Beat step pro praat niet met Ableton

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
M'n Beat step praat niet goed met Ableton.
Tot nu toe de BSP gebruikt met hardware en dan direct het geluid naar m'n line in en no problem.
Nu ik m'n BSP als sequencer in Ableton wil gebruiken met wat vst's krijg ik de boel niet aan de praat terwijl met andere midi controllers het geen probleem is.
Ik heb op youtube de instruktiefilmpjes van oa Glen Darcey bekeken maar niets helpt.
In Ableton heb ik 'm als input als Mackie classic opgezet en als output op remote.
Daarnaast ook als BSP2 als sync en remote.
Dit is precies zoals in de arturia clip wordt gedaan.
Ik krijg wel op m'n channels 'm als mackie aan de praat zodat ik m'n levels kan sturen met de knoppen op de BSP maar de transport controls via de midi learn funktie werkt niet en ook geen enkel signal op m'n channels dus geen geluid.
Iedereen die een idee heeft dat hoor ik graag. :okdan:

Kwestie van aansluiten via usb en hem dan bij je midi in/outputs op actief zetten. Ik heb er niets ingewikkelds voor gedaan.

Kwestie van aansluiten via usb en hem dan bij je midi in/outputs op actief zetten. Ik heb er niets ingewikkelds voor gedaan.

In de preferences heb ik als control surface de mackie staan en als in en out de BSP
Ik heb ipv BSP port 2 de andere BSP als input en output gezet maar ook niets.
Ik heb 'm ook op een andere usb port gezet maar niets.
Als ik in live m'n computer keyboard aanvink dan heb ik wel geluid dus ik kan het niet goed volgen tot nu toe waar het mis gaat.

Laatst gewijzigd:
Gelukt!
Ik keek nog even bij Arturia en je kan een reset doen dus zo gezegd zo gedaan en jawel
meteen succes!
Heb ik daar een halve dag voor van alles geprobeerd. :stupid :okdan:

Het succes was van korte duur helaas.
als ik wat noten intoetste dan moest ik telkens aan de encoders draaien om de noten wat hoger te krijgen, maw de pads en de toonhoogte kwam niet overeen met wat de sequencer liet horen.
Nog geprobeerd in het arturia midi center wat aan te passen maar dat werkte niet.
Uitgezet en later weer opnieuw begonnen en weer geen enkel geluid.
Nog een keer een reset op de BSP maar geen succes verder.
Even een andere controller aangesloten en meteen geluid dus op de een of andere manier werkt het bij mij niet goed met de BSP en Ableton.
Ik ben nou een halve dag bezig geweest en alleen maar frustratie dus ik denk dat ik dat ding alleen maar als hardware sequencer blijf gebruiken en niet meer in Ableton.
Baal er wel van dat dit gewoon niet goed werkt.

Denk dat je contact moet opnemen met Arturia, misschien kunnen ze je beter helpen. In ieder geval hebben ze nieuwere firmware dan er op de site staat (als het daaraan ligt).

Denk dat je contact moet opnemen met Arturia, misschien kunnen ze je beter helpen. In ieder geval hebben ze nieuwere firmware dan er op de site staat (als het daaraan ligt).

Dank je.
Ik heb nog wel de laatste grote update gedaan maar ik heb vandaag een mailtje terug gekregen.
Ik heb nog wat meer uitleg gegeven en wat screenshots meegestuurd.
Wat dat betreft zouden al die bedrijven het zoals Novation moeten doen via de live chat, dan ben je soms in 10 min klaar.

Je kan zeggen wat je wil, ze reageren wel snel. Live chat / remote zou misschien nog beter zijn, maar waarschijnlijk hebben ze hier geen mensen voor.

Back