Mac of pc?

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Lees dit forum maar eens: Cubase of Logic voor Mac in toekomst?

Tja ik heb de discussie gelezen ....maar het enigste wat ik eruit op kan maken is dat er heel veel mensen praten vanuit "horen van" in plaats van gegronde feiten, ik denk dat het eerst afwachten is wat de toekomst brengt en dan zien we wel verder.......ik heb nog geen haast om over te stappen op SX.

Ik laat binnenkort mijn G4 450 mhz upgraden naar 1Ghz, en dan heb ik een enorm snelle goed werkende oplossing. Ik heb nog ultra wide SCSI in mijn G4 zitten voor communicatie met mijn emu sampler en mijn supernova gaat met midi ook nog prima mee in cubase......dus over 2 jaar (waarschijnlijk) kijk ik wel naar de dan aanwezig overstap mogelijkheden. Bijna alle software word nog dubbel ontwikkeld zo wel voor OS9.x en OS X (op het moment dat ze daar mee stoppen ga ik pas overstappen)

Origineel geplaatst door C-Code
Dit is echt totale BULLSHIT..... ik heb de volgende setup:

G4 450mhz
Cubase VST 5.2
Peak 2.x
Recycle 2.0

Edirol DA2496
Midiman Midisport 4x4 .......EN HET WERKT SOEPEL......geen problemen met midi.....
En alles onder OS9

Ik hoef niet perse cubase sx voor de mac, en ik hoef zeker geen OSX zolang niet alle software die ik nu onder OS9 gebruik nog niet onder OS X werkt......(refererend naar recycle)

Ik heb in het verleden onnoemelijk veel gezeik met PC's gehad.........vandaar .....MAC......no troubles ever since.....

Mogen we dan de hulplijn van steinberg naar jou verwijzen.

Je bent zeer waarschijnlijk de enige die geen problemen met steinberg/Mac heeft.

Sorry dat ik je niet zo 123 geloof want ik ken zoveel mensen die wel gezeik hebben met steinberg/mac
Zelfs in revieuws van amerikaanse bladen lees ik dat er altijd problemen zijn met mac.steinberg.

Wat ik me ook afvraag is of je er dagelijks mee werkt voor je brood of dat het puur een hobby is.
Begrijp me niet verkeerd maar tussen je brood er mee verdienen en hobby zit een groot verschil
Professioneel gezien heb je altijd te maken met deadlines en dan pas komen de klote dingen naar voren.

MAC OF PC

MAC OF PC

logic of cubase
geen van beiden ik heb jarenlang met logic platinum op pc gewerkt maar sinds ik sonar 3 gebruik heb ik die duitse prul
van mijn systeem gegooid en ik begrijp nu nog altijd niet hoe ik jarenlang met die schandalig dure rotzooi heb kunnen
werken
cakewalk is niet voor niets absolute marktleider in de wereld en vooral in amerika waar zonder enige twijfel de meest prof.
muziekanten rondlopen
als je een fatsoenlijke mac in combinatie met logic wilt betaal je het dubbel dan hardware tenzij je van die belachelijke virtuele synth van emagic houdt
maar ja wie ben ik speel nog maar 30jaar lang muziek en ik heb hier ook een powerbook, atari en twee pc's met xp

Origineel geplaatst door fuse
Hihi, d'r trappen toch weer mensen in die discussie he.

Ik kon mezelf niet bedwingen :D

Origineel geplaatst door Errol
Dat zeg ik, ik dacht ook dat luna een ada convertor is van creamware.
Heeft dan niets te maken met een geluidskaart toch?

De Luna(II) is een geluidskaart, de Luna I/O is een I/O box die je op je Luna (of Pulsar 2) kan aansluiten.

Origineel geplaatst door C-Code
Tja ik heb de discussie gelezen ....maar het enigste wat ik eruit op kan maken is dat er heel veel mensen praten vanuit "horen van" in plaats van gegronde feiten, ik denk dat het eerst afwachten is wat de toekomst brengt en dan zien we wel verder.......ik heb nog geen haast om over te stappen op SX.

