Ik ben me een beetje aan het orienteren om een nieuwe synthesizer te kopen. Ik speel namelijk 6 jaar piano en ik heb een heel simpel keyboard om wat dingen mee op te nemen op de computer e.d. Nou speel ik sinds kort in een school bandje en ik kan natuurlijk de apparatuur op school gebruiken, maar ik vind het toch wel prettig om zelf iets te hebben om mee te nemen of voor optredens o.i.d. Ik zat zelf te denken aan iets als de Roland RS-50. Wat ik er mee wil doen is:
-op de computer aansluiten (MIDI poort)
-evt mee optreden/in een bandje spelen
-en gewoon thuis gebruiken
M'n budget ligt eigenlijk rond de 800 euro. Wat zou dus een goeie synth voor mij zijn?
Groeten,
Dumky
-op de computer aansluiten (MIDI poort)
-evt mee optreden/in een bandje spelen
-en gewoon thuis gebruiken
M'n budget ligt eigenlijk rond de 800 euro. Wat zou dus een goeie synth voor mij zijn?
Groeten,
Dumky

)? En wat kost zoiets bij elkaar?
. Maar als je een goed bespeelbare digitale piano kunt vinden voor weinig (zoals die Fatar van Ic3glOvE), dan ben je er al bijna, aangezien er zat goede modules (in feite een synth zonder toetsen, en bespelen via een ander keyboard heb je zo ingesteld; da's een eitje) te vinden zijn. Alleen goede digitale piano's kosten ook snel een hoop geld, en zeker een echte pianist zal veel eisen van z'n toetsen, dus dan is het niet snel goed. Want tussen digitale 'hamerklavieren' betsaan enorm grote verschillen, dus zelf proberen wat het beste bij je past is een absolute must.
).
naar jouw synth!!