Vanavond (14 april) Daftpunk docu op NPO3

dod563

Ouwe rot
Vanavond om 00:35 op NPO3 de docu "Daft Punk Unchained". Misschien de moeite waard. Misschien ook niet trouwens....

Ff gekeken, maar vond het niet interessant genoeg om het uit te zitten.
Zowieso vind ik alles ná Homework niet om te pruimen.
Eigenlijk, toen ze helmen op gingen zetten ben ik afgehaakt.

Ik vind hun standaard vocoder/beat electropop/disco geen bal aan, maar de Tron Legacy soundtrack is wel een favoriet van mij die ik graag draai (vooral als ik in het vliegtuig zit om een of andere reden). En een aantal popsongs die ze samen met andere artiesten hebben gemaakt zijn ook wel erg goed eigenlijk.

Gekeken en leuk genoeg om af te kijken.
Voor mij is het voornamelijk Homework wat ik veel geluisterd heb, maar waarvan slechts enkele tracks overeind zijn blijven staan.
Van de latere albums telkens slechts enkele tracks die ik ok vond.

Wel bijzonder om te zien dat de (commerciële) Amerikanen echt een zeer vertekend beeld hebben van electronische muziek / house, ze denken dat Daft Punk op één of andere manier trendsettend was.
Behalve dat ze één van de bekende "house" muzikanten waren toen die muziekstijlen echt doorbraken in de top40 hebben ze weinig vernieuwends gebracht

Ik heb alleen hun bekendste album - "Random Access Memories" (uit 2013) - op vinyl
en waarop o.a. "Get Lucky" staat

Ik had de tv aangezet