Ik laat binnenkort mijn G4 450 mhz upgraden naar 1Ghz, en dan heb ik een enorm snelle goed werkende oplossing. Ik heb nog ultra wide SCSI in mijn G4 zitten voor communicatie met mijn emu sampler en mijn supernova gaat met midi ook nog prima mee in cubase......dus over 2 jaar (waarschijnlijk) kijk ik wel naar de dan aanwezig overstap mogelijkheden. Bijna alle software word nog dubbel ontwikkeld zo wel voor OS9.x en OS X (op het moment dat ze daar mee stoppen ga ik pas overstappen)

Geloof me, ik spreek niet van horen zeggen.
Ik heb bedrijven met het zweet in hun handen gezien als ze een deadline niet haalden.
Kijk even op het nuendo forum en je ziet dat steinberg behoorlijk zit te kloten met mac versies.
Ikzelf heb ook steinberg-ware, maar nooit meer op een mac.
Altijd problemen mee gehad.

Origineel geplaatst door King of Snake
De Luna(II) is een geluidskaart, de Luna I/O is een I/O box die je op je Luna (of Pulsar 2) kan aansluiten.

Dank je voor de uitleg. weer wat geleerd.:)

ff hetzelfde herhale :P

cubase -> pc
logic -> mac

een mac werkt stabiel, en een pc ook als er geen game zooi en een andere shitload aan proggies opstaat, en de drang naar die proggies is bij mij altijd te groot :), daarmee dat men pc niet superstrak werkt, maar moestek nu es als een echte muzikant op een *cleane* pc werken, dan werkt die even handig als een mac.

ofjah, et beste is een mac en 2 pc's (één pc vo die shitload aan proggies, ééntje vo muziek, en een mac, tja, ziet er best leuk uit :p)

Nou ja, ik heb ook wel eens met systemen gewerkt AS400 enzo (Ordina) waarbij je miljoenen kwijt bent voor het hele goedje en als de boel plat lag dan koste het ook tonnen per dag.

En als je daar zag wat voor software erop geklooit was door een stelletje n00bs dan kreeg je het vanzelf wel warm, ehm heet zelfs.
Helemaal toen ik de manager moest vertellen dat als het fout ging hij misschien wel d'ruit gekicked zou worden. :D
Hij ging toe wel heel hard nadenken kan ik je vertellen.

Moraal van het verhaal. Met geld koop je geen stabiele systemen.
Alleen de kans dat er iets fout gaat wordt kleiner.
En het gaat ook om de persoon of personen die er mee om moeten gaan.
Dan hangt het er ook vanaf waarmee ze hun ding kunnen doen.
En kennis van zaken is een nog veel grotere invloed dan de prijs van je hardware.

Er zijn mensen die PC's helemaal verrot schelden om dat het niet werkt en ditto voor Apple's.
Maar als je slim bent ga je daar boven staan en kies je een computer en op grond van gebruikersgemak, prijs/prestatie en mogelijkheden. Dan zie je vanzelf wel wat voor systeem het wordt.

En ik heb in bedrijven ook mensen keuzes zien maken op grond van sentimenten en geen argumenten en dan gaat het om oplossingen die ervoor kunnen zorgen of een bedrijf een catastrofe kan overleven of niet. Voor de meesten van ons is dat niet van toepassing (gelukkig maar). Maar met een beetje ratio kom je stukken verder en verklein je die risico's.

