Waldorf KYRA (was: Exodus Digital Valkyrie)

GZKc2jYzTHXvYQ9aZy9JxW-970-80.jpg

Wordt geïntroduceerd tijdens MusikMesse:
While many synth manufacturers are saving up their new wares for the Superbooth show in May, Exodus Digital is choosing to launch its new Valkyrie instrument at Musikmesse, which kicks off on 11 April and runs until 14 April.

It looks a pretty juicy piece of hardware, too: Valkyrie is 8-part multitimbral and offers two groups of 32x oversampled oscillators per voice (the total number of oscillators is 1280) with hard sync, ring mod and FM. Dual PCM wavetables provide you with 4,096 waves, while the dual analogue ladder modelling filters come in 12 and 24bB flavours.

Other features include a modulation matrix, a stereo hypersaw, an arpeggiator, three EGs and three stereo LFOs with 64 shapes and MIDI sync. There’s a nine-module FX unit and Valkyrie offers 128 notes of polyphony.

Ambitiously, Exodus Digital has come up with its own hardware design and operating system for Valkyrie, stating that DSP chips are “obsolete technology from the ‘90s”. It uses less than 10W of power and can start up in less than four seconds, apparently. What’s more, we’re told that this will be a “mainstream synth that will launch at a mainstream price”.

Both rack and keyboard versions of the synth are in development, and we’re hoping to find out more later this week. As things stand, the only official information you can find online is on the Exodus Digital SoundCloud page.

https://www.musicradar.com/news/mus...a-march-on-its-rivals-with-the-valkyrie-synth

Interessant - eindelijk weer eens een moderne VA synth met dikke specs! Leuk om tussen al dat analoge en remake geweld weer eens iets te zien dat van de norm afwijkt. Moet er wel bijzeggen dat ik het kastje op de foto niet bepaald aantrekkelijk vind ogen.

Ik zou voorstellen gewoon een draadje te starten in het 'synth en synthmodules' forum en als er genoeg belangstelling is blijft 'ie vanzelf wel boven aan de pagina staan. Dan kunnen we hem later altijd nog pinnen.

Digitaler dan een Virus? Das knap :P

Persoonlijk vind ik deze bank na het beluisteren van wat demos wel heel fijntjes klinken. OF ik er 2k voor over heb... kweet nie. Te weinig knoppen alsnog ofzo en waarom zo'n mini display zucht.

Iedereen zijn gehoor. Vind de Virus juist best warm/analoog klinken voor een digitale synth. Zeker de wat oudere versies.

Een Nord lead of Waldorf klinkt meestal juist digitaler/scherper/kouder etc. De demo's van de Valkyrie tot nu toe doen me meer daar aan denken.

Heeft iemand een bericht gestuurd naar Exodus Digital via SoundCloud (voor zover ik weet, de enige manier)? En zo ja, hoe lang duurde het voordat je antwoord kreeg?

Heeft iemand een bericht gestuurd naar Exodus Digital via SoundCloud (voor zover ik weet, de enige manier)? En zo ja, hoe lang duurde het voordat je antwoord kreeg?

Nee. Deze synth is nog een pre-productie model waarvan er slechts 5 bestaan. Aangezien er ook nog geen site is en het een éénmansbedrijfje is (neem ik aan), kan je er waarschijnlijk nog wat langer op wachten. Tenzij hij in zee gaat met mensen die ze sneller kunnen produceren.

Laatst gewijzigd:
Goede zaak, dat geeft meer vertrouwen dan een one-man-band outfit.

Met Waldorf aan boord zijn we hopelijk eindelijk van die eeuwige vergelijkingen met de Virus af :)

Tenzij hij in zee gaat met mensen die ze sneller kunnen produceren.

Toch nog iemand die naar me luistert :D

Lijkt erop dat Waldorf nu met de eer gaat strijken met hun "Waldorf Music makes world’s first fully FPGA powered synth ..."
Dacht dat de Valkyrie de eerste was :P Maar ja 'de tweede' staat niet zo goed, he ?!

