Mac of pc?

Volgens mij is de discussie mac vs pc eigenlijk veel meer van belang als 'n paar jaar geleden.
De software wordt veel meer toegespitst (of alleen nog maar ondersteund) door 1 van beide systemen.
Eigenlijk vind ik dit best 'n kwalijke ontwikkeling: je hebt niet echt meer de vrije keuze om te bepalen of je nou een mac of 'n pc wilt, het is meer & meer afhankelijk van welke software je wilt draaien.
Dit dankzij overnames in computer-land en monopoly-vorming.

dusssss:

u wilt cubase sx draaien ? -> pc
u wilt logic draaien ? -> mac

of is dat wel heel kort door de bocht ?

Origineel geplaatst door gemmetje
...dusssss:

Als je tussen deze twee paketten moet kiezen kun je dit zeker wel zeggen.
Heeft ook z'n voordeel. Dat pakket draait op die computer dan zeker goed.

Origineel geplaatst door King of Snake
Sinds wanneer is de Luna geen goede geluidskaart meer dan??

Dat zeg ik, ik dacht ook dat luna een ada convertor is van creamware.
Heeft dan niets te maken met een geluidskaart toch?

Volgens mij is de discussie mac vs pc eigenlijk veel meer van belang als 'n paar jaar geleden.
De software wordt veel meer toegespitst (of alleen nog maar ondersteund) door 1 van beide systemen.
Eigenlijk vind ik dit best 'n kwalijke ontwikkeling: je hebt niet echt meer de vrije keuze om te bepalen of je nou een mac of 'n pc wilt, het is meer & meer afhankelijk van welke software je wilt draaien.
Dit dankzij overnames in computer-land en monopoly-vorming.

dusssss:

Juist gem, dat is wat ik verderop al zei.

Ik begrijp niet dat mensen nog moeite hebben met een operating systeem van een macintosh of een XP-PC
Tis allemaal eenvoudig te begrijpen.

Daaarom discussies over mac-pc zijn zo irrelevant en oninteressant.

Een mac is niet de enige computer waar je professioneel mee kunt werken.

Hebben jullie wel eens van Sadie gehoord?
Zal ik effe uitlegge":

Sadie is 1 vd meest gebruikte premastering systemen in de wereld.
Wordt gebruikt door Bob Katz, Bob Ludwig (Ja ze heten allemaal Bob):D Glen Meadows.
En oh ja, Sadie draait op een PC.

Dan ben je toch uitgeluld lijkt me.

Origineel geplaatst door Errol
Juist gem, dat is wat ik verderop al zei.

Ik begrijp niet dat mensen nog moeite hebben met een operating systeem van een macintosh of een XP-PC
Tis allemaal eenvoudig te begrijpen.

Daaarom discussies over mac-pc zijn zo irrelevant en oninteressant.

Een mac is niet de enige computer waar je professioneel mee kunt werken.

Hebben jullie wel eens van Sadie gehoord?
Zal ik effe uitlegge":

Sadie is 1 vd meest gebruikte premastering systemen in de wereld.
Wordt gebruikt door Bob Katz, Bob Ludwig (Ja ze heten allemaal Bob):D Glen Meadows.
En oh ja, Sadie draait op een PC.

Dan ben je toch uitgeluld lijkt me.

