soulvation?

Re: Re: Re: soulvation?

Origineel geplaatst door bobaphat
En oh jongens wat ligt dat niveau toch elke keer beroerd laag :( en dat niet alleen kwa productie maar ook muzikaal.

Ik wordt echt verdrietig in dat armieterige kikkerlandje. Nederlanders zijn muzikaal gezien nog steeds boeren.

Nou nou wat een generalisatie! Alsof er geen goede muzikanten in Nederland rondlopen, of geen flutzooi in de rest van de wereld wordt gemaakt. Soulvation en de rest van de top 40 is nou niet echt de maatstaf voor alle muziek natuurlijk.

Nederlanders zijn muzikaal gezien nog steeds boeren.

.....en bedankt !!

Re: Re: Re: Re: soulvation?

Origineel geplaatst door King of Snake
Nou nou wat een generalisatie! Alsof er geen goede muzikanten in Nederland rondlopen, of geen flutzooi in de rest van de wereld wordt gemaakt. Soulvation en de rest van de top 40 is nou niet echt de maatstaf voor alle muziek natuurlijk.

helaas wordt er wel net gedaan alsof dit soulvation zo geweldig is....wat gewoon niet zo is, als je het vergelijkt met producties in die stijl uit het buitenland...of bv uit nederland zuco103, die doen wel gewoon heel goed mee..

Re: Re: Re: Re: Re: soulvation?

Origineel geplaatst door olafmol
helaas wordt er wel net gedaan alsof dit soulvation zo geweldig is....wat gewoon niet zo is, als je het vergelijkt met producties in die stijl uit het buitenland...of bv uit nederland zuco103, die doen wel gewoon heel goed mee..

Eh....zou vriendjespolitiek er iets mee te maken hebben...?
:maffia:

Nog even over Reset my Brain:

de lead die akkoorden speelt is dus gewoon een PRESET uit de Roland JP8000 he...beetje EQ en klaar.. :|

Ik vind reset your brain lekker klinken, luistert lekker weg ....... alle "herrie" filter ik er wel uit, aangezien ik zelf nog ergere herrie maak (en ook compress bij het zelf masteren, gaat steeds beter)

Voor diegene die willen horen hoe wat:

www.djniel.nl dan "releases".
Goede compressie: The Cave (CS 007)
Overdreven compressie uit noodzaak (eindmix was gaar) : Hostile artillery (rot 091)

Ik vind reset your brain juist wel wat hebben doordat ie zo inelkaar geperst is, lekker punchy :p
Als ik rust wil zet ik wel Enya op ..........

Luister trouwens eens naar wat nummers van R_aw (dj promo) als jullie toch op onderzoek uit zijn, als sommige al bleren over soulvation ben ik benieuwd wat ze daarvan zeggen. En ook dat vind ik vet :{
www.thirdmovement.nl

hans bakker....ehm ik vind die lead niet zo lijken op die in de echte track...misschien als je de pulsjes vervangt voor zaagjes

Origineel geplaatst door olafmol

Ja dat heb je met commerciele muziek. Als het voor de massa lekker in het gehoor ligt zijn de awards niet meer aan te slepen natuurlijk. Dat betekent nog niet dat het beter is dan andere muziek. Maar dan vind ik het dus jammer dat lieden als Bobaphat op basis van één nummer alle nederlandse muzikanten voor boer uitmaken.

Origineel geplaatst door fuse
Olaf, je wordt oud.

Het is gewoon de sound die ze hier mee neerzetten. Ook een beetje ala Laidback Luke.

En de vocals zijn erg goed, het zijn ook goede muziekanten. Het klinkt best wel gelikt ook nog eens.

Het is niet m'n smaak maar denk wel dat deze stijl iets te gehyped is voor het type muziek.
Mag wel wat ronder voller en niet zulke aggressieve compressie.

ik geef fuse gelijk

reset your brain is best oke
vocals zijn goed .. al is het die donkere dame die het doet
beats zijn niet bijzonder maar de akkorden best leuk

Summer in the city was denk ik wat olaf gehoord heeft
klinkt erg blank qua vocals .. niet bijzonder

maar ik maak me er niet druk om
vind het grappig ( vind reset your brain wel leuk bedacht .. is wel een soort van soul-vation) en meer niet ...

trouwens heb ook een live clip van jim gezien vanuit paradiso .. dat was trouwens best oke
als ik dat mag zeggen ...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: soulvation?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: soulvation?

