Feedback needed! Pig&Dan - Set Me Free (Glenn Johnson Remix)

knappe plaat, vette kick, mooie effecten, iets meer variatie had voor mij persoonlijk wel gemogen, maar ik heb ervan genoten, well done ! :)

Bedankt voor het luisteren en voor je complimenten! :)

Dat variatie verhaal blijft ook in mijn achterhoofd spelen. Echter denk ik dat je het altijd een beetje houden met techno achtige tracks ... is een goed punt, maar wel een lastige.

Neem ik mee in mijn sessie vandaag (Sessie, klinkt alsof ik bij de psychiater zit vanmiddag lol)

:okdan:

Hier kan ik mij wel rookmachines en hypnotiserend licht bij voorstellen... :-)

:W

Heb 3 mastering compressors toegevoegd en het geheel geprobeerd te masteren :-) 1 Om de pieken af te vangen en 1 om wat meer punch te creƫren en 1 voor wat sustain. Volgens mij is het een stuk beter geworden.

Wat vinden jullie?

Me-ga ! :D

Beetje laat van de partij, maar lekkere groove!

Mijn kijk op de track:
Ik zou zelf die vocal nog wat meer laten doorkomen. Evt ook dubbelen en ook L en R pannen. Die is te vet om te verbergen in je mix. Verder hoor ik vooral drums en de rest is er wel, maar mag wel wat meer shinen, ik denk puur een kwestie van de faderomhoog doen trouwens en evt wat meer (mid)hoog.

De dikke bass die er soms ff kort in komt (lijkt wel een house bas uit de aren 1990 a 1992 - dik!) als break mag er wat mij betreft wel vaker in voorkomen als gimmick wat de herkenbaarheid vd track ten goede zal komen denk ik.

Doe je mee aan een competitie ofzo?

Beetje laat van de partij, maar lekkere groove!

Mijn kijk op de track:
Ik zou zelf die vocal nog wat meer laten doorkomen. Evt ook dubbelen en ook L en R pannen. Die is te vet om te verbergen in je mix. Verder hoor ik vooral drums en de rest is er wel, maar mag wel wat meer shinen, ik denk puur een kwestie van de faderomhoog doen trouwens en evt wat meer (mid)hoog.

De dikke bass die er soms ff kort in komt (lijkt wel een house bas uit de aren 1990 a 1992 - dik!) als break mag er wat mij betreft wel vaker in voorkomen als gimmick wat de herkenbaarheid vd track ten goede zal komen denk ik.

Doe je mee aan een competitie ofzo?

Klopt het is idd voor een remix competitie :) Ben net bezig met de laatste master. De deadline van de contest is morgen ochtend 8uur.

De lead synth viel me ook al op dat die wat weg viel en die staat nu ietsje harder en is idd een hele verbetering.
Tikje hoog zal ook nog kunnen idd.

Doel je op de vocal die in het begin zit of doel je op die shout zeg maar?

Snap dat ik meer met die dikke bas kan doen. Echter hoorde ik die heel veel terug komen bij andere die meedoen en vond ik iets minder origineel daardoor.

Bedankt voor het luister :okdan:

Vet van die competitie! Mooi dat je het al aangepast hebt ;-) Over de vocal, nee die in het begin vind ik wel lekker duister, maar ik doel op die shout ("resist"?). Dat je die wat meer er uit laat knallen bijv. Niet continu, maar dat dat ook wat gaat spoken zeg maar. Beetje laten bewegen qua panning bijv en ook qua fader plus bijv ipv nu (gokje) 1 kanaal - 3 kanalen te laten zijn. L M R.

Maar kan me goed voorstellen dat je er nu wel ff klaar mee bent :-) Veel succes!

Vet van die competitie! Mooi dat je het al aangepast hebt ;-) Over de vocal, nee die in het begin vind ik wel lekker duister, maar ik doel op die shout ("resist"?). Dat je die wat meer er uit laat knallen bijv. Niet continu, maar dat dat ook wat gaat spoken zeg maar. Beetje laten bewegen qua panning bijv en ook qua fader plus bijv ipv nu (gokje) 1 kanaal - 3 kanalen te laten zijn. L M R.

Maar kan me goed voorstellen dat je er nu wel ff klaar mee bent :-) Veel succes!

Dat zeg je goed!

Bedankt :) :okdan:

Chappeau Glenn, wat een gave track is dit geworden. Een heel eigen textuur, goeie compositie en goeie productie. Een heel stuk verbeterd ook t.o.v. De laatste track die ik van je heb gehoord.
Vooral de hihats ben ik zeer over te spreken. Kort krachtig en een echte deive geven ze aan het geheel.

Chappeau Glenn, wat een gave track is dit geworden. Een heel eigen textuur, goeie compositie en goeie productie. Een heel stuk verbeterd ook t.o.v. De laatste track die ik van je heb gehoord.
Vooral de hihats ben ik zeer over te spreken. Kort krachtig en een echte deive geven ze aan het geheel.

Dank je wel Maurice! Dat is een mooi compliment :)

De investering in akoestische behandeling van mijn studio ruimte en betere monitoren hebben ertoe geleid dat ik makkelijker verder kan ontwikkelen in produceren. En ipv kleine stapjes veel grotere stappen heb kunnen zetten dan ik daarvoor gewend was.

:okdan:

Back