fijn stuk muziek

Imipolex

switchboard operator
... maar wat je ermee doet. Dacht ik toen dus ook, toen ik dit af had.
Een Wersi MAX1 is eigenlijk een rotding, maar die tambourine en die snare klinkt best OK.
Een Casio VZ10M is een nauwelijks te programmeren stuk antiek vol klote-presets, maar die 'fully layered' klinkt ook wel OK. Een Yamaha TX16W is een hel om op te starten en te laden, maar als je je samples eenmaal teruggevonden hebt ergens op je keyboard, dan kun je er best wat mee.
Die 101 klinkt altijd wel, en m'n 606 natuurlijk ook. En die Poly-800 zeurt wat op de achtergrond. De kawai 100F doet Prrrrrffhh op elke eerste snare. De roland m-112 module pingelt vrolijk mee over een PAIA 9730 filter.
De stijl? Ik heb eigenlijk geen idee, ergens tussen Detroit en Chicago en Manchester in (dat zou dus ergens op de atlantische oceaan zijn...) Ik heb geen flauw idee meer wat al die electronic/dance/insert subgenre eigenlijk nog zijn, maar het klinkt gewoon lekker. En ik gebruik geeneens XTC!

http://www.deadmurder.com/download.php?pk=2495&anti=1069156401

Is het zo erg? Zeker te soft. Het spijt me. Ik ben ook een watje. En een ongeneeselijke old-skool romanticus. Moest gisteren bijna huilen toen de Hulk en zijn (ex-) vriendin elkaar eindelijk weer in de armen vielen.

Origineel geplaatst door Imipolex
Is het zo erg? Zeker te soft. Het spijt me. Ik ben ook een watje. En een ongeneeselijke old-skool romanticus. Moest gisteren bijna huilen toen de Hulk en zijn (ex-) vriendin elkaar eindelijk weer in de armen vielen.

nee waarom - ik vind het best goed klinken! Goede pakkende melodielijn!Beetje ritching eeeh - underworld ofzo

Niet stuff dat ik dagelijks opzet - maar ik weet wat ik leuk vind!

good stuff

Ik vind het geweldig klinken.
Klink goed in het gehoor.
Lekker op weg dromen. Zou zo op een dreamhouse CD kunnen.
Ik ga me eigen TX16W even weer opnieuw oppoetsen.
Dat wachten met laden vind ik wel mee vallen trouwens. met Typhoon is ie aardig snel.

Deze mix klinkt bij aanvang wel rijk. De geluiden zelf zijn ook mooi gepand.. maar opeens weer die enorme compressie als ik het nr. bekijk, waarom? Is toch niet helemaal nodig.. :confused: De 1ste minuut vind ik daarom het leukst, daarna wordt het een soep..=(

Laatst gewijzigd:
Okee, naton. Misschien heb je gelijk. Kan het ook niet laten, die wavehammer in SoundForge.
Kan het ook aan de MP3-codering liggen? in de .wav hoor ik het niet zo.
Maar wat adviseer je me? Minder compressie, geen compressie?

vind de muziek wel lekker spacy
maar jeetje die bassdrum is echt een raar slap plofje hier
en de snare en claps lijken ook niet zo lekker te zitten

verder kan ik geen advies geven want dit kan ik zelf (ook) niet
maar ik zou zeggen probeer 't eerst zonder compressie e.d. zo goed mogelijk te krijgen en gebruik dan al je geluidoppomp methoden met zeer veel mate.

Soep.... hmmm, maar nog best wel lekkere soep dan... ben het met naton eens dat het begin het meest ruimtelijk klinkt... Ben niet zo weg van de compressie die je hebt toegepast, want het wordt zo vlak...

Toch ligt het geheel prettig in het gehoor en zijn de geluiden, mn die pads en synths zijn best okay....

Hmmm, lekker trackje dit !
Heerlijke sounds, alleen die bassdrum had wel wat voller gemogen imo.
De snare klinkt erg goedkoop, maar ligt wel weer lekker in het nummer.

goed bezig ! :okdan:

Klinkt lekker.

Wat me opvalt is dat er een bepaalde akkoord volgorde inzit die me vooral qua sound heel erg veel doet denken aan een track van Groove Armada, album: Love Box. track: Love Box, no 11.
Ga maar eens luisteren. Vanaf 2.25 min.

Groeten Sash.:L

Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Klinkt lekker.

Wat me opvalt is dat er een bepaalde akkoord volgorde inzit die me vooral qua sound heel erg veel doet denken aan een track van Groove Armada, album: Love Box. track: Love Box, no 11.

Groeten Sash.:L

En denk je dat Groove Armada als allereerste op de hele wereld met dat schema op de proppen is gekomen ??

Ik vind het wel een lekkere track, technisch advies kan ik niet geven omdat ik op pc speakertjes luister.

Op de een of andere vage manier doet ie me denken aan de track "Love" van Luke Slater.

citaat:
Origineel geplaatst door NewStyleSascha
Klinkt lekker.

Groeten Sash.

En denk je dat Groove Armada als allereerste op de hele wereld met dat schema op de proppen is gekomen ??

Ik had het over de sound zelf en niet over de akkoorden aan zich.

Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
Deze mix klinkt bij aanvang wel rijk. De geluiden zelf zijn ook mooi gepand.. maar opeens weer die enorme compressie als ik het nr. bekijk, waarom? Is toch niet helemaal nodig.. :confused: De 1ste minuut vind ik daarom het leukst, daarna wordt het een soep..=(

Goh, ik vond 'm juist errug zuiver klinken (op m'n ouwe Philips-torentje die verbonden staat op m'n geluidskaartje..).
:confused:
Alleen de kick komt niet echt overtuigend door, maar dat kan de bedoeling geweest zijn.
Verder een lekker luister/chilly nummer: 'k wou dat 't weer zomer was!!

Bedankt voor alle commentaar mensen!
Die drums, tja, 't is enkel m'n gemodde 606, over de koptelefoon klonk ie toch wel aardig, blijft moeilijk monitoren zo. Moet denk ik toch nog wat extra's inzetten.
Over die andere tracks, die ken ik niet. Dit soort muziek kan ik niet laten, zeg maar, ik wil eigenlijk iets heel anders maken maar dan rolt dit er toch weer uit.

mooie geluiden, maar de drums... de compressie is wat veeeeeel en de BD komt echt niet goed uit je mix

Back