sonar/cakewalk

Ehmmm.... zou hier weer een slugparty ontstaan tussen aanhangers van sequencerprogramma's?

Maar ik werk er niet mee. Het is niet m'n ding nl.
Het is een goed pakket waar fijn mee te werken is.

Wel is het nu Logic op de PC aan het verdwijnen is de concurrent van Cubase die ervoor moet zorgen dat de ontwikkelingen een beetje door blijven gaan en Steinbug geen monopoly positie krijgt.

wie werkt er met cakewalk/sonar??
Ik dus.

Waarom?
  • Logic gaat voor de Mac
  • Cubase is nogal duur

Ach, ik heb nooit met andere pakketten gewerkt. Bovendien vind ik in Sonar eigenlijk alles wat ik zoek (tot nu toe althans). Wel ga ik binnenkort met twee monitoren werken, dat is haast een must vind ik.
Ik werk hoofdzakelijk met het sequencergedeelte, midi dus. Toch heb ik gemerkt dat ook audio prima te bewerken is met Sonar. Wanneer ik mijn nieuwe PC heb, met een dag of veertien, en de goede geluidskaart heb gevonden, zal ik zeker meer met audio gaan doen. Audio doe ik nu nog op mijn Zoom harddisk-recorder.

Sonar heeft ook een versie 3 uitgebracht, alleen hoe je daar aan kunt komen? Cakewalk verwijst je naar Roland en Roland meldt wel dat ze Cakewalk gaan vertegenwoordigen in Europa, maar verder nog niks . . .

Origineel geplaatst door fuse
Ehmmm.... zou hier weer een slugparty ontstaan tussen aanhangers van sequencerprogramma's?

Maar ik werk er niet mee. Het is niet m'n ding nl.
Het is een goed pakket waar fijn mee te werken is.

Wel is het nu Logic op de PC aan het verdwijnen is de concurrent van Cubase die ervoor moet zorgen dat de ontwikkelingen een beetje door blijven gaan en Steinbug geen monopoly positie krijgt.

nee ik wil geen gezeik met onderlinge voorkeuren.

kheb zelf nog nooit met cakewalk gewerkt en ik ben alleen maar geinteresseerd wat cakewalk/sonar users ervan vinden.

dus brand maar los jongens en meisjes en vertel me maar wat je zo goed en niet zo goed aan vind.

bedankt alvast

correct me if i'm wrong, ik heb nooit met cakewalk/sonar gewerkt, maar het is toch zo dat VST helemaal niet ondersteund wordt?
ja, met een wrapper. maar dat is natuurlijk inferieur.
dat vind ik wel zonde, want DXi's zijn niet zo omnipresent als VSTi's.

In de vorige versies, moest je een aparte Vsti-Adapter gebruiken ( FX-expansion of een andere), maar in Sonar 3 is de Vsti Adapter standaard bijgeleverd.

Deze adaptor verschijnt in de Dxi box waarin je ook de Vsti kunt selecteren.

Ik moet zeggen dat deze adapter prima werkt: easy as Cake

Cheers

EF

Origineel geplaatst door EternalFall
In de vorige versies, moest je een aparte Vsti-Adapter gebruiken ( FX-expansion of een andere), maar in Sonar 3 is de Vsti Adapter standaard bijgeleverd.

Deze adaptor verschijnt in de Dxi box waarin je ook de Vsti kunt selecteren.

aha.
maar het blijft een wrapper...

tja .. maar wat is er mis met een wrapper ?
ik gebruik die voor vsts naar au
en ben erg tevreden !

ANtwoord op de vraag

ANtwoord op de vraag

Ik wil net als errol graag weten wie en waarom sonar/cakewalk gebruikt...Gaarne weer on topic...waar het duur of goedkoop te krijgen is is hier nicht om frage...