Origineel geplaatst door King of Snake
Ja dat heb je met commerciele muziek. Als het voor de massa lekker in het gehoor ligt zijn de awards niet meer aan te slepen natuurlijk. Dat betekent nog niet dat het beter is dan andere muziek. Maar dan vind ik het dus jammer dat lieden als Bobaphat op basis van één nummer alle nederlandse muzikanten voor boer uitmaken.

1:
Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet..... Je beticht mij ervan dat ik nederlandse muzikanten overgeneraliseer maar dat doe je bij mij ook door te zeggen "lieden zoals Bobaphat" Net alsof iedereen die Nederlanders muzikanten boeren vindt net zo is als ik.

2:
Ik zei: Nederlanders zijn muzikaal gezien nog steeds boeren, ik zei niet: Alle Nederlandse muzikanten zijn boeren.
Met "Nederlanders zijn muzikaal gezien nog steeds boeren." Daarmeej refereer ik naar de gemiddelde Nederlander en laat ik nog ruimte voor uitzonderingen.

Deze uitspraak deed ik niet op basis van een matig Soulvation plaatje (die ik nog niet eens gehoord heb), maar op basis van 27 jaar levens ervaring als doorgewinterd muziekliefhebber.

Origineel geplaatst door gemmetje
.....en bedankt !!

Make a difference zou ik zeggen :)

Ik ben zelf ook Nederlander,,, een beetje zelfkritiek op zijn tijd kan geen kwaad dacht ik zou.

laten we eerlijk zijn, het niveau van de nederlandse composities steekt zeer mager af tegen de muziek uit menig ander land.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: soulvation?

2:
Ik zei: Nederlanders zijn muzikaal gezien nog steeds boeren, ik zei niet: Alle Nederlandse muzikanten zijn boeren.
Met "Nederlanders zijn muzikaal gezien nog steeds boeren." Daarmeej refereer ik naar de gemiddelde Nederlander en laat ik nog ruimte voor uitzonderingen.

Deze uitspraak deed ik niet op basis van een matig Soulvation plaatje (die ik nog niet eens gehoord heb), maar op basis van 27 jaar levens ervaring als doorgewinterd muziekliefhebber.

Helaas moet ik zeggen dat ik dat als gevoel deel, er zijn boeren in nederland.
En helaas is er een commercieel mestoverschot...
Maar we hebben de boeren schijnbaar nodig...

Maar goed is mn eigen blik op de situatie, die hoef ik niet te verdedigen.

1:
Pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet..... Je beticht mij ervan dat ik nederlandse muzikanten overgeneraliseer maar dat doe je bij mij ook door te zeggen "lieden zoals Bobaphat" Net alsof iedereen die Nederlanders muzikanten boeren vindt net zo is als ik.

:confused:
die vat ik niet helemaal maar goed...
Het lijkt me duidelijk dat ik natuurlijk geen opmerking maak over "hoe jij bent" (ik zou het namelijk niet weten want ik ken je niet)

2:

[/QUOTE]

"Nederlanders" is iets anders dan "de gemiddelde nederlander". Het één laat geen uitzonderingen toe en het andere wel.
Met "de gemiddelde nederlander....." kan ik het eens zijn, want natuurlijk zijn er een hoop "boeren" (niet alleen in Nederland) maar je maakt mij niet wijs dat je met je 27 jaar levens ervaring als doorgewinterd muziekliefhebber nooit goede muziek van eigen bodem hebt gehoord! :)

Een beetje een geval van miscommunicatie ben ik bang...

ander mans gras is altijd groener,maar toch ff wat nederlanders credits geven..
wat te denken van:

fierce ruling diva
quazar
speedy j
stefan robbers
max 404
enz....enz...enz...

Valt me toch op,mischien heb ik het compleet mis,maar het lijkt wel als het uit nederland komt,dat het op 1 of andere manier afgezeken moet worden.
komt het te dichtbij ofzo?

Origineel geplaatst door trash
ander mans gras is altijd groener,maar toch ff wat nederlanders credits geven..
wat te denken van:

fierce ruling diva
quazar
speedy j
stefan robbers
max 404
enz....enz...enz...

Valt me toch op,mischien heb ik het compleet mis,maar het lijkt wel als het uit nederland komt,dat het op 1 of andere manier afgezeken moet worden.
komt het te dichtbij ofzo?
Je heb wel een beetje gelijk. Misschien een minderwaardigheidscomplex. Zelfde is dat men nog steeds denkt dat 't nederlands elftal er nix van bakt...

een voorbeeldje uit den beginne;)

Speedy j released zijn eerste dingen op +8 records (winsor canada)
De reacties waren hier van "Jee heb je die gave plaat gehoord ,die nieuwe op +8"

Toen later bleek dat speedy j een nederlander was,werd de plaat gebashed door diezelfde mensen.

Vandaar mijn vorige opmerking,soms denk ik dat nederland te klein is voor "muziekanten",nederland kent nog maar kort een dance scene en iedereen wil graag zijn piece,beetje egocentrisch.

Ik zelf kom het helaas weinig tegen dat een nederlander credits krijgt van een nederlander,het is altijd wel iets.
En toch,zijn er genoeg goede producers hier te vinden.

En weet je wat,in het buitenland vinden ze het maar erg gaaf wat hier vandaan komt.

Origineel geplaatst door trash
een voorbeeldje uit den beginne;)

Speedy j released zijn eerste dingen op +8 records (winsor canada)
De reacties waren hier van "Jee heb je die gave plaat gehoord ,die nieuwe op +8"

Toen later bleek dat speedy j een nederlander was,werd de plaat gebashed door diezelfde mensen.

Vandaar mijn vorige opmerking,soms denk ik dat nederland te klein is voor "muziekanten",nederland kent nog maar kort een dance scene en iedereen wil graag zijn piece,beetje egocentrisch.

Ik zelf kom het helaas weinig tegen dat een nederlander credits krijgt van een nederlander,het is altijd wel iets.
En toch,zijn er genoeg goede producers hier te vinden.

En weet je wat,in het buitenland vinden ze het maar erg gaaf wat hier vandaan komt.

onzin, we houden allemaal van frans bauer.:D

toch vind ik het zelf over het algemeen wel meevallen met die producers hier in nederland.
Kheb zelf ook een aantal van die zogenaamde producers (jullie kennen ze echt allemaal) hier over de vloer gehad maar tspijt om te moeten zeggen, tzijn geen hoogstandjes hoor als het gaat om kennis van zaken.
Kheb over het algemeen het gevoel dat de meesten gewoon gebruik maken van andermans kunnen en gaat het een keertje fout kunnen ze een ander de schuld geven.

Overigens zijn er ook best wel goede producers hier in nederland. Die zijn over het algemeen ook heel anders van karakter valt mij op.

Trouwens, als ik iets goed vind zonder dat ik weet waar het vandaan komt blijf ik het goed vinden ook al is het door een nederlander bedacht. Wat maakt mij dat nou uit.

Ik kan wel over het algemeen horen of het uit nederland komt. En dan bedoel ik niet de dans scene (op een aantal na dan) maar meer de top40 band scene.
Klinkt vaak een beetje uhhh....ja een typisch nederlands knullig plat geluid.

Maarre ik vind ferry corsten's laatste hit echt lekker hoor. En zo zijn er wel meer van dat soort nederlanders goed bezig.

Ik heb niet per definitie over de Nederlandse dancescene hoor.

In dat lijstje wil ook de volgende artiesten zien:
King Bee
Ubran Dance Squad
Orlando Voorn
ons zeer gewaardeerd forumlid Shiver

Wat ik eigenlijk meer wil zeggen is dit:
Muziek is niet een essentieel onderdeel van de Nederlandse cultuur, muzikanten in Nederland worden vet onder gewaardeerd, muziekonderwijs is een ondergeschoven kindje, de grotere labels durven niet te investeren in goeie eerlijke muziek maar wel de makkelijke inkoppers.
Kortom, als oprecht muzikant en muziekliefhebber, heb je het moeilijk in Nederland.

En oh jongens wat ligt dat niveau toch elke keer beroerd laag :( en dat niet alleen kwa productie maar ook muzikaal.

Ik wordt echt verdrietig in dat armieterige kikkerlandje. Nederlanders zijn muzikaal gezien nog steeds boeren.

Op zich deel ik die mening, tenminste zoals je die bedoelde met uitleg naderhand. Echter is dat niet specifiek gezien vanuit je positie als nederlander? Er zijn vast genoeg Amerikanen die zo denken over de inwoners van hun land. Of Engeland... Welk land is 'over het algemeen' niet boers? Het feit dat wij minder geconfronteerd worden met zwakke omstandigheden enmuziek uit het buitenland (hoewel...) geeft misschien een vertekend beeld.

Laatst gewijzigd:
Back