[House] Presethead- Penterist

Presethead

Stamgast
Na jaaaaren heb ik eindelijk weer een beetje ruimte voor een studiootje met hardware en heb ik weer wat spullen uit de opslag kunnen halen.

Mijn favoriete stukje gear is de Teisco 100F synth. Qua opties een behoorlijk simpele monosynth maar heerlijk om lekker een eind op weg te doedelen.

Deze track is ontstaan als een house beatje om met de Teisco op mee te pielen , maar die langzaam maar zeker toch is uitgegroeid tot een track met een kop en een staart. (Ook nog eens het debuut van mijn Korg Monologue)

Als je de Teisco zoekt: Het doedelen begint in de break op 3:45

wel hangt de track nogal scheef naar links omdat alle percussie en synths links gepanned staan...

Hm, dat viel mij zelf niet eens op. Hoop niet dat ik doof begin te worden in 1 oor.

Hm, dat viel mij zelf niet eens op. Hoop niet dat ik doof begin te worden in 1 oor.

Kun je je oren niet gratis laten testen ?

Mooi nummer, heb ervan genoten !! :)

Zo dan! Deze is wel heel erg lekker hoor. Geniaal basje, fijne chords. Percussie is lekker, misschien een tikkie minder en een autopan? Kan verder zo mee in een setje van Dogglounge. Heerlijk :okdan:.

Prettige track! De baslijn lijkt op iets dat ik ken, maar weet even niet wat.. :-)

:W

Bedankt voor het luisteren en de bemoedigende commentaren allemaal!

Misschien interessant: een lijstje van de gear en VST's die gebruikt zijn in deze track

HARDWARE
Tascam 16x08 (interface)
Teisco 100F (synth solo)
Korg Monologue (secondary synth)

DAW
FL Studio

VSTs
Punchbox (kick)
Nexus (all other drums)
Transistor Bass (Acid line)
Hybrid 3 (Bassline)
Kickstart (Sidechaining bass/kick)
Lazysnake (Rhodes chords)
Little PrimalTap (Delay on Teisco)
Little Plate (Reverb on Teisco and Monologue)
Waldorf D-pole (LPF on percussion)
Arturia Mini-filter (Additional filter on Monologue)
Mellowsound (String sound)
Valhalla Shimmer (Reverb on strings)
Endless Smile (HPF on master in build up)
Transient Processor (Intensity tweaks percussion)

Percussion loop is from a recording of the Venice Beach Drum Circle.

Back