Re: ANtwoord op de vraag

Re: ANtwoord op de vraag

-edit-

Die VST adapter hebben ze opgekocht van FXapansion en die is echt de bom hoor.
En die nieuwste versies ondersteunen het VST2 protocol ook dus je kunt uitstekend automatisering en midi aansturing gebruiken. En qua geluidskwaliteit is het 100% hetzelfde omdat ze allebei met audiostreams werken zonder gedoe om de boel om te rekenen van/naar zoveel bits.

Dus met Sonar kun je gewoon probleemloos (nou ja, er is altijd wel een vreemde bit in de byte) met VST's werken.
Het ondersteund ook gewoon Rewire en MFX midi plugins. En qua mogelijkheden doet het niet onder voor z'n concurrenten. Tenzij je echt exotische dingen gaat wensen.

Origineel geplaatst door fuse
Die VST adapter hebben ze opgekocht van FXapansion en die is echt de bom hoor.
En die nieuwste versies ondersteunen het VST2 protocol ook dus je kunt uitstekend automatisering en midi aansturing gebruiken. En qua geluidskwaliteit is het 100% hetzelfde omdat ze allebei met audiostreams werken zonder gedoe om de boel om te rekenen van/naar zoveel bits.

Dus met Sonar kun je gewoon probleemloos (nou ja, er is altijd wel een vreemde bit in de byte) met VST's werken.
Het ondersteund ook gewoon Rewire en MFX midi plugins. En qua mogelijkheden doet het niet onder voor z'n concurrenten. Tenzij je echt exotische dingen gaat wensen.

ik geloof ook best wel dat het allemaal werkt... maar je bent het toch wel met me eens dat niet-geintegreerde technolgie die opgelost moet worden middels een adapter nooit kwalitatief even goed kan zijn als ingebouwde technologie.
ik bedoel, als ik mensen hoor die midex of amt apparaten kopen om de midi timing beter te maken dan zouden die zich hier helemaal druk om moeten maken.
geef mij maar cubase, de mac daddy van de vst.

Nou ja, DirectX is ook een plugin eigenlijk hoor. En elk programma dus ook Sonar ondersteund dit.
En het gaat zelfs verder door het ook ondersteunen van DXi. (DirectX instruments)

Digidesign maakt ook RTAS plugins en gebruikt ook een VST wrapper om daar hun VST's in Protools te kunnen draaien.

Ik zou het meer zien als zoiets als een OSC als LFO gebruiken. Het is er niet speciaal voor bedoeld maar je kunt het prima gebruiken.

Trouwens Sonar gebruikt WDM drivers. Een soort tegenhanger van ASIO. En als je geluidskaart dat niet ondersteund (wat me sterk lijkt met nieuwe geluidskaarten) dan moet je toch even kijken of dat allemaal wel gaat lukken.

Re: sonar/cakewalk

Origineel geplaatst door Errol
wie werkt er met cakewalk/sonar??

En uiteraard waarom.

bedankt alvast

'k weet niet beter eigenlijk. Krap 10 jaar geleden heb ik voor de grap eens een PSR 400 van yamaha aan een PC met windows 3.11 gehangen. Toen had ik cakewalk 3 en toen is eigenlijk de ellende begonnen.
Waarom ik er nu nog mee werk (cakewalk pro audio 9)?

Het is een no-nonsense pakket. Geen grafische opsmuk, geen geanimeerde lampjes en allerlei overbodige shit.
Okay, het ziet dr uit als een spreadsheet maar wat maakt het uit? Het is een krachtige tool waar ik alles mee kan doen wat ik wil.

-C-

Ook lang met Cakewalk gewerkt, inmiddels Nuendo 2.

Kan eigenlijk alleen maar goeds vertellen over Cakewalk: no-nonsense, veel mogelijkheden, zeer stabiel etc etc.
Ik heb echt heel veel moeite gehad Cakewalk los te laten, na mijn overstap op Steinberg produkten.

Voor basic Midi-sequencing, vind ik nog steeds dat Cakewalk (versie 6 t/m 9) helemaal oké is! Gewoon functioneel zonder opsmuk en overbodige graphics.

Ik zoek nog steeds naar bepaalde 'logische features' in mijn huidige soft-seq. ;)

Back