Software AN-200 / DX-200

omc

boem
Ik heb een tijdje geleden geprobeerd om mijn AN-200 te editten via de meegeleverd software maar dit ging niet lukken omdat de software alleen maar aan het crashen was. Uiteraart ging ik meteen opzoek naar een Yamaha website om te kijken of er info of nieuwe versies te downloaden waren maar helaas, van de Yamaha website werd ik niet echt wijzer. Google bood ook geen succes behalve dat ik ergens las dat de software het niet doet op Windows XP.

Kan natuurlijk voorkomen zoiets maar kan ik er nog op rekenen dat ze bij Yamaha de moeite nemen om XP gebruikers tegemoed te komen en de software ooit nog updaten? Volgens de handleiding kun je dankzij de software de AN-200 beter/veelzijdiger editten maar met XP kun je dat dus wel vergeten.

Ik krijg als ik die Yamaha site bekijk een beetje het idee dat het een helaas pindakaas situatie gaat worden.

;{

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met de editor van mijn Nord Modular.
Ik heb toen de compatibiliteitseigenschappen voor de editor op Windows 98 gezet en
dit werkt nu prima! Heb je hier al mee geëxperimenteerd?

Uit de Windows Help files
Klik met de rechtermuisknop op het programmapictogram op uw bureaublad of op de snelkoppeling in het menu Start van het programma dat u wilt uitvoeren en klik vervolgens op Eigenschappen. Klik op het tabblad Compatibiliteit en wijzig de compatibiliteitsinstellingen voor uw programma.

Laat maar weten als het werkt...

Ik heb de bijgeleverde editor ook geprobeerd met mn DX200, onder 98 en 2000 maar t pakket loopt gewoon niet.

=(

In bepaalde threads op t forum kun je lezen dat het bij andere mensen wel werkt... ik snap er na uren proberen nog steeds niets van.

Ik kan de synth gewoon gebruiken en editten met de onboard knoppen maar ik wil toch ook wel eens spelen met die software.

Ben benieuwd of deze thread iets meer informatie oplevert.

-Pascal

bij mij werkt het niet. ik installeer eerst XG lite, dan de DX200 editor, dan de XG lite 3.07 update op een Windows 2000 machine.

is het overigens ook mogelijk om in de sequencer part 3 en 4 een ander extern instrument aan te sturen? ik kan die optie niet vinden. dan zou ik nl de DX7 in de sequencer van de DX200 willen aansturen.

Origineel geplaatst door feindbild
als je een search op de dx200 yahoogroup doet, krijg je zo je antwoord. dat is ongeveer de enige vraag die daar telkens weer gesteld wordt.

ik weet niet eens hoe ik op de Yahoo groups kom en hoe die groepen werken.
maar gelukkig is er een nederlands synthforum dat perfect werkt. Hier zoek ik alle info over synths en drumcomputers ed op. dus aan je antwoord heb ik niet veel. maar toch bedankt voor de tip.

Dat met die midi outputs zou ik ook wel eens willen weten.. iig las ik dat je de XGworks update als laatst heb geinstalleert.. heb je dat ook al VOOR de AN/DX plugin geprobeert te updaten?

Origineel geplaatst door Phase
ik weet niet eens hoe ik op de Yahoo groups kom en hoe die groepen werken.
maar gelukkig is er een nederlands synthforum dat perfect werkt. Hier zoek ik alle info over synths en drumcomputers ed op. dus aan je antwoord heb ik niet veel. maar toch bedankt voor de tip.

klik hier.
klik op 'join this group'
heb je nog geen yahoo-account, klik dan op 'join up now to enjoy yahoo! groups'
vul het lijstje in.

nu heb je een yahoo-account + je bent ingeschreven in de group.
je klikt gewoon nog eens op de 'hier' in de eerste regel van mijn post en je typt 'xp' in in het search-veld.

het verschil met dit forum is dat je daar 296 mensen hebt die een dx of an 200 hebben en op je vragen kunnen antwoorden. je kan je vraag ook posten en krijgt dan vrij snel een antwoord.

en hier vind je software en tips...

helpt dit je verder?

heb me al een paar keer geregistreerd, maar waar staat die info dan?
of krijg ik die per mail of per nieuwsgroep ?

Origineel geplaatst door Maleh
Dat met die midi outputs zou ik ook wel eens willen weten.. iig las ik dat je de XGworks update als laatst heb geinstalleert.. heb je dat ook al VOOR de AN/DX plugin geprobeert te updaten?

heb eerst XGworks lite geinstalleerd van de DX200 cd
daarna de DX200 editor van de cd
daarna de XGworks update van de site
en opnieuw opgestart van win2000

Het is belangrijk dat je eerst XGworks lite aan de praat krijgt. Zonder update werkt ie gewoon niet onder 2000 en XP.
Als XG works werkt (eerst even testen uiteraard), dan pas de editor installeren.

Voor de volledigheid: je hoeft tegenwoordig niet meer XGWorks te draaien als je alleen de AN-200 of DX-200 wilt voice-editen. In dat geval kan je ook de standalone editors downloaden van de PLG boards (respectief PLG-150AN voor de AN-200 en PLG-150DX voor de DX-200). Wel grappig: bij de DX editor zitten meteen de factory FM sounds (niet bijzonder, maar OK).
Natuurlijk kun je niet de patterns enzo editen, dan heb je nog altijd XGWorks nodig.

Deze tip werd al in andere soortgelijke threads al genoemd (door Tom32, geloof ik), maar daar had ik zelf ook overheen gelezen... :stupid

Dus toch maar gepost omdat dit de eerste thread is die je vindt als je 'XGWorks' intypt... ;)
Toch handig als 't niet wil werken onder XP of je hebt het cd'tje niet meer...

Zeker eens proberen, doe nu alles vanaf die mooie 3 cijferige (?) display. DX200 blijft imho trouwens een top bakie. Veel voor weinig!

Origineel geplaatst door Yawgmoth
Zeker eens proberen, doe nu alles vanaf die mooie 3 cijferige (?) display. DX200 blijft imho trouwens een top bakie. Veel voor weinig!

Alles?? Ik geloof dat je veel alleen met de editor kan doen.

Klopt... 'zinvolle' synthese gaat alleen met de (lees: elke willekeurige DX-7) editor.
Moet je wel de filter en effect sectie van de DX-200 zelf instellen op het apparaat! (anders klinkt 't nog niet...)

Met de FM draaiknopjes van de DX-200 kan je het geluid slechts professioneel verkrachten...
(niet dat dát zo erg is... :D)

Probeer voor de DX-200 ook eens DX manager...een librarian en editor.
Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik niet weet of dat ook bij de DX-200 werkt, maar met m'n plg150-DX werkt dat uitstekend, dus ik zou denken dat dat ook bij d de DX-200 geen problemen moet geven.

DX manager is te downloaden op http://www.fm-alive.com/DX_Manager1.htm

(t begint ondertussen op reclame te lijken :D )

groet

Tom

Back