(mond)Harmonica Plugin??

VL van yamaha, zoals de VL1, de VL7, de VL70m en de EX5 (r). Maar of je dat nou een plugin kan noemen...

Ja bedankt maar het gekke is dat ik een paar uurtjes na het zetten van dit onderwerp bedacht dat i9k ook nog de "hyper canvas VST" van Edirol had en daar zit ook een hele mooie in maar in iedergeval bedankt .:)

Plug hum zo in mijn mond.

Plug hum zo in mijn mond.

Hoi,

Ik heb nog een mondharmonica liggen. Plug hem zo in mijn mond. :D

Grt Astro.

ik wil ook wel een deuntje blazen naar behoefte. gaarne regio limburg

Ik weet niet waarom je een plugin wil, maar als het te maken heeft met het onvermogen een echte monharmonica te kunnen spelen kan je een melodica overwegen.
Die dingen zijn goedkoop en een stuk makkelijker te bespelen dan een mondharmonica.

Ik ga mee met MatthewBlom.. als je toetsen kan spelen, kan ook ik je een melodica ten zeerste aanraden. Heb er een gekocht 3 maanden terug en kan niet meer zonder :P

Enige ding is, dat je die wel weer moet opnemen met een microfoon.. wellicht wil je het 'beperkt' inzetten in een house/dance plaat, tjsa dan zal een goeie sample mss al voldoende zijn voor je, dat weet ik niet.

Nou ik wil nog wel ff door zeuren hoor.

Maar ik speel al een tijdje mondharmonica(althans ik probeer het), maar het rauwe blues geluid en ook het echt jankerige benden klinkt totaal anders op een melodica.
Een melodica blijft altijd een beetje braaf klinken, de mondharmonica kan braaf klinken maar ook schreeuwerig rauw.

Ik weet niet waarom je een plugin wil, maar als het te maken heeft met het onvermogen een echte monharmonica te kunnen spelen kan je een melodica overwegen.
Die dingen zijn goedkoop en een stuk makkelijker te bespelen dan een mondharmonica.

twee verschillende instrumenten, maar misschien moet je daar mondharmonica voor kunnen spelen. ( trekken van de tonen , snelheid, tongslag,vibratiemogelijkheden , allemaal nogal lastig op melodica, harmonium etc )
enige overeenkomst is dat ze allebei tongwerken hebben, verder is de speelwijze en mogelijkheden echt volkomen anders.
maar ja gitaar spelen op toetsen is ook gelijk aan gitaar spelen op een gitaar, toch ?

Dan ga ik ook ff doorzeuren...

Ik speel namelijk al jaren mondharmonica:D
Maar jij hebt het enkel over de bluesharp.
En dan ook nog een specifieke speelstijl daarop.
Scheuren.
En dat gaat inderdaad niet zo goed op een melodica.

Maar je kan ook niet-scheuren.
En daar is een melodica best goed in hoor.

heb wel ergens een aardige sampledisk zien liggen alhier met mondharmonicasounds die er redelijk uitkwamen. voor kontakt, zal er ook eens op letten welke het ook alweer was. gebruik hem nooit , na 35 jaar mondharmonica kan ik alleen losgaan op het echte hout/metaal

ik vind ze niet , wel veel goede cd's met accordeon waaronder hohner, samples.
misschien met wat editten dat dat zou kunnen helpen ?

hoe 'goed' en professioneel ook de samples zijn gemaakt, sommige instrumenten
haal je niet uit kastjes/ software. Vooral niet als ze op de voorgrond moeten treden als hoofd/ melodie/ solo-instrument.
al die fijn-modulatie aspecten (verbuigingen, vibrato, glissando effecten enzvoort)...heb je nodig om het instrument echt te laten klinken.

ik zeg niet dat ik mondharmonica bespeel, maar op een of andere manier kan ik er wel wat uithalen.
Ik heb o.a. een goedkope speelgoed harmonica van Intertoys ofzo...zou je ook eens kunnen proberen. speelt heel licht. makkelijker dan een bluesharp.

Er zit sowieso een vaste toonladder op, dus echt vals kan je niet gaan.
en een beetje trekken, zuigen en vibreren lukt me ook wel! :-)

ik zou inderdaad dan eerder met een opname werken van mondharmonica.
klinkt stukken beter..

ry28ry2rdrgtub476

Wat ik nog wel een aardige Vocoder-truuk vind die ik bij toeval 'ontdekte' van de week:

- Pak de grondtoon van de muziekpassage die je wilt opleuken als carrier, voeg eventueel de 7th toe. Eventueel over meerdere octaven.
- Gebruik een mic om de oscillator te moduleren
- Ga nu 'beatboxen' (voor staccato) of ritmish ademen in de mic (voor 'mondharmonica'-effect)
- Eventueel herhalen/aanvullen met tonen die octaaf hoger of lager liggen om het dikker te maken. Of je speelt een melodie.
- Het geheel nog eens extra dynamisch filteren en van delays/reverb voorzien versterkt het effect.

Je krijgt nu een hele organisch klinkende, ritmische lijn in je mix die, mits subtiel gebruikt, de muziek 'levendiger' maakt.

Back