Ben opzoek naar deze sound

Bartdeijkers

Ingeburgerd
Ik ben opzoek naar een string machine/organ die dezelfde sound heeft als het onderstaande fragment.
Ik weet dat deze sample van de siel dk600 komt maar ik heb ooit op TV een band gezien uit eind 70's/begin 80's die een soort string machine of orgel hadden waar deze sound uit kwam. Het was een redelijk grote bak en zeker niet de siel dk600. Weet iemand mischien welke bak dat kan zijn? of enig idee waarmee je dit geluid nog meer kan produceren?

Attachments

• organ1.wav
    781,8 KB · Bekeken: 156
Da's een vrij generiek string-machine geluid.. Ik denk dat je met de modulatieknop aan en de "Crescendo" (attack op de volume-envelope) op nul 't met een Solina String Ensemble makkelijk na zou moeten kunnen maken...

PS : zoek anders even bij Vintagesynth.com bij de ARP serie - misschien zit daar wat tussen. Je zegt 'grote bak' - 2 klavieren of 1 met een enorme kast erachter, of misschien zelfs een heel orgel?

Re: Ben opzoek naar deze sound

Origineel geplaatst door Bartdeijkers
Ik ben opzoek naar een string machine/organ die dezelfde sound heeft als het onderstaande fragment.
Ik weet dat deze sample van de siel dk600 komt maar ik heb ooit op TV een band gezien uit eind 70's/begin 80's die een soort string machine of orgel hadden waar deze sound uit kwam. Het was een redelijk grote bak en zeker niet de siel dk600. Weet iemand mischien welke bak dat kan zijn? of enig idee waarmee je dit geluid nog meer kan produceren?

Dit is voor 99% een hammond orgel uit de 70-er jaren, alla klaus wunderlich. een wersi ofzo?

Dit geluid kan je uit een Logan string melody halen als je wil. Een solina string ensemble kan ook iets vergelijkbaars doen. Dit is zeker geen hammond.

Ik las net dat de Logan ook is uitgebracht (voor de Duitse markt) onder "Hohner" maar wel altijd met het Logan merkje erop.

Back