Hypersomnia awareness

Robi

Hega
Deze track staat ook op mijn album (The art of life).
Vind dat deze erg bijzonder geworden is, met hier en daar toch ook wel wat merkwaardige (experimentele) invalshoeken.
Toch ben ik erg best tevreden over, alhoewel er altijd wel iets te verbeteren valt uiteraard.
De titel refereert trouwens naar het feit dat ik regelmatig last heb van hypersomnia (overmatig slapen).

Ben ook wel benieuwd naar andere meningen etc.

Bijzondere ritmes. 'Insomnia' zou denk ik beter passen bij dit nummer dan 'Hypersomnia', omdat het eerder het beeld oproept van iemand die ligt te woelen in bed en niet in slaap kan komen. Originele track.

Apart nummer, mede door de enorme contrasten. toch moet je oppassen dat die heftige drumbreaks niet een gimmick worden, naar mijn mening doe je het té vaak, wat het luisteren niet gemakkelijk maakt. maar dat laatste kan je ook positief opvatten. goed gemixt, alhoewel ik het totale drumgeluid wat scherp (kaal) vind. en ik ben het met Scrape eens, Insomnia lijkt beter te passen als titel, maar aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat je in een soort halfslaap bent waarbij je af en toe heftig( = drums) een soort wakker schrikt en dan weer verder indommelt. (analyse van een slaapprofessor, ha ha.)

Ik heb gisteren of vanmorgen effe naar je SC geluisterd, je bent heel erg inventief met het maken van geluiden, maar aan je transities (overgangen) mag je nog wat sleutelen, tenzij je dat natuurlijk allemaal bewust zo doet.

Ook deze track is zeer inventief. Ik volg je nu al een tijdje en je wordt beter en beter.

Houwe zo ! :)

Bedankt voor je reactie, Gloomer.
De overgangen zijn inderdaad wel wat bijzonder.
Heb dit echter wel bewust zo gedaan.
Heb in deze track erg geexperimenteerd met verschillende sounds, patronen etc.
Moet toch wel zeggen dat ik nog steeds best wel enigszins (positief) verrast ben door het resultaat.

Lekker! snap wel dat je die breaks prominent naar voren haalt in de mix als je dit aan het maken ben. Hebben ook een lekkere drive. Vaak een kwestie van de track even laten liggen en er een tijdje later weer eens aan werken. Heb zelf in house altijd de neiging open hi-hats snoeihard te maken omdat ik deze geluiden in goede tracks vaak zo ervaar, en ook al ben ik me er bewust van ik het kan ik het nog niet laten (;

Toffe, aparte sound! Heel apart sfeertje.
Maarbassline mag idd wat naar voren, en de drums wat zachter.

Ik vind hem heel gaaf, mooie geluiden en tof sfeertje weet je neer te zetten. Ook ik zou de drums wat zachter en/of de bas wat harder zetten. Keep up the good work!

Klinkt weer ouderwets lekker Robi! Ik vind je drums vaak erg lekker klinken, ook in deze track. Het nummer roept bij mij ook eerder een gevoel van insomnia op :Z:z:doei:

Back