oostblok synthesizers

analogmaarten

ploink ploink blieb blieb
hallo
ik ben op zoek naar websites met oostblok synthesizers (uit de sovjetunie, hongarije, de DDR en ga zo maar door)
ik weet wel dat een hele berg (vage) merken synths uit het oostblok kwamen, waarvan de polyvoks er 1 van is.
er bestaat een website die zeer uitgebreid is op dat gebied, maar ik ben de naam kwijt.

bedankt voor de links/sites

Origineel geplaatst door analogmaarten
wie is er trouwens een blije bezitter van een oostblok-synth?

Ik heb hier een Tiracon 6V uit voormalig Oost-Duitsland staan. Da's een soort 6-stemmige Korg Poly-800 in een legergroene pantserbehuizing met houten zijkantjes. :)

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Ik heb hier een Tiracon 6V uit voormalig Oost-Duitsland staan. Da's een soort 6-stemmige Korg Poly-800 in een legergroene pantserbehuizing met houten zijkantjes. :)

en kogelgaten?:D

ik had nl vroeger een oude harley davidson uit 1943 met de kogelgaten nog in de spatborden.

Origineel geplaatst door Errol

ik had nl vroeger een oude harley davidson uit 1943 met de kogelgaten nog in de spatborden.

ik had vroeger een pistoletje met 2 knakworsten erop.
wat zeg ik, vroeger? anderhalf uur geleden nog!

:confused:

Weet je zeker dat je gestopt bent met blowen ? :D (geintje)

Een liberator? Geef mij maar een Zundapp ;)

Origineel geplaatst door Toon
Een liberator? Geef mij maar een Zundapp ;)

jajaja lach maar stelletje ouwe wijven:D
Ik had tenminste een echte motor en ook nog een lekker blondje achterop.

zundapp.......... - 2takt en teringherrie.:D

op een harley kon je tenminste nog comfortabel een djoint draaien.
had lekkere brede banden weet je wel:D:yamaha:

kweet nog wel dat ik zo gewend was dat elke automobilist direct voor me opzij ging.
Op een gegeven moment reed ik op een yamaha'tje of theroad.
geen enkele automobilist die voor me opzij ging.:D

kbedoel maar:kont:

kben trouwens ook eens met 200 andere harleyrijders over de wallen gereden.
de wallen weet je wel?, de hoerenbuurt voor de watjes onder ons:D

Ik denk dat alle hoeren effe stopten met hun "werk" want ze kwamen allemaal naar buiten om te kijken wat er aan de had was.

logisch natuurlijk al die "stoere":duivels: kerels op echte motors. hahaha

maar effe serieus, dat was wel echt kicken toen.

Nee, maar deze synth komt natuurlijk ook uit de tijd van de koude oorlog. Misschien dat ik er daarom maar eens een stralingsmeter op los moet laten. :confused:

Ik heb hier een aantal van de schema's, welke afkomstig zijn uit een boek dat gepubliceerd is door het Oostduitse Ministerie van Defensie. Alle elektronische apparatuur viel namelijk onder dat departement. :)

Origineel geplaatst door Boemtsjak
Nee, maar deze synth komt natuurlijk ook uit de tijd van de koude oorlog. Misschien dat ik er daarom maar eens een stralingsmeter op los moet laten. :confused:

Ik heb hier een aantal van de schema's, welke afkomstig zijn uit een boek dat gepubliceerd is door het Oostduitse Ministerie van Defensie. Alle elektronische apparatuur viel namelijk onder dat departement. :)

De meeste elektronische componenten zijn tegenwoordig ook nog in een militaire variant te verkrijgen. Deze kunnen in het algemeen hogere omgevingstemperaturen aan en zijn van een betere kwaliteit, dus met vnl. als doel in ruimtevaart en militaire toestellen gebruikt te worden.

Origineel geplaatst door cyan_circle
ik had vroeger een pistoletje met 2 knakworsten erop.
wat zeg ik, vroeger? anderhalf uur geleden nog!

:confused:

Bizar, ik pak altijd een zacht puntje.

Met margarine, ketchup en mosterd.

Back