"I'm 50 years old and I don't know much but I do know this: surrender ALWAYS leads to something better. Every. Single. Time.
But it involves confronting a certain pain, the death of a mythology, a fantasy identity that our ego constructed and which, with the best of intentions, our younger self agreed to become at all costs..."
(gaat trouwens over een soortgelijke microfoon discussie waar hij uitlegt hoe het mogelijk is dat een 85€ micro zelfs beter presteert dan eentje van 4k - helaas ook in die afdeling heb je believers die zweren bij vintage micro's die ook al even idiote prijzen gaan)
Dat is natuurlijk het punt. zoals gezegt het zijn maar tools.
Hardware, software, duur of goedkoop veranderd daar niets aan.
Hardware jams worden ook steeds groter en dat lijkt wel na vinyl, cd's het nieuwe dj formaat te worden.
Wat bijdraagt aan een grote markt dus meer vraag.
Dan zijn er ook een hoop studio's die de industrie standaard apparaten moeten hebben. dus nog meer HD3000's, juno's, jupiters etc.. nog meer vraag
prijs -->>
De hele reden dat 'vintage' nu zo duur is komt idd door de mythologie daar omheen.
Die is sterker geworden door youtube, internet.
- Als Prince het gebruikt moet het wel goed zijn.
- Iedereen heeft een U87 dus moet ik die hebben.
- Ik hoef geen kloon geef me een Originele model D.
- Alle bekende house sjappies hebben een Juno dus moet ik er ook een.
- commersie speelt hier ook op handig op in
Die movement is zo sterk dat de prijzen stijgen en stijgen.
Maar goed heb je het geld en ben je ergens fan van waarom niet.
Of als je echt die specifieke klank nodig hebt omdat je weet waar je mee bezig bent.
Moet iedereen voorzichzelf bepalen.
Vind een J6 fijn maar niet zo fijn als de huidige prijs.
Mijn Prologue kan ook j6-ish klinken. Maar die is niet cool want die kun je nog kopen.
ik gebruik liever mijn oren. das al moeilijk zat.
Dus waar vind je betaalbare vintage gear? die vind je in de hoek van niet populaire apparatuur. Apparatuur waar geen mystiek omheen zit.
zoals bv mijn Sony MX-P42 4 kanaals mixer met pre's die mee kunnen met Neves, APi's en koste me 300 euro.
Ok ooit was die serieus 20K. dus ga maar zoeken