Hallo luitjes,

Zo te zien heb ik een heftige discussie op gang gebracht. En heb gemerkt dat de vraag mac of pc meer een kwestie van persoonlijke smaak is. De bedoeling is dat ik zowel zelf muziek creeer maar ook projecten (zoals bandjes) gaan mixen (en misschien in de toekomst ga opnemen). Ik heb op dit moment een pc maar heb ook met mac gewerkt. Mijn pc ben ik aan gewend maar heb er wel geregeld problemen mee. Dit komt waarschijnlijk ook omdat er veel onnodige shit opstaat. Werken met mac was nogal wennen maar na een tijdje had ik dat ook ennigszins onder de knie. En op dit moment werk ik met cubase maar hoor van velen dat logic, mits je het onder de knie hebt, een veel beter programma is.
Ondanks al jullie reacties ben ik er toch nog niet helemaal uit. :r

Origineel geplaatst door fuse
Nou ja, ik heb ook wel eens met systemen gewerkt AS400 enzo (Ordina) waarbij je miljoenen kwijt bent voor het hele goedje en als de boel plat lag dan koste het ook tonnen per dag.

En als je daar zag wat voor software erop geklooit was door een stelletje n00bs dan kreeg je het vanzelf wel warm, ehm heet zelfs.
Helemaal toen ik de manager moest vertellen dat als het fout ging hij misschien wel d'ruit gekicked zou worden. :D
Hij ging toe wel heel hard nadenken kan ik je vertellen.

Moraal van het verhaal. Met geld koop je geen stabiele systemen.
Alleen de kans dat er iets fout gaat wordt kleiner.
En het gaat ook om de persoon of personen die er mee om moeten gaan.
Dan hangt het er ook vanaf waarmee ze hun ding kunnen doen.
En kennis van zaken is een nog veel grotere invloed dan de prijs van je hardware.

Er zijn mensen die PC's helemaal verrot schelden om dat het niet werkt en ditto voor Apple's.
Maar als je slim bent ga je daar boven staan en kies je een computer en op grond van gebruikersgemak, prijs/prestatie en mogelijkheden. Dan zie je vanzelf wel wat voor systeem het wordt.

En ik heb in bedrijven ook mensen keuzes zien maken op grond van sentimenten en geen argumenten en dan gaat het om oplossingen die ervoor kunnen zorgen of een bedrijf een catastrofe kan overleven of niet. Voor de meesten van ons is dat niet van toepassing (gelukkig maar). Maar met een beetje ratio kom je stukken verder en verklein je die risico's.

Het lijkt er op dat fuse een heel verstandige man is.:)
Zeker als je dit leest. Gewoon duidelijk dus.

Overigens hoor je nog van me fuse.

Origineel geplaatst door Phat'nPhunky
Hallo luitjes,

Zo te zien heb ik een heftige discussie op gang gebracht. En heb gemerkt dat de vraag mac of pc meer een kwestie van persoonlijke smaak is. De bedoeling is dat ik zowel zelf muziek creeer maar ook projecten (zoals bandjes) gaan mixen (en misschien in de toekomst ga opnemen). Ik heb op dit moment een pc maar heb ook met mac gewerkt. Mijn pc ben ik aan gewend maar heb er wel geregeld problemen mee. Dit komt waarschijnlijk ook omdat er veel onnodige shit opstaat. Werken met mac was nogal wennen maar na een tijdje had ik dat ook ennigszins onder de knie. En op dit moment werk ik met cubase maar hoor van velen dat logic, mits je het onder de knie hebt, een veel beter programma is.

Cubase SX nieuwste versie ook al geprobeerd?
Logic is voor jou misschien helemaal geen beter programma.

Als je goede ervaringen hebt met cubase waarom zou je dan willen veranderen?

Origineel geplaatst door Errol
Als je goede ervaringen hebt met cubase waarom zou je dan willen veranderen?

als je graag aardappelen eet, waarom zou je dan willen vlees eten?

Ik bedoel: je kan maar weten wat het is, eens je het geprobeerd hebt

Origineel geplaatst door rvooh
als je graag aardappelen eet, waarom zou je dan willen vlees eten?

