Mac of pc?

Re: mac of pc

Re: mac of pc

Origineel geplaatst door KKKKKK
ZEVER EN NOG EENS ZEVER
mijn kinderen van 4 en 7 jaar gebruiken dezelfde pc als waarop ik sonar draai
ik laat ze surfen zonder dat ik ernaast sta
logic begint al te kraken als je ms messenger opendoet
ik heb speciaal voor mijn dochter een powerbook gekocht maar zij wil er zelfs niet mee werken
draai anders maar eens 24sporen met 256RAM met logic en cubase sx LOOPT VAST
sonar geen enkel probleem
software is pas goed geschreven als ze snel is en geen onnodige berekeningen moet maken
spelletjes hebben daar gewoon niets mee te maken

nuja, mijn ervaring is: een pc loopt veel stabieler zonder al die games enzow erop , om dan maar niet te spreken over al die spullen die dan op de achtergrond gaan werken waardoor men cubase om de zoveel seconden begint te haperen, allemaal kwestie van hoe je je pc gebruikt vind ik.

kan best dat sonar stabieler loopt, maar als je cubase al hebt, en je wil het lekker strak laten lopen, dan raad ik persoonlijk een zuivere pc aan ipv ééntje met allerhande randprogramma's erop , enjah, 256 ram vindk ook niet overdreven imho , en niet alleen voor muziek ze ... en dat veel afhangt van de schrijfwijze van software, heb je gelijk in ... maarja, om daarvoor een ander programma te moeten kopen terwijl het met cubase of logic ook gaat (en nog lekker vlot ook) , dat gaat toch iets te ver ... nuja, ieder zijn mening hierover, iedereen werkt anders met een pc / mac , dit beïnvloed nu éénmaal alles, en je moet gebruiken wat je graag gebruikt en wat je het makkelijkste is, 700 euro uitgeven omdat iemand anders het beter vind, bwoa, kheb intussen al geleerd, volg je eigen mening / eisen ... iedereen heeft er,en als iedereen daar ewa mee rekening houd is er geen probleem ... denkik toch ...

Gheh, ik dacht dat ik vanavond een beige 233 G3 op ging halen, blijkt het bij nader inzien een B/W 450 G3 te zijn, helemaal niet slecht :)

Ik ben erg benieuwd of ie nog een beetje lekker wat audio apps kan draaien.

Origineel geplaatst door C-Code
Tja ik heb de discussie gelezen ....maar het enigste wat ik eruit op kan maken is dat er heel veel mensen praten vanuit "horen van" in plaats van gegronde feiten, ik denk dat het eerst afwachten is wat de toekomst brengt en dan zien we wel verder.......ik heb nog geen haast om over te stappen op SX.

Ik laat binnenkort mijn G4 450 mhz upgraden naar 1Ghz, en dan heb ik een enorm snelle goed werkende oplossing. Ik heb nog ultra wide SCSI in mijn G4 zitten voor communicatie met mijn emu sampler en mijn supernova gaat met midi ook nog prima mee in cubase......dus over 2 jaar (waarschijnlijk) kijk ik wel naar de dan aanwezig overstap mogelijkheden. Bijna alle software word nog dubbel ontwikkeld zo wel voor OS9.x en OS X (op het moment dat ze daar mee stoppen ga ik pas overstappen)

Echt neem van mij aan: OS9 is dood!
Althans dat zijn de woorden van Apple zelf!

En logisch, we gaan verder, dus dan ga je niet nog door
zitten sleutelen aan een "oud" OS, wat overigens nog
steeds een goed systeem is hoor, ik werk met beide,
vanwege Recycle en Aksys;)

Origineel geplaatst door mikemix
Echt neem van mij aan: OS9 is dood!
Althans dat zijn de woorden van Apple zelf!

En logisch, we gaan verder, dus dan ga je niet nog door
zitten sleutelen aan een "oud" OS, wat overigens nog
steeds een goed systeem is hoor, ik werk met beide,
vanwege Recycle en Aksys;)

Er zal door apple niet meer gesleuteld worden aan OS9.x, maar schijnbaar is dat ook niet nodig.....ondertussen word diverse muzieksoftware nog steeds voor zowel OS9.X als OSX uitgebracht, om de simpele reden dat er nog veel muzikanten zijn die de overstap naar OSX nog niet gemaakt hebben. Als ik maandelijks in de SOS en futuremusic nieuwe software zie staan, zie ik dat er nog steeds versies gemaakt worden voor gebruik onder OS9.x een goed voorbeeld is de laatste versie van reason.........schijnbaar verkoopt het nog genoeg om er een OS9.x versie van op de markt te brengen.

Back