[House] Mountain Box

mark_smit

mark-smit.eu
Dag,

Een wat gezelligere track als mijn vorige.
Ik probeer veel meer met vocal samples te experimenteren.
Wel op een subtiele manier.

Het baslijntje mag misschien wel een beetje flauw zijn, maar ik heb erg veel lol gehad hiermee.
https://soundcloud.com/arksss/mountain/s-1GGKJ

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden.

Edit: Overigens ben ik van plan om aardig veel te gaan produceren de komende tijd, is het niet handig om zelf een algemene draad aan te maken?

IK had een algemene Gloomer-draad, maar ik moet zeggen dat ik daar niet zo tevreden van was.. Ten eerste krijg je veel minder luisteraars, ten tweede is het heel moeilijk om allemaal te volgen en erop te reageren. Ik zou iedere track apart plaatsen, komt beter uit.

Je track heeft een lekkere flow, maar hij is wel erg minimaal hé ? Ik zou de percussie ook automaten, vooral die high hat. Vocals zijn cool, ook al versta ik ze niet. Zou je die bass-melodie niet layeren (zo nu en dan) met een leuke synth ? Want de bass is wel erg repetitief.

Al bij al, knap gedaan, je maakt mooie muziek ! :D

Hi Mark,

Hij is weer erg goed gemixt. Lekkere groove, meteen dansbaar. Die sub bass begint heel melig, maar wordt al snel 'serieuzer' als die distorted bassline erbij komt. De drumrolls komen op mij wel een beetje rommelig over. Lijkt een sloppy timed delay op te zitten of zo.

Zelf zou ik voor later in de track gezocht hebben naar een vette synth stab om er zo af en toe in te gooien, denk ik. Dan heb je met weinig toevoeging toch meer afwisseling.

Maar in general: hij is weer fijn! Ben wel jaloers op je output.

Best aardig. Maar ja, ik heb al zoveel producties van jou gehoord die er echt uitspringen 8)

Ik vind hem heel lekker, goeie groove en prettige geluiden ook. Vooral de drumbeat vind ik strak en goed klinken. Ik vind het tweede deel van de 'acid'-achtige baslijntje ("tunk-tunk-tunktunk") wel een beetje minder dan het eerste deel. Hij lijkt niet helemaal lekker in de groove te liggen en is wel erg repetitief na een tijdje. Misschien een ander tweede deel verzinnen, of anders gewoon wat kleine variaties op het tweede deel inspelen om het wat afwisselender/dynamischer te maken? Verder echt een heel lekker nummer, ik zou blij zijn als ik deze zelf had gemaakt. Lekker bezig Mark!

Onwijs bedankt voor alle reacties.
Veel vragen die ik had tijdens het maken van deze track hebben jullie beantwoordt zonder dat ik er om gevraagd heb.

Ik ben met de verbeteringen bijna net zolang bezig geweest als met de track zelf.
Dit komt eigenlijk vooral omdat ik in de verkeerde toonsoort in mijn gedacht zat.
Mijn vorige track was in F, deze is in A en ik maar samples en synth riffjes in F blijven gooien en er maar niet uit komen haha.

In de break is er een kleine pad die door ruist, de tweede baslijn heb ik nu 2 maats gemaakt door een kleine variatie.
Er is een lead(dat stab achtige fx dingetje) die halve wege de drops komen, de vocal chops laat ik minder vaak terug komen.

@Funk, ik snap wat je bedoeld, maar de noten liggen opzich wel aardig goed op de grit.
Het klinkt een beetje springerig.

Ik denk al met al een grote verbetering.
De link voor de track is het zelfde gebleven.

Back