Nee;)
Nu noem je slechts 1 handeling wat een computer moet doen > masteren. Waarom ik Mac gebruik en geen PC is omdat ik beide systemen heb getest op het uitvoeren van een compleet pakket van handelingen. Dus een sequencer die goed met midi werkt, uitgebreide midi-edit mogelijkheden heeft en daarmee mijn hele studio via midi probleemloos aanstuurt. Daarnaast goede audio-edit mogelijkheden zonder vastlopers! En videosynchronisatie (in- en/of extern). Vloeiend gebruik maken van softsynths en FX etc. Goed werkende hardware en compatibiliteit met andere hard- en software. En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te noemen. De PC gaf teveel problemen om alle takken van sport op 1 systeem vloeiend te laten werken. Omdat er gewoon teveel rommel voor Windows wordt ontwikkeld wat problemen veroorzaakt. Voor mac is er minder verkrijgbaar, maar wat er op de markt is, is vrijwel altijd goed ontwikkeld en werkt daardoor probleemloos. Dus met één voorbeeld kan je mij niet overtuigen. (met meerder waarschijnlijk ook nog niet zo snel ;) ) Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat een PC ook professioneel te gebruiken is. Zo wordt er volgens mij in de 3D wereld en cad systemen dankbaar gebruik gemaakt van supersnelle pentiums voor het renderwerk. Daar gebruiken ze dus geen macs voor. En zo zijn er nog wel wat meer voorbeelden te noemen.

Maar om ff ontopic te blijven. Laat de eerste poster maar eens zeggen wat hij nu eigenlijk nog meer met zijn nieuwe computer wil doen naast muziek maken en met welke soft- en hardware. Met die gegevens kan je een veel beter oordeel geven van wat voor systeem het meest geschikt is.

Wat voor mij ook nog van belang is hoe goed je ze kunt stapelen (netwerkje bouwen), oude vierkante macs kun je erg goed stapelen. :D

Origineel geplaatst door dekzster
Wat voor mij ook nog van belang is hoe goed je ze kunt stapelen (netwerkje bouwen), oude vierkante macs kun je erg goed stapelen. :D

Dan moet je van die exclusieve Mac CUBE computers hebben. Mooi klein en volgens mij lekker stapelbaar:biertje:

Origineel geplaatst door fuse
Hihi, d'r trappen toch weer mensen in die discussie he.

tja, daar gaaaaaan we weer!

Gewoon lekker muziek maken, laat je niets aanlullen,
ga op je gevoel af, en zorg dat je een objektieve
beslissing neemt.

Als je eenmaal daar bent, dat we een mp3 van je
zitten te beluisteren die je hebt gepost, zit niemand
zich druk te maken waar t in vredesnaam mee is
gemaakt.

Maaruh, een MAC is beter:W

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Nee;)
Nu noem je slechts 1 handeling wat een computer moet doen > masteren. Waarom ik Mac gebruik en geen PC is omdat ik beide systemen heb getest op het uitvoeren van een compleet pakket van handelingen. Dus een sequencer die goed met midi werkt, uitgebreide midi-edit mogelijkheden heeft en daarmee mijn hele studio via midi probleemloos aanstuurt. Daarnaast goede audio-edit mogelijkheden zonder vastlopers! En videosynchronisatie (in- en/of extern). Vloeiend gebruik maken van softsynths en FX etc. Goed werkende hardware en compatibiliteit met andere hard- en software. En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te noemen. De PC gaf teveel problemen om alle takken van sport op 1 systeem vloeiend te laten werken. Omdat er gewoon teveel rommel voor Windows wordt ontwikkeld wat problemen veroorzaakt. Voor mac is er minder verkrijgbaar, maar wat er op de markt is, is vrijwel altijd goed ontwikkeld en werkt daardoor probleemloos. Dus met één voorbeeld kan je mij niet overtuigen. (met meerder waarschijnlijk ook nog niet zo snel ;) ) Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat een PC ook professioneel te gebruiken is. Zo wordt er volgens mij in de 3D wereld en cad systemen dankbaar gebruik gemaakt van supersnelle pentiums voor het renderwerk. Daar gebruiken ze dus geen macs voor. En zo zijn er nog wel wat meer voorbeelden te noemen.

Maar om ff ontopic te blijven. Laat de eerste poster maar eens zeggen wat hij nu eigenlijk nog meer met zijn nieuwe computer wil doen naast muziek maken en met welke soft- en hardware. Met die gegevens kan je een veel beter oordeel geven van wat voor systeem het meest geschikt is.

Dat zeg ik: de essentie.

