Feedback needed! Pig&Dan - Set Me Free (Glenn Johnson Remix)

Akoestische behandeling is echt de game changer in mijn ervaring, om tot betere producties te komen. Vaak overlooked, maar oh zo effectief. En betaalbaaar.

Ben het helemaal met je eens! Het heeft mij ook het plezier in het produceren helemaal terug gegeven 8~ :okdan: 8~ Doordat ik niet echt meer vooruit kwam begon ik het steeds minder leuk te vinden.

Ondanks dat ik ervan overtuigd ben dat het voor mij echt noodzakelijk was zijn er toch genoeg die het zonder ook kunnen denk aan Joris Voorn of junkie XL.

Dikke track hoor! Beukt als een kweeniewa. Hoewel het voor de club waarschijnlijk fantastisch zou klinken, vind ik m voor ene luistertrack wel wat veel gecompressed. Ik weet dat het gangbaar is om stevig te compressen, maar daardoor mis je ruimte voor subtiliteit en detail in de geluiden die je gebruikt, omdat je zo'n hatje bijv. plat drukt in de mix.

Neemt niet weg dat ik het erg knap vind wat je hebt gedaan. Ik doe het je zo 123 niet na. Keep up the good work!

Akoestische behandeling is echt de game changer in mijn ervaring, om tot betere producties te komen. Vaak overlooked, maar oh zo effectief. En betaalbaaar.

Amen!

Ik krijg er nog steeds een harde plasser van op momenten dat ik lekker aan het luisteren ben in mn studiootje. Zoveel detail... Het leert je ook meer waarderen wat de groten der aarde hebben gedaan op mix gebied. Als je hoort wat bijv. Quincy Jones heeft gedaan met een aantal cd's van Michael Jackson, maar ook Toto, Dire Straits e.a. Ineens snapte ik waarom deze mixen op elke geluidsweergever (mijn woordenboek vindt het geen goed word, maar ik ben het niet met mn woordenboek eens) goed klinken.

Dikke track hoor! Beukt als een kweeniewa. Hoewel het voor de club waarschijnlijk fantastisch zou klinken, vind ik m voor ene luistertrack wel wat veel gecompressed. Ik weet dat het gangbaar is om stevig te compressen, maar daardoor mis je ruimte voor subtiliteit en detail in de geluiden die je gebruikt, omdat je zo'n hatje bijv. plat drukt in de mix.

Neemt niet weg dat ik het erg knap vind wat je hebt gedaan. Ik doe het je zo 123 niet na. Keep up the good work!

Snap helemaal waar je vandaan komt! Mijn Lufs meter staat het liefste ook op ongeveer -16Lufs. Helaas kan ik er in dit genre nog niet mee aankomen. Mijn track zou wegvallen ten opzichte van de rest op metapop. En ook op beatport (toch wel de grootste voor techno in mijn ogen) zijn ze nog niet om naar Lufs ... helaas.

Bedankt voor het luisteren en je compliment! :okdan:

Amen!

Ik krijg er nog steeds een harde plasser van op momenten dat ik lekker aan het luisteren ben in mn studiootje. Zoveel detail... Het leert je ook meer waarderen wat de groten der aarde hebben gedaan op mix gebied. Als je hoort wat bijv. Quincy Jones heeft gedaan met een aantal cd's van Michael Jackson, maar ook Toto, Dire Straits e.a. Ineens snapte ik waarom deze mixen op elke geluidsweergever (mijn woordenboek vindt het geen goed word, maar ik ben het niet met mn woordenboek eens) goed klinken.

Helemaal eens .. heerlijk is het idd! :halleluja

Het origineel is een Pig&Dan track die nog niet uit is. :luv:

In mijn remix heb ik 2 samples gebruikt uit de remix pack. De vocal sample die je in het begin hoort heb ik aardig misvormd met fx. Hij is eigenlijk onverstaanbaar geworden, maar als je het origineel kent herken je hem weer wel. De bass sound die je net voor de breaks hoort komt uit de remix pack. Er zat naast de lead stem ook een midifile tussen die heb ik ook gebruikt. De rest is eigen gefabriceerd zoals de kick en bassline of losse samples zoals de percussie.

Bedankt voor het luisteren en de (alleen maar positieve) feedback! Feels good :luv:

:okdan: duimen :okdan:

Back