mpc1000 of 2000xl

Origineel geplaatst door Furious5
Kan die 1000 niet:
-timestretchen
-resamplen (zn eigen outputs weer opnieuw samplen)
-samples reversen?

das toch best suf? is het nu zo moeilik deze functies in te bouwen? Lijkt me toch niet......

En als je dan een mpc koopt lijkt het me dat je ook lekker standalone wil werken zonder die PC nodig te hebben....

Volgens mij is het idee dat je dit met je computer doet, via USB. Als je echt 'stand alone' wilt werken, dan kun je een uitgebreidere MPC kopen. Vergeet niet dat het de kleinste telg is in de serie en Akai ook nog andere producten wil verkopen. En daarbij werkt een computer monitor toch wel wat prettiger dan welk LCD schermpje ook. En het meeste van deze mogelijkheden doe je toch in de studio, en niet op het podium.

Origineel geplaatst door Arv
Neh, daar geloof ik nix van. Ik weet geen enkel apparaat waarop je kunt loaden/saven terwijl je muziek blijft maken.. Of toch?

Arv

Ik twijfel. Ik heb er te weinig verstand van, maar dit lijkt me echt het enige nuttige van een aparte flash-rom. En ik kan me vaag herinneren dat dit bij de S2000 flash-rom ook zo werkte. Maar goed, tijd zal het leren :)

Origineel geplaatst door Arv
Neh, daar geloof ik nix van. Ik weet geen enkel apparaat waarop je kunt loaden/saven terwijl je muziek blijft maken.. Of toch?

Arv

Volgens mij kan de A4000 laden en lossen tegelijk.

Das waar, idd., daar dacht ik ook net aan. Maar desondanks, stel dat 'ie geen sequences aankan tijdens het laden maar wel de samples in het flash geheugen houdt, dan kun je met een drum en een synth loop onder een pad terwijl je laadt al de stilte vullen. Dat is een vooruitgang. Een kleine, maar toch.
En dan nog vraag ik me af: als je een sequence, een programm en wat samples op de flash bakt, dan moet dat toch geen probleem zijn? Ram is ram, lijkt me dan. Nou ja, ik zie het wel als ik eindelijk dat ding onder m'n vingers krijg.

volgens mij is die 5MB flash puur bedoeld om dat ding bij het opstarten vol te proppen met je eigen favo samples..de electribe ES1 hep dat ook en het is best wel erg prettig.....

De 1000 is op de 2000 gebasseerd kwa OS. Het ziet erook bijna ehtzelfde uit. Ik denk dat we ervan uit kunnen gaan dat
je op stop moet drukken alvorens je kan laden. Ook kun je op dat moment niet nog op je pads gaan rammen. (kan wel, maar geel geluid :) ). Maar als je het geheugen kan uitbreiden tot 128 MB, dan neem ik aan dan je niet tussendoor nogmaals samples moet laden, of je samples moeten wel heel groot zijn.

En Brian, ik weet niet of je sequences of programs in je Flash chip kan vast leggen. Waarschijnlijk alleen samples.

Flashrom is gewoon om van je sampler een soort module te maken. Met de geluiden erin gebakken dus. Dat scheelt(de) laadtijd (vergeleken met Floppy in ieder geval). Maar als je vanaf smartmedia of zo laadt dan lijkt het me inderdaad overbodig. Vroeger moest je met floppy's slepen en dan is het beste handig, niet? Maar ik geloof dat je in je broekzak heel wat smartmediaspul kwijt kan, dusseeeeh.....

Over dat laden tijdens hetspelen; dat doet m'n s3000xl ook, maar er blijft niks van de timing over. Misschien is dat nu verbeterd...

Volgens mij moet je die MPC 1000 meer zien als een opgevoerde s20 en dan valt er ineens niks meer te klagen.

Goed, dan lijkt me die vraag ook opgehelderd: flashrom is om en nabij zo goed als zinloos. Overigens, Biels, ik hoop wel dat 't wat meer is dan de S20. Dat ding heb ik 2 dagen gehad en die ging razendsnel de deur weer uit (ingeruild voor een output expander voor de S2000). Dan is de Yamaha SU10 nog uitgebreider. Maar, die S20 is wel een timestretch Meester (iets wat we kennelijk van de MPC 1000 niet kunnen zeggen).

Origineel geplaatst door bambamstudio
Ik denk niet dat er veel ( of zelfs geen ) bugs in de mpc1000 zit.
De mpc1000 is gebaseerd op de Z4 en die draait als een zonnetje

Ik zou voor de nieuwe gaan.
Al is het alleen maar om de usb poort, geloof me als je eenmaal met AkaiSys gewerkt hebt wil je niets anders meer :)

Bambam : je zegt dat de mpc1000 gebaseerd is op de Z4. In welk opzicht? En waar heb je dat gelezen? Is de DA conversie ook gelijk? Kortom is de geluidskwaliteit van de MPC1000 gelijk aan de MPC200xl en de Z4??

JJ

akai 1000 2000

akai 1000 2000

gelezen in duits blad "keys"

dat de mpc 1000 niet de ak.sys ondersteunt...

Maurice

Origineel geplaatst door big_slick_dick
kun je je samples niet op de pads zetten om zo een melodie te spelen. als dat zo is dan is dat:r :r :r

Dat klopt!!!! Kan wel met de XL. Wie weet kunnen ze het alsnog toevoegen in een toekomstige OS update.

Origineel geplaatst door sander
Dat klopt!!!! Kan wel met de XL. Wie weet kunnen ze het alsnog toevoegen in een toekomstige OS update.

Kan ook met de MPC 1000.

Je kan toch op iedere pad een andere note zetten, zodat je een melodie kan spelen??

Origineel geplaatst door Kenny
Je kan toch op iedere pad een andere note zetten, zodat je een melodie kan spelen??

Hallo??? Das een lekker werkje. In de Xl is het 1 optie en je sample is over je hele midiklavier en pads verspreid.

Heb 's in de manual gekeken en inderdaad, ik kan ook niets vinden als 'chromatic assign' of iets dergelijks. Hopelijk in een systeem update... Wat ik wel zag is '16 level key', waarin je pads één en dezelfde sample met verschillende tune of pitch kunt spelen, dus als ik het goed begrijp hoef je niet voor iedere noot een andere sample te gebruiken. "You can play a sound using 16 different parameter levels assigned to the 16 pads". Ik neem aan dat je dit over 4 verschilende banks kunt doen, zodat je toch gewoon een keyboad tot je beschikking hebt. Het is vervelend dat dit niet automatisch kan en je dus 64 keer de parameters moet veranderen, en Joost mag weten hoe je die keys zonder allemaal in de juiste tune krijgt zonder een chromatic tuner of hoe dat ook mag heten, het lijkt me een heidens werk (of monikken werk, naar gelang je voorkeur). Maar in iedergeval hoef je niet 64 keer een sample te laden. En als die parameters er éénmaal in staan kun je ze als een 'mal' gebruiken voor andere chromatic key groups. Toch? En wie weet, misschien zit er wel zo'n functie in een computer editor?

Laatst gewijzigd:
Back