[Synthwave] Flash Back

bombario

Gepokt en gemazeld
In het kader van gewoon lekker muziek maken heb ik er weer een. Ik heb dit liedje gemaakt in hooguit 4 uur en alle partijen zelf ingespeeld. De mix kan beter, maar het ging me vooral om de sfeer en geluiden. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :okdan:

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/flash-back

leuke track op zo'n korte tijd gemaakt.. Maar wat ik niet begrijp is dat sommige mensen 30 seconden stilte achter hun track zetten en dat dan ook nog uploaden :?

Vindt de vibe rond 4:00 heerlijk. Rest ook maar dat minimale van dat punt sluit meer aan bij persoonlijke smaak.

Hele fijne track. Geeft me op een goede manier ook een italo gevoel.

Die lead die er op 40s inkomt doet me een beetje aan computer love van kraftwerk denken, maar ook dat is denk ik een positieve zaak.

Toffe track! Wat mij betreft zou je alleen de cowbell achterwege mogen laten, die vind ik er niet echt bij passen. Maar verder heerlijk om te luisteren :)

Ik ben gèk op synthwave, hier wat van mijn input:

Ik vind de snaredrum te hard, die leidt af, ook zou er een reverbje op mogen
Klinkt wel een beetje 'clean', alsof er alleen plugins zijn gebruikt
Ik mis waar de melodie heen gaat
De cowbell leidt af

Maar het is voor de korte tijd zeker een heel goede basis om op verder te bouwen. Je bas en geluidjes zijn erg fijn.

Dank voor de reacties :okdan:

@mark_smit Klopt, maar ik heb ook wel eens weken gesleuteld aan een track die achteraf inhoudelijk helemaal niet zo goed bleek te zijn. Ik benader mijn liedjes tegenwoordig meer als een app. Ik maak een versie 1 en kijk of het werkt en aanslaat. Als dat zo is verbeter ik ze in versie 2 en 3. En uiteindelijk wil ik de beste opsturen bundelen in een demo. Daar komt bij dat ik met 3 kinderen en een eigen bedrijf niet veel tijd heb :D

Klinkt wel een beetje 'clean', alsof er alleen plugins zijn gebruikt.

Spot on :D Dit is vrijwel uitsluitend FM8, Tal Uno en samples van een Linndrum en TR-808. De cowbell gaat eruit en de snare gaat zachter. Dat wil ik allemaal ook nog beter eq'en en compressen. Nu was het allemaal snel en op het gehoor.

Mooi stukje muziek. Ik hoop dat je hem niet verprutst als je gaat werken aan de mix :D;)

Lol :D Zo denk ik er soms ook wel een beetje over. Las laatst een mooie reactie onder een classic trance track. "Vroeger hadden ze de stomste clips bij de beste tracks. Nu heb je de vetste clips bij de slechtste tracks."

Voor produceren geldt dat in zekere zin ook. Ik hoor zoveel fantastische klinkende muziek die inhoudelijk zo inwisselbaar is. Geen smoel en allemaal dezelfde geluiden en opbouw. Ik word er warm noch koud van. En ik maakte me er ook schuldig aan door lange tijd standaard EDM-deuntjes te maken. De laatste tijd concentreer ik me weer meer op 'musiceren' en dat geeft me veel meer plezier. Dan klinken ze maar niet perfect :P

Back