Waldorf Music Announced KYRA

Waldorf Music Announced KYRA

Fouwtje...bedankt. :stupid

Attachments

• 2747fe7091c417222d329ac1f76a11298084ae87-1024x768.jpg
    2747fe7091c417222d329ac1f76a11298084ae87-1024x768.jpg
    34,8 KB · Bekeken: 159
Laatst gewijzigd:
Wow dat geeft mij ook wel vertrouwen!

Misschien toch op mijn verlanglijstje dan..

Vind eerlijk gezegd wel jammer van de naam, vond Valkyrie wel cooler dan Kyra

Maar design is er zo te zien zeker op vooruit gegaan!!

Design zal wel Hartmann zijn zo te zien,..ondertussen niet erg origineel meer

Originaliteit is toch ook niet echt een belangrijke factor bij synths ? Het gaat om klank, functionaliteit en ergonomie.
Liever een bewezen design/layout dan bijv. iets als de Modor NF-1 met een behoorlijk non ergonomisch design (wat dan weer wel origineel is).

Ik hoop vooral dat ze t.o.v. de Valkyrie meer fysieke controls gaan toevoegen.

Waldorf geeft meestal toch de nodige knoppen op hun synths, dus dat zie ik wel in orde komen. Hoewel het daarvoor misschien toch wachten is op de versie met klavier. (zie bv desktop vs klavier Q, hoewel de desktop Q nog steeds behoorlijk wat knoppen had)

Zit diepgang in.Ok,heb het al eens gehoord,maar er is kwaliteit,en als Waldorf er ook nog eens zijn schouders onderzet en dat ie pas volgend jaar uitkomt..Dat belooft.Eentje om in het oog te houden.

Jazeker, bij het horen van die specs werd mijn interesse aangewoekerd en ik wou graag meer weten over de Valkyrie...

Ik heb met die kerel afgesproken dat hij me op de hoogte zou houden via soundcloud als er meer nieuws was over de Valkyrie, en dat doet hij dan ook keurig want vandaag ook via soundcloud een bericht ontvangen over de samenwerking met Waldorf(een samenwerking waar ik erg blij van word):okdan:

Originaliteit is toch ook niet echt een belangrijke factor bij synths ? Het gaat om klank, functionaliteit en ergonomie.
Liever een bewezen design/layout dan bijv. iets als de Modor NF-1 met een behoorlijk non ergonomisch design (wat dan weer wel origineel is).

Ik hoop vooral dat ze t.o.v. de Valkyrie meer fysieke controls gaan toevoegen.

Ik bedoel het Design,looks,kleur/materiaal combi,hardware vormgeving,knopkeuze,afwerking.

dat was in het begin vrij origineel als het door Hartmann werd gedaan,nu is het helemaal herkenbaar,zelfde basics komen steeds terug en dus originaliteit is weg.

Die Modor is idd behoorlijk ruk wat betreft ergonomie

Benieuwd of Waldorf het allemaal waar weet te maken binnen afzienbare tijd. Krijg allengs bij hun wel het idee dat ze een beetje te veel hooi op hun vork nemen.

Die Qantum is natuurlijk een megaproject voor een klein bedrijfje met weinig werknemers, laat staan deze daarbij. En dan die Streichfett+ (met vocoder), en die maar niet officieel gelanceerde editor voor hun Zahrenbourg piano.

Waldorf lijkt wel de sympathie te hebben van de goegemeente maar daar kun je uiteindelijk niet van leven. Als ik Waldorf was zou ik nog meer van die kleine modules als de Rocket en de Streichfett het levenslicht laten zien. Die verkopen wel en vergen vermoed ik minder resources van hun kant. Al weet ik natuurlijk niets van de financiële marges van hun diverse producten.

Te oordelen naar de demo's op de Messe is de Valkyrie/Kyra al behoorlijk uitontwikkeld dus dan zou de workload voor Waldorf mee moeten vallen.

Ik ben benieuwd wat ze aankomende NAMM2019 kunnen laten zien en horen. Zou wel sterk zijn als ze een aantal uiteenlopende sounddesigners de presets laten maken, zodat de potentie van de synth beter tot z’n recht komt bij een eerste kennismaking.

Back