Origineel geplaatst door ZmokE
Heb je deze in "stack"staan, sKeLeTvM?
Ik heb dat wel eens gedaan met die 2 van mij, maar toen ging er toch het één en ander mis, meen ik me te herinneren.
Ik wist dat je de JD's idd in "stack" mode kon zetten, maar heb het nooit geprobeerd.
Eigenaardig genoeg hoor ik af en toe wel eens over kleine, vooral domme probleempjes.
Vooral als je de in en out verbind met een computer durft ie wel eens flippen.
Zelf ben ik een beetje freaky-fan van deze apparaten omdat ze zo ontzettend goed klinken.
Een aantal minpuntjes zoals niet-syncbare lfo en de volumes van de tones hadden ook in vector gekunt. Meer waveforms hadden ook gemogen maar dat kan je goedmaken door een expansion board. Bezitters weten dan ook dat je met een expansion in de JD990 zo maar liefst 512 extra patches hebt. Verdeeld over JD en jawel "JV" patches.
Ik vind het waardevol dat Roland hier duidelijk gekozen heeft voor een apparaat met minder voices dan de JV, maar wel met DA convertortjes om u tegen te zeggen. Als toegeving kan je dan wel JV patches spelen. Naar mijn mening zijn Orchestral en Vintage de beste keuzes voor dit toestel.
Er zitten net zoals bij de meeste synths een hoop "preut" klanken in als ie uit de doos komt.
Maar mits idd voldoende kennis weten JD990-eigenaren dat dit toestel zich vingervlug laat editten en dat je er snel "wonderschone" klanken mee kan maken. Op alle gebied. Van power-trashsynths tot en met tinkly-winkly zijdezachte dreamscapes...
Om al die bovenstaande reden vind ik dat de JD soms te goedkoop worden aangeboden! Dus Zmoke, het is NU het ogenblik om er bij te kopen

Ik maak er mij niet druk om en weet dat mensen op langere termijn zullen beseffen dat het 1 van Rolands beste toestellen is naast de Jup8 en de MKS 80. Schiet de prijs zo weer omhoog.
Tja, je bent fan of je bent het niet hé.