Overigens zou ik zelf nooit met 1 computer al die dingen willen doen die jij doet.

Daar gebruiken we hier verschillende computers voor die weer aan elkaar gelinked zijn.

Maar overigens was ik niet van plan om je te overtuigen. Ik verdien dik mn brood met al die pc's en een paar macs dus mij hoor je niet klagen.

Origineel geplaatst door mikemix
tja, daar gaaaaaan we weer!

Gewoon lekker muziek maken, laat je niets aanlullen,
ga op je gevoel af, en zorg dat je een objektieve
beslissing neemt.

Als je eenmaal daar bent, dat we een mp3 van je
zitten te beluisteren die je hebt gepost, zit niemand
zich druk te maken waar t in vredesnaam mee is
gemaakt.

Maaruh, een MAC is beter:W

Ja en het mooiste van rotterdam was toch de trein naar amsterdam:D of was het nou andersom:duivels:

Windows heeft gewoon text-smoothing hoor, staat standaard uit (terecht vind ik) en het heet Cleartype).

Maar goed, ik heb een PC (puur omdat ik altijd al op PC's bezig was) dedicated voor muziek. Dus geen email, games etc. Hij is wel aangesloten op internet dus ik kan nog wel surfen. Ook geen virrusscanner, maar die heb je ook niet nodig als je trouw de laatste patches installeert, geen email gebruikt, en geen dubiueze software installeert. Zo 'professioneel' als het maar zijn kan.

Grtz,
Jeroen

Origineel geplaatst door Errol
Ja en het mooiste van rotterdam was toch de trein naar amsterdam:D of was het nou andersom:duivels:

Origineel is dit van cabaretier Theo Maassen: "Het enige goede uit Amsterdam is de trein naar Eindhoven".

Maar ja, dat kan je bij elke plaats zeggen. (alleen geldt dit niet voor het boerendorpje waar ik in woon, want daar komt geen trein =( )

dusssss:

Dit is echt totale BULLSHIT..... ik heb de volgende setup:

G4 450mhz
Cubase VST 5.2
Peak 2.x
Recycle 2.0

Edirol DA2496
Midiman Midisport 4x4 .......EN HET WERKT SOEPEL......geen problemen met midi.....
En alles onder OS9

Ik hoef niet perse cubase sx voor de mac, en ik hoef zeker geen OSX zolang niet alle software die ik nu onder OS9 gebruik nog niet onder OS X werkt......(refererend naar recycle)

Ik heb in het verleden onnoemelijk veel gezeik met PC's gehad.........vandaar .....MAC......no troubles ever since.....

Origineel geplaatst door C-Code

G4 450mhz
Cubase VST 5.2
Peak 2.x
Recycle 2.0

Edirol DA2496
Midiman Midisport 4x4 .......EN HET WERKT SOEPEL......geen problemen met midi.....
En alles onder OS9

Ik hoef niet perse cubase sx voor de mac, en ik hoef zeker geen OSX zolang niet alle software die ik nu onder OS9 gebruik nog niet onder OS X werkt......(refererend naar recycle)

Ik heb in het verleden onnoemelijk veel gezeik met PC's gehad.........vandaar .....MAC......no troubles ever since.....

leuke post, leuke setup, maar wat heeft jou post of jou setup met cubase SX te maken ??????

Origineel geplaatst door C-Code

G4 450mhz
Cubase VST 5.2
Peak 2.x
Recycle 2.0

Met jouw setup is dit misschien bullshit, maar met een G5 en OSX en dus in de toekomst zal dit wel het beeld gaan worden. Of je nu wil of niet...
Het wordt dan echt Logic > Mac en Cubase > WIN.

Bekijk volgend forum maar een: klik hier

Sorry, in 1 van de beginposts werd iedere versie van cubase afgeraden voor de mac......ik had even in blinde woede het tegendeel willen bewijzen.........met sx heb ik op de apple (nog) geen ervaring........ :stupid :bekdicht: :okdan:

Back