Ik bedoel: je kan maar weten wat het is, eens je het geprobeerd hebt

alleen als ik niet tevreden ben met waar ik mee werk ben ik op zoek naar iets anders.
Maar je kunt wel vd hak op de tak (lees v cubase>logic>performer>uuuhhhh????) springen maar als je je brood ermee moet verdienen doe je dat niet zo snel.

Overigens ben ik alweer zo'n 18 jaar vegetarier dus doe mij maar een lekker broodje falaffel.
Veel gezonder.:W

Dat gehak over Mac en PC.

Ik heb in een niet al te lang verleden een opleiding voor fotograaf gedaan, aan de Koninklijke te Den Haag. Ik mag veronderstellen dat ik wat van beeld weet. In het Gemeentemuseum werkt men, natuurlijk, alleen op Mac, want dat is professioneel, vooral de stabiliteit. "Laat eens wat zien", vroeg ik. Men opende een file en het hele systeem stond VAST! Alles sluiten, dus iedereen ophouden met z'n werk, stond toch al vast, starten, opvragen en werderom VAST! Ik was niet onder de indruk. En die afdeling is volledig professioneel: afdrukken van 5 bij 7 meter, geen probleem! Als het systeem werkt :) Een bevriende studio doet al z'n Mac's weg... te lastig in onderhoud. Natuurlijk loopt m'n PC ook vast, dat schijnen alle computers te doen. Ik heb op dit moment drie PC's draaien bijvoorbeeld een Win 3.11 machine, speciaal voor CuBase, Versie 1.0!!! Doet precies wat ik wil en niets meer of mider. Deed'ie op de Atari ook :) Een andere PC voor de geluidsregistratie en beeldbewerking en een PC voor het Net en m'n brieven en zo.

Wout

mac of pc

mac of pc

ff hetzelfde herhale

cubase -> pc
logic -> mac

een mac werkt stabiel, en een pc ook als er geen game zooi en een andere shitload aan proggies opstaat, en de drang naar die proggies is bij mij altijd te groot , daarmee dat men pc niet superstrak werkt, maar moestek nu es als een echte muzikant op een *cleane* pc werken, dan werkt die even handig als een mac.

ofjah, et beste is een mac en 2 pc's (één pc vo die shitload aan proggies, ééntje vo muziek, en een mac, tja, ziet er best leuk uit :p)

ZEVER EN NOG EENS ZEVER
mijn kinderen van 4 en 7 jaar gebruiken dezelfde pc als waarop ik sonar draai
ik laat ze surfen zonder dat ik ernaast sta
logic begint al te kraken als je ms messenger opendoet
ik heb speciaal voor mijn dochter een powerbook gekocht maar zij wil er zelfs niet mee werken
draai anders maar eens 24sporen met 256RAM met logic en cubase sx LOOPT VAST
sonar geen enkel probleem
software is pas goed geschreven als ze snel is en geen onnodige berekeningen moet maken
spelletjes hebben daar gewoon niets mee te maken

Origineel geplaatst door Phat'nPhunky
Hallo luitjes,

He topicstarter... leuke discussie, hè?
Maar nu kom je tenminste met wat meer info om een goed oordeel te kunnen geven. Je hebt het over bandjes opnemen. Een kennis van me is hier ook een beetje mee begonnen. Hij gebruikt hiervoor een I-mac en de gratis versie van protools. Als je niet teveel met midi werkt en wel audio opneemt van een band is dit misschien iets voor jou. Rest je alleen nog wat audiohardware te vinden om die band in je computer te krijgen. Maar dat ligt ook aan het aantal sporen dat je tegelijk wil opnemen. Als je toch meer met midi wil doen heeft logic volgens mij een goede koppeling met protools. Ik noem in dit voorbeeld een I-mac, maar een vergelijkbare setup is er natuurlijk ook voor pc. (maar ik ga voor het gemak even van het beste uit....:D )

Tijd dat OpenVMS es op de desktop doordringt 8o)

Nooit meer gezeik met crashende computers.

*klopt af*

Back