te geven!
Geeft mij ook weer inspiratie meestal.

Thanks!

- Mark

Ah, dit ligt mij al veel beter. Weer sterk intro. Zoals eerder vermeld zie ik ook wat elementen van het intro en de break graag terug in de rest van de track. Bv arp geluidje laten doorlopen na break. Volgens mij wordt het dan echt top track. :okdan:

Back