Wie kent een Nederlandse productiestudio van samplepacks

Zenn

Kabelfreak
Aloha. Voor een project van mn werk ben ik op zoek naar direct contact met samplepack fabrikanten [ivm rechtengezever]. Ik ben vooral op zoek naar stock akoestische instrumenten zoals piano's en drumkits. Ik het kader van 'Koopt Hollansche Waar' zou ik het leuk en prettig vinden als die fabrikant Nederlands is. Bestaat er zo'n studio?
:koffie:

Helaas heb ik direct contact nodig. De gebruikte samples komen in een grijs gebied te zitten van "reselling" en uit hun EULA:

26. Restrictions. You may not use the Samples in isolation as sound effects or loops or sell, loan, share, lend, broadcast, rent, lease, assign, distribute or transfer any Samples to a third party, except as incorporated into a derivative music product.

Helaas heb ik direct contact nodig. De gebruikte samples komen in een grijs gebied te zitten van "reselling" en uit hun EULA:

26. Restrictions. You may not use the Samples in isolation as sound effects or loops or sell, loan, share, lend, broadcast, rent, lease, assign, distribute or transfer any Samples to a third party, except as incorporated into a derivative music product.

Dit is een standaard-EULA en het zit er voor een vrij goede reden in: als je de samples los zou uploaden "in isolation" en downloadbaar zou maken betekent dit dat je in feite de hele zwik op een SoundCloud account kunt dumpen en iemand die elk sampletje stuk voor stuk download kan dan "gratis" de hele library herbouwen.

Goed, het is een beetje in de orde van "de baas vindt 't niet erg als ik 1 auto-onderdeel per dag mee naar huis neem en na 20 jaar heb ik een Ferrari", maar okee.

Back