Je beste en minst wenselijke aankoop van 2017

Begonnen met Eurocrack. Beste en slechtste aankoop van vorig jaar en dat zal nog wel doorgalmen dit jaar. En 't jaar daarna. En daarna. Enz.

Maar de TX81Z is nu dus nog onderweg naar me...

Kijk...nog een FM-er.

Recentelijk FM ook weer eens opgepakt. Met gratis softsynths dit keer (zoals Dexed). Na jaren van experimenteren met van de enorme hoeveelheid mogelijkheden van de SY77 wel behoorlijk beperkt....

Ik heb het idee dat FM (of PM) een beetje een (her)opleving beleeft. Terecht, want er is met FM veel te fabriceren dat met andere synthesevormen echt niet gaat lukken. En het is allemaal niet zo moeilijk/ingewikkeld als "men" vaak wil doen geloven. Maar wel...anders...

De TX81Z heeft wel "slechts" 4 operators. En nog wat meer beperkingen. Maar wel weer meer golfvormen dan sinussen alleen. Alleen daarom al niet per se de mindere van bijvoorbeeld de DX7. Maar wel...anders...

Aankoop/verkoop

Aankoop/verkoop

Beste aankoop:

Studiologic Sledge (gele)
Strymon Big Sky
Behringer Model-D (besteld 2017 binnen januari 12 2018 ) :halleluja

Slechte aankoop:

Roland JDXI (goede drumsounds, helaas minikeys)

Boss DR 202 (voor de lol gekocht, en weer weg, wat een #$%^geluid)

Leukste aankoop:

steam train sound generator (vintage)

Mijn minst wenselijke aankoop was een paar goedkope oortelefoontjes van € 3,50. Om het even uit te proberen..

Terwijl je onder de € 20,- best ook acceptabele vindt.

Ik begrijp niet dat hier een markt voor is.. :-S

Beste aankoop: Acidlab Bombass 2
Runner up: Spectral Audio Neptune 2

Geen spijt van maar toch een aankoop die ik niet meteen zou overdoen is de E-MU XL-7: echt een vette bak en binnen die prijsklasse zijn er ook niet echt alternatieven maar de sequencer is niet echt mijn ding om het zacht uit te drukken... Een MB Seq V4 of een Engine hadden wellicht betere keuzes geweest al heb ik bij beide ook mijn twijfels...stiekem zit ik te hopen op een groovebox/sequencer-achtig ding van Beh lol...

Wél spijt van: vanwege enkele weken "vakantie" van de tweedehandsmarkt een FR-777 gemist!!! Als "troostprijs" zit er wel een XS in de pijplijn ;)

Back