Dave Mech live draadje

Dank voor je reactie op mijn muziek. Heb ik echt wat aan ;). En het was niet druk helaas. De donderdag voor kerst was niet de handigste datum. Stond 20 man en die gingen wel los gelukkig :) . Wel prima opnames :)

Heb alleen nog maar eventjes wat geskipt.. :-)
De registratie klinkt prima.

Iig gefeliciteerd met deze set. Nu de volgende!

:W

Toffe tracks op 5.50, 16.40 en 51.20~52.40

De sound van de mix klinkt alleen niet erg ruimtelijk/ sprankelend.. zal wss komen doordat die Digitakt monosample speelt..

Toffe tracks op 5.50, 16.40 en 51.20~52.40

De sound van de mix klinkt alleen niet erg ruimtelijk/ sprankelend.. zal wss komen doordat die Digitakt monosample speelt..

Thanks voor 't luisteren furious!

Dat het niet sprankelend klinkt komt deels door SoundCloud denk ik en grotendeels door analog heat. Ik hou juist wel van dat rauwe. Digitakt speelt mono samples maar je kunt elke track gewoon pannen, en de fx zijn ook stereo. Panning icm parameter locks en lfo op pan heb ik gretig gebruik van gemaakt voor 't stereobeeld. Wel hou ik er van om niet te extreem in stereo te produceren wat techno betreft.

Gehele liveset van een uur online. :) Was live @ Symbiotic Sessions. Ben benieuwd wat jullie er van vinden...
Klasse Dave 8) Techno waar ik van houd met die oldskool Technosounds. Zou met niks verbazen als je doorbreekt.

20 jaar geleden was dat hot. Nu niet meer .. nu is het ouderwets en niet relevant.
idm lekker doorgaan en laat je vooral niet ontmoedigen :D

1. Ik wil niemand ontmoedigen. Ik vind Mech's set best te pruimen.
2. Vinyl ouderwets ? Recent nog bij Mediamarkt en of Fnac geweest ? Ze gooien daar nu met draaitafels en vinyl bedoel je...:D
Helemaal terug bedoel je. En helemaal hot als je met vinyl draait. Ik hoor trouwens geruchten dat USA Import weer open gaat.
Dat was een beruchte platenwinkel...

'slechts' 1 mio views op 1 jaar tijd...

Maar het klopt ook dat vinyl ook niet 100% live is in die zin dat het op plaat staat.

Laatst gewijzigd:
Vinyl is 100% niet live, al is dit afhankelijk van je definitie. Het is eerder turntablism wat mills doet. Het is ontzettend knap. Er is in elke vorm diepgang te vinden en complexiteit zoveel je wilt. Of het nu live is, een dj set b2b met 6 decks bijv. , gitaar, viool, etc. :)

Wow thanks Peter voor het mooie compliment! Ik ga komende tijd mijn uiterste best doen optredens te regelen. Ik heb er zin in!

Tsjonge dikke set zeg! Je hebt die Digitakt's aardig goed getemd... Heb er ook net een aangeschaft, erg leuk ding!

Thanks Slave en Depressoptimist! :)

Digitakt is echt een te gek apparaat ja. Het heeft m'n workflow vertienvoudigd in snelheid. Het is natuurlijk onvergelijkbaar met een DAW qua mogelijkheden, maar ik bouw er zo enorm snel grooves in die ik straks kan uitwerken tot volledige tracks (schiet op met overbridge elektron! :P). Dit komt met name omdat het zeer gefocust is en dus ook beperkt. Dus daar moet je het mee doen. Sowieso lekekr om grooves/opzetjes te kunnen brouwen zonder computerscherm.

ben pas begonnen met een modular voor sounddesign (en uiteindelijk voor live), en door de digitakt verzuip ik niet in enkel noodlen, maar neem ik direct toffe vondsten in sound op in de Digitakt zodat ik ze direct kan gebruiken voor een track. Ik kan er nog uren over uit wijden. Het is een tof apparaat :)

Dik zeg die laatste set!

Btw, zo te zien heb jij geen last van dat midi-bug-verhaal. Of is dat niet aan de orde bij de interne seq?

Dank je Virkaz!

De crashes gebeuren blijkbaar vooral als je veel midi uitstuurt, en met name als je een midi-loop doet van de uit naar in port. Ik heb 1 crash gehad vorig jaar in oktober ergens toen ik de twee digitakts flink veel Program Changes enzo naar elkaar liet sturen. Voor m'n liveset gebruik ik dat (nog) niet dus heb verder nooit een crash gehad. Hoe dan ook, op elektronauts las ik gisteren dat ze nieuwe OS aan het testen zijn, dus te verwachten is dat deze erg snel uitkomt eindelijk :). Daarbij zullen die issues gefixt worden.

Lijkt een leuke mixer maar toen ik het prijskaartje zag was het ff schrikken... .

On topic; wat jij doet is leuk en klinkt goed.
Ik wou zelf ook zoiets gaan doen maar het komt er niet echt van.
Ik heb de indruk dat mijn idee over live gaan en de bijhorende setup het te ingewikkeld maken.
Jij hebt dat met jouw setup goed bekeken! Bedankt voor het inzicht hiervoor.

Dat is een terechte, goede vraag. Maar het antwoord is al even eenvoudig : Gesteld dat je niets had gezien en iemand je vertelde dat dit een platenmix was, dan had je dat wellicht ook gelooft. Het klopt dat in bovenstaand voorbeeld een eigen creatie aan de orde is. Maar hoe 'live' is dat ? Voorgeprogrammeerde loopjes op en afzetten en wat effectjes aan en uitzetten ?

Ik wil nogmaals verduidelijken dat het mij in deze niet gaat over de muziek. Die vind ik nog steeds goed voor zover ik er ook wel op uitgekeken ben geraakt na 20 jaar hetzelfde.
En ik hoor hier best aardige, leuke dingetjes. En een originele creatie, da's waar. Ik heb overigens heel dit stuk uitgeluisterd om dat het wel boeide.

'Live', daar gaat het mij om. A l'improviste ! ]

Leuke sounds hoor en technisch redelijk goed inelkaar. Maar kan me bij sKeLeTvM aansluiten kwa mening.
T is weer zon Elektron live set, clipjes launchen en beetje fx. Beetje diversiteit mag ook wel :) En niet zo veel na denken over muziek maken, go with the flow

Back