PREVIEW - Rock in de homestudio

ano220424

in de ban
in de ban
Sommige gitaar riffs terug opnieuw, arrangement van de drums aanpassen, Intro finetunen, coda maken, dan nog alles mixen, daaagen ...pffff, bloed zweet en tranen.8D

Attachments

• Alone.mp3
    7,2 MB · Bekeken: 87
Ik vond het okee. De zang en de pads en gitaarwerk erg lekker, drums vind ik iets minder.
O ja, misschien wat verb over de zang?

Ik vond het okee. De zang en de pads en gitaarwerk erg lekker, drums vind ik iets minder.
O ja, misschien wat verb over de zang?

Dank Je Arv. Pads = JV2080 / Vintage Exp / Mellotron / EQ / + layer V-synth eigen brouwsel.
Ik worstelde idd met de zang / vocal FX. Daar ben ik nog niet uit. Met of nagenoeg geen verb.
Gitaar blijft m'n (eerste) grote liefde. :)
En zoals ik eerder ergens anders in een thread schreef : verassend wat je met Waves gitaar plug ins gedaan krijgt. Daar had je vroeger 7 veschillende gitaren annex versterkers en FX-gear voor nodig...
In mij schuilt nog steeds die 'oude' (punk)rocker.
Binnenkort post ik ook een song van de band waar ik vroeger bij speelde. Ik heb de oude tracks terug boven gehaald. More to come.
De drums, wel zoals gezegd, is dit een preview en ik moet die nog helemaal uitwerken (sounds, fills, mix, enz)
Er komt ook nog een uptempo coda aan met extra zang. Althans dat is de bedoeling en hopelijk lukt het.

mooi, heel erg mooi ! :)

Dank je Gloom. 't is nog dus niet af en hoop tegen eind volgende week finaal resultaat te posten. Het is een echte uitdaging maar waarom, dat leg ik dan nog wel uit...geduld mijn zoon.:luv:

Laatst gewijzigd:
Ik vind dat de gitaren, synths en piano heel mooi klinken. De zang ligt niet helemaal lekker in de mix voor mijn smaak en de drums kunnen idd nog wel wat werk gebruiken. Verder een fijne track!

Ik zit nu op 1:15 en heb Procol Harum, Yes en een filmscore van een 80's coming off age movie voorbij horen komen. Mijn aandacht heb je.

Die solo gitaar is mooi en mag wat meer reverb krijgen, iets hoger in de mix. Vocal vind ik erg gaaf ook maar mag ook wel wat meer naar voren. BCompositie is af (los van intro)? Benm erg benieuwd naar het eindresultaat.

wat mij opvalt is dat je meteen vanaf het begin alles weggeeft van het basisthema, de harmonie, ritme, bas, drums,,enz,,

een veel gebruikte simpele truuk in popmuziek is te beginnen met zo weinig mogelijk materiaal, het eerste couplet leeghouden
(niet vol arrangement), refrein eventueel ook leeghouden,,en dan pas tweede couplet (of solo instrument, enz) full arrangement knallen!
simpele truuuuuk maar bijna altijd succes verzekerd en zo maak je de eerste helft van je liedje al veel spannender

het is een lekker sfeertje maar vanaf maat 1 tot de laatste maat blijft het op een level/ niveau/full blown

Back