Beats maken op de PC (het lukt me maar niet)

Nou Olaf, het gaat em denk ik niet over mieren-geneuk (?)
Zelf heb ik al talloze keren kunnen vaststellen hoe een op een PC geprogrammeerde rythmloop van 4 maten telkens andere feel heeft. Om gek van te worden, dat garandeer ik je.
Maar zoals ik al aanhaalde, je kan dat euvel op voorhand indijken door de juiste keuze van hardware op een PC.
En ja, timing is toch belangrijk. Of het nu strak moet klinken of met de nodige human feel moet zijn...

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Zelf heb ik al talloze keren kunnen vaststellen hoe een op een PC geprogrammeerde rythmloop van 4 maten telkens andere feel heeft.
Wow, vet analoog doen op de PC dus!

joehoe:D

Heeft nix met human feel te maken.. Als ik strakke beats programmeer dan moeten die ook strak weergegeven worden, en niet dat de PC zijn eigen draai eraan geeft.

Arv

Origineel geplaatst door Arv
Heeft nix met human feel te maken.. Als ik strakke beats programmeer dan moeten die ook strak weergegeven worden, en niet dat de PC zijn eigen draai eraan geeft.

Arv

PRECIES om die reden wordt er godsamme zoveel geld aan analoge vintage stuff uitgegeven zoals hierboven al tussen neus en lippen door wordt aangekaart! ..... tis ook nooit goed he ;)

Toch wel weer leerzaam deze thread. :okdan:

Origineel geplaatst door olafmol
PRECIES om die reden wordt er godsamme zoveel geld aan analoge vintage stuff uitgegeven zoals hierboven al tussen neus en lippen door wordt aangekaart! ..... tis ook nooit goed he ;)

He? Snappen we elkaar nog? :D

Ik wou alleen maar zeggen dat ik (persoonlijk he) een beat strak wil hebben en de rest (synths, percussie enzo) mogen best sloppy zijn. Maar de beats, die moeten klinken zoals ik ze bedoeld heb en niet net effe wat anders, want dat resulteert meestal in een vage groove (dus eigenlijk geen groove)

Arv

He? Snappen we elkaar nog? :D

Ik wou alleen maar zeggen dat ik (persoonlijk he) een beat strak wil hebben en de rest (synths, percussie enzo) mogen best sloppy zijn. Maar de beats, die moeten klinken zoals ik ze bedoeld heb en niet net effe wat anders, want dat resulteert meestal in een vage groove (dus eigenlijk geen groove)

Arv

hehehehe olaf zit je een beetje te pesten
maar ik heb hetzelfde hoor

ik bepaal of het strak of los moet zitten niet de computer
me k2000 was bijv veel strakker als die via de mpc gemidi-ed wordt ..

bij mij moeten ook niet alleen de beats strak zijn .. alles moet strak zijn

Ik heb nog nooit ergens wetenschappelijk bewijs tegengekomen dat MPC's/mac's en dergelijke strakker lopen dan een goed geconfigureerde PC. Fabeltjes kom je genoeg tegen maar harde cijfers helaas minder.

OH shit ik voel weer een pepsitest komen:)

Ok is er iemand met een mpc en een pc in da house????

Heb eens een test gedaan

2 loops(dezelfde) bv een hi hat loop op elkaar stapelen

1 keer op de mpc 2000
En 1 keer met logic en de exs24 sampler

Conclusie:

Met de exs24 bleef de phase van de hihat loop constant.

Met de mpc2000xl ging de loop flangen.

Dus de mpc was niet sampleaccurate en de exs wel.

Maar goed,het ging over boba zijn probleem

vergeet niet dat een s3000xl anders klinkt dan de exs bv in logic,de audio engine van logic vind ik zelf niet helemaal toppie.

Origineel geplaatst door trash
Heb eens een test gedaan

2 loops(dezelfde) bv een hi hat loop op elkaar stapelen

1 keer op de mpc 2000
En 1 keer met logic en de exs24 sampler

Conclusie:

Met de exs24 bleef de phase van de hihat loop constant.

Met de mpc2000xl ging de loop flangen.

Dus de mpc was niet sampleaccurate en de exs wel.

Maar goed,het ging over boba zijn probleem

vergeet niet dat een s3000xl anders klinkt dan de exs bv in logic,de audio engine van logic vind ik zelf niet helemaal toppie.

misschien handig om een test-midi filetje ter beschikking te stellen?

maarre dit is toch niet echt een hele goede test? want als je PC over al je trax tegelijk fluctueert dan hoor je nog steeds nix van timing-verschillen..volgens mij moet je toch echt een midi track opnemen naar audio, en die naast de originele midi track leggen, en tegelijkertijd beluisteren..

nog een keer;)

1 dubbel gelayerde hihat loop ,dus 2 keer dezelfde loop op elkaar:)
die test je in de mpc en in de exs.

bij de mpc flangede de hihatloop.(random..dus deze was duidelijk niet stabiel in timing)
bij de exs bleef deze constant in fase

snap je wat ik bedoel?,of snap ik jou niet?

:confused:

Origineel geplaatst door trash
nog een keer;)

1 dubbel gelayerde hihat loop ,dus 2 keer dezelfde loop op elkaar:)
die test je in de mpc en in de exs.

bij de mpc flangede de hihatloop.(random..dus deze was duidelijk niet stabiel in timing)
bij de exs bleef deze constant in fase

snap je wat ik bedoel?,of snap ik jou niet?

:confused:

Maar een hihatje op de EXS24 afspelen is niet hetzelfde als dat je 'm via je midi-interface naar buiten stuurt (en op een sampler een hihatje laat spelen)

Als je in Logic beats maakt met behulp van stukjes audio (drumsamples), dus op audiosporen, klinkt het ook retestrak.
Zo maken wij hier onze beats meestal....

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Maar een hihatje op de EXS24 afspelen is niet hetzelfde als dat je 'm via je midi-interface naar buiten stuurt (en op een sampler een hihatje laat spelen)

Maar ik had het ook niet over d.m.v van een midi interface een sample triggeren.

Maar rechtstreeks vergelijk,de mpc zijn sequenser met die sample,en de exs in logic met die sample.

no midi interface attached.

boei, boei, boei -end allemaal. :D

What the fuck of the MPC een paar ms strak of niet strakker is.
Met elk apparaat kan je voor het gehoor de beats strak genoeg maken.

hee maar bas, heb je die boter die ik je aanrade nu al geprobeert?

Origineel geplaatst door sander
Met elk apparaat kan je voor het gehoor de beats strak genoeg maken.

Ja? Nou probeer het eens met de MC303 zou ik zeggen. Met twee ingewikkelde hihat patroontjes gaat ie al hikken.. :(

Ja? Nou probeer het eens met de MC303 zou ik zeggen. Met twee ingewikkelde hihat patroontjes gaat ie al hikken.. :(

over 15 jaar wordt er grof geld neergelegd voor die speciale MC303 "swing"! ;)

Back