nieuwe synthesizer

Wat betreft de aansluiting:
-Ccomputer-midi-out in je Oberheim-midi-in
-Oberheim-midi-thru in je E-mu-midi-in
-E-mu-midi-in in je computer-midi-in

Dan is je hele zaak op de computer aangesloten. In een band (zonder computer) is het:
-Oberheim-midi-out in E-mu-midi-in
-Emu-midi-out in Oberheim-midi-in

Veel software-sequencers hebben specialle instrument definitions om gemakkelijk met je synth te kunnen werken (Cakewalk wel in ieder geval). Voor het gemak zou ik uitzoeken hoe dat bij jou zit.

Om je synth volledig te gebruiken raad ik (zeker bij je eerste synth zonder veel ervaring) echt aan het manual een keer volledig van kaft tot kaft door te nemen. Gewoon alles lezen en meteen proberen. Dan weet je waar wat zit en wat-ie in principe kan. Je leert ook de termen en zo.

En voor de rest: gewoon spelen en proberen! Als clichée: probeer maar eens dat geluid van Van Halens Jump na te maken (als er niet al zo'n preset op zit...), of wat je maar wilt. Als je dat allemaal zo kan dan is er wienig meer te leren.

Veel plezier ermee! :)

1 tip: wil je goede pianoklank ... ga niet voor een triton LE of triton ... die valt me beetje tegen ervan ... ga dan voor een roland of yamaha(motif is goed, maar boven uw budget :s) ...

tja je moet natuurlijk wel weten dat fatar de hoofdleverancier is voor yamaha en korg (ten tijde dat korg nog een dochter maatschappij was van yamaha

Origineel geplaatst door bambamstudio
dat is nog steeds :)

Ik kan me wat anders herinneren uit dat interview van een tijdje terug. Volgens mij is Korg redelijk zelfstandig weer.

Back