[FRUSTRATIE] Come & go

ano220424

in de ban
in de ban
Mijn hoofdinstrument is...euh was gitaar. Ik heb 2 electrische en 1 folk gitaar. Die staan vaker in de kast. Maar ik heb ze vorige week nog eens afgestoft.
Ik word oud. In mij leeft echter nog steeds die rockmuzikant van toen ik 20 jaar en jonger was en die in een band speelde.
Das dan intussen 35 jaar geleden...:beard:
De drummer van toen is bijna dood.
Sommige muziekgenres kun je nu eenmaal niet in een homestudio afwerken en heb je hardware nodig om het te maken zoals het moet zijn.
Een echte drummer, bassist,...en de vraag is bovendien of dit het juiste forum is voor deze muziek ? Whatever, het is nog maar een hobby...:D

Attachments

• Come and go_MIX_MASTER_03.mp3
    8,7 MB · Bekeken: 75
Gaaf dat er nog muzikanten om je heen zijn om dit te doen. Hier spat de energie vanaf. Waarom je afvragen over het juiste forum? Het is je hobby op hoog niveau. Ik heb er in elk geval van genoten en meerdere keren afgeluisterd. En nee ik vind niet dat je een gitaarsolo bent vergeten. Ik hoor een begrijpende en ondersteunende gitarist, gaaf die delay en ben benieuwd wie dit gecomponeerd heeft.
Geniet zou ik zeggen van de momenten bij het totstandkomen van deze song.
Ik denk aan de stijl en klank toch te menen dat dit een compositie van jou is.

Groeten
Frans

Gaaf dat er nog muzikanten om je heen zijn om dit te doen.
Ik denk aan de stijl en klank toch te menen dat dit een compositie van jou is.
Groeten
Frans

Bedankt Frans voor de waardering. Even een woordje uitleg.
De zang komt van Karen Verkessen en de originele track is iets compleet anders. Ik wou er een beetje een 'Anouk' toets aan geven en heb dus een ander arrangement gemaakt.
Misschien had je het foutief begrepen uit mijn post, maar er zijn geen echte muzikanten aan te pas gekomen. T.t.z., ik heb enkel de gitaren ingespeeld, de rest komt van VST's. Frustratie dus omdat je dit soort muziek bij voorkeur in een 'echte' studio opneemt met echte drums (Yamaha Recording Custom) een Fender Presicion bass met een Ampeg, Fender en Gibson gitaren met Boogie versterkers, U87, C414,SM57, KM184,e.a. Dan liefst een Neve mengtafel en de alom gekende outboard zoals Lexicons, Eventides, TubeTech's, Manley's, en tot slot een 24-track Sony. Geloof me, je zou iets heel anders horen...;) De intro gitaar bijvoorbeeld is nu mijn oude LAG, maar ik wou eigenlijk de sound van Chris Isaac / Blue Hotel en daarvoor heb je een Gretsch White Falcon en een AC30 nodig, micro's, en de juiste galm. Daar zit het grote verschil met synths. Je kan eindeloos discussieren over analoog vs Digitaal, maar bij (electro)acoustische instrumenten zoals gitaren, drums, bass wordt dat meteen een heel ander verhaal. En naast klank bepaald speeltechniek ook heel erg het resultaat. In deze track heb ik wat werk gehad aan de drum programmering om het zo natuurlijk mogelijk te laten klinken, en toch klinken de crashes en rides niet zoas ik dat wil omdat het samples zijn en hoe je ook aan de EQ draait, ze komen er nooit erg transparant uit. Koop de CD 'The seventh one' van Toto. Luister bij voorkeur op Nautilius 802 speakers. Een echte referentie (zelfs na al die jaren (1988 ) en dan hoor je niet alleen top wereld sessie musici met een CV van hier tot in Tokyo, maar ook hoe het moet gedaan worden. Buiten de composities zitten Mixes, balans, eq, alles en nog eens alles op deze productie 110% goed. Niet onlogisch dat die CD nog steeds wordt gebruikt om PA's in te regelen...

Laatst gewijzigd:
klinkt goed! lekker he om de gitaar af en toe even te pakken 8)
naar aanleiding van deze track zet ik meteen mn buizenversterker ff aan
moet zeggen dat ik niet door had dat het geen drummer is, klinkt natuurlijk genoeg dus :okdan:

In 92 kocht ik van een stok oude dame wiens man was overleden voor een prikje een Bassman Blackface en een Les Paul '58 Goldtop met soapbars. Die gaf ik toen als vergoeding aan de technieker die mijn studio bekabelde. Achteraf bekeken een suicidale beslissing. :frons: Dit combootje had mij vandaag ongeveer 150.000€ opgeleverd. :bekdicht:

Drums waren redelijk wat programmeerwerk ook... Dank voor de waardering !

Dat was exáct mijn associatie toen ik dat akkoord op 6 a 7 seconden hoorde... :dubbel: En nu later in het nummer (2:55) inderdaad weer.

Verder prima track!

Dank ! Merci. :yamaha:

Mooie track.

Muchas gracias. :halleluja

Dank je wel voor je uitgebreide uitleg. Ik was op het verkeerde poot gezet door de realistische klinkende samenwerking van het arrangement. Ik ken the seventh one van Toto wel, en ben altijd gecharmeerd van de gelikte sound van wat die gasten neerzetten, maar ja het is hun werk en het zou gek zijn als dat niet zo zou moeten zijn zoals het is. Muziek is en blijft voor mij een hobby naast mijn dagelijkse werk als kalibratietechnicus. Ik ben momenteel bezig om een Yamaha digitale tafel te reviseren voor een goede vriend. ProMix01 misschien ken je het model. Er is veel mis zoals bier rook en niet meer functionerende motorfaders. genoeg te doen dus. De spullenboel die je noemt ken ik niet echt dat is een kennisniveau van jou wat ik wel bewonder. Verder gelezen in een andere draad dat je last hebt van problemen met de handen. Dat jouw muzikale prestaties die ik beluisterd hebt mij altijd weten te roeren om verder te gaan met muziek maken doet me veel plezier. Er liggen bij mij ook wel onafgemaakte projecten waar ik een goede zanger of zangeres bij zou willen hebben.
Tot zover even, veel geluk en plezier met muziek maken
Groeten
Frans

Dat jouw muzikale prestaties die ik beluisterd hebt mij altijd weten te roeren om verder te gaan met muziek maken doet me veel plezier. Er liggen bij mij ook wel onafgemaakte projecten waar ik een goede zanger of zangeres bij zou willen hebben.
Tot zover even, veel geluk en plezier met muziek maken
Groeten
Frans

Oprechte dank voor dit erg mooie compliment Frans.
Zelf ben ik nooit tevreden over mijn tracks en super gefrustreerd. Eindeloos onrustig en wil steeds weer aan wat nieuw beginnen en dus sluit ik af voor het écht af is. Verder omwille van tijdgebrek en gebrek aan de juiste (erg kostbare) outboard hardware (bv een Euphonics of Neve mixtafel met de prijs van een huis) muziekinstrumenten (een echte kwalitatieve vleugelpiano bv) en gebrek aan een steengoede zangeres / zanger. Mijn vocals komen via online en ik moet zeuren en zagen om ze te krijgen.

...
Zelf ben ik nooit tevreden over mijn tracks en super gefrustreerd. Eindeloos onrustig en wil steeds weer aan wat nieuw beginnen en dus sluit ik af voor het écht af is.....

Het maken gaat toch ook over het beleven van plezier (in elk geval als het om hobby gaat)? Tuurlijk snap ik dat je jezelf wil prikkelen en motiveren om elke keer net iets verder te pushen en er iets vets uit te persen. Ik vind je passie en gedrevenheid voor (goede) muziek inspireren, zo ook de bijdrage die je onlangs leverde aan het topic waarin ik een 'jam' aan het licht bracht. Het zet me aan om verder te komen en nieuwe wegen in te slaan en andere bronnen aan te boren. Uiteindelijk draait het me toch om het plezier wat ik beleef aan het creëren...

Ik vind je track overigens erg knap gemaakt en heb er met plezier naar geluisterd. Kleine details verraden dat het geen echte band is, maar als ik niet had opgelet en ik m tijdens het browsen op SF op had staan, had ik het misschien niet eens opgemerkt. De mix is ook errug prettig. Het laag is goed vertegenwoordigd, maar daar houd ik ook wel van.

Lekker hoor! Erg fijne gitaar en mooie zang!

Het maken gaat toch ook over het beleven van plezier (in elk geval als het om hobby gaat)? Tuurlijk snap ik dat je jezelf wil prikkelen en motiveren om elke keer net iets verder te pushen en er iets vets uit te persen.
Ik vind je track overigens erg knap gemaakt en heb er met plezier naar geluisterd. Kleine details verraden dat het geen echte band is, maar als ik niet had opgelet en ik m tijdens het browsen op SF op had staan, had ik het misschien niet eens opgemerkt. De mix is ook errug prettig. Het laag is goed vertegenwoordigd, maar daar houd ik ook wel van.

Altijd prettig om lezen als mensen het goed vinden. Dit is eerder een conventioneel stuk muziek, en mijn frustratie is 2-voudig. Het gebrek aan echte instrumenten en een mengtafel met high-end outboard zoals ik dat vroeger had zodat het resultaat ook zo 'liveband' moeglijk had geklonken.
Het andere deel van de frustratie is dan dat ik nogal gebonden ben aan conventioneel (muzikaal) denken, ook dankzij een opleiding. Ik ga dan door de grond als ik iets ontdek als Nils Frahm of Lukas Boysen die er ondanks hun klassieke opleiding in slagen om volledig uit hun academische vakje te treden en dingen te doen die nogal verniewend zijn...

Lekker hoor! Erg fijne gitaar en mooie zang!

Dankuwel. Zangeres is An Veressen / Bovarii, al is het redelijk stil rond deze band. Like your tracks to. Ik zou niet kunnen wat jullie doen. De teksten alleen al... !

Heel mooi, het klopt allemaal. Sfeertje werkt ook goed. Als je dit live met een band zou doen zou hier best publiek voor zijn denk ik.

Dank je SB. Anderzijds moet ik toegeven dat het om een erg conventioneel stuk muziek gaat. Zoals vaak heb ik enkel de voice track gehouden van een bestaande track en er iets anders van gemaakt. De uitdaging was het arrangement anders te maken maar zo 'live' mogelijk te laten klinken. Net zoals de track die ik op de SF contest heb gedaan. Dus zelf de drums ingespeeld / geprogrammeerd alsook de bass, synth en orgel toegevoegd en zelf gitaarpartijen ingespeeld.

Back