Sony PCM 1630

Status
Please reply by conversation.
Of dat zomaar kan uit die SPDIF2 (let wel: niet SPDIF !!!) weet ik niet.
Doosje van SDPDIF naar XLR ? Dan ben je nog steeds digitaal en het ging volgens mij om analoge weergave.
En dan de opmerking van J.Baars: "je had in dezelfde tijd ook commerciele ad/da converters om op een video recorder aan te sluiten.
met zeer waarschijnlijk dezelfde converters erin".
Dat klopt: De Sony PCM701 en PCM501. Ook 16bit. Daar kun je wel analoog in en analoog uit op XLR en de eigenlijk benodigde videorecorder kun je zeer eenvoudig by-passen met een simpel kabeltje !! Dat zou de simpelste manier zijn. De PCM701 is wat beter dan de 501. Het zijn niet exact dezelfde converters, maar het blijft SONY...

Even een correctie: Zowel de PCM701 als de PCM501 waren consumentendingen.
En dat betekent dat die NIET voorzien waren van XLR in- en uitgangen, maar RCA/tulppluggen.
Natuurlijk waren in- en uitgangslevels gebaseerd op -10 in plaats van +4.

P.s.: Je zou Maarten de Boer eens kunnen contacten. Hij doet nog steeds cutting werk, maar nu bij studio Emil Berliner Studios in Berlijn.
Hij doet daar zijn oude liefde: Vinyl disc cutting en is daar nog steeds de beste in.

Hey Eventide, Ik heb ondertussen een PCM 1630 van Maarten gekocht, man wat een tank van een bak. Kreeg hem met moeite de trap op. Enorm bedankt voor de tip!

Graag gedaan hoor !! Altijd leuk om te horen dat die oude apparatuur weer goed terechtkomt. Je zult er in ieder geval een fractie van de nieuwwaarde voor hebben betaald.....
Fijne kerel, die Maarten. Veel kennis en onwezenlijk goed gehoor.

Volgens mij kun je een PCM1630 gewoon zonder UMatic gebruiken door de video in- en uitgangen simpel door te lussen.
Succes ermee !

Graag gedaan hoor !! Altijd leuk om te horen dat die oude apparatuur weer goed terechtkomt. Je zult er in ieder geval een fractie van de nieuwwaarde voor hebben betaald.....
Fijne kerel, die Maarten. Veel kennis en onwezenlijk goed gehoor.

Volgens mij kun je een PCM1630 gewoon zonder UMatic gebruiken door de video in- en uitgangen simpel door te lussen.
Succes ermee !

Inderdaad, had het voor de zekerheid nog eens nagevraagd. Hij heeft gewoon AES in - en uitgangen en is best gemakkelijk te gebruiken. De kwaliteit valt mij op van het ding zelf, zo goed in elkaar gestoken. Voelt echt high end. De sound is smaak natuurlijk. Eens experimenteren met die jaren 80 mastering sound. Lijkt me een fijn project. Was 300 euro met verzendkosten.

€ 300,00 !! Dan vond Maarten je aardig en heb jij een prima deal gedaan.
En wetend waar de PCM1630 vandaan komt zal de conditie ook na al die jaren nog uitstekend zijn.
Het voelt niet high-end, het IS gewoon high-end. Nog steeds.
Nogmaals: Succes met je komende expermenten.
Aan de PCM1630 zal het in ieder geval niet liggen !!! :-)

Status
Please reply by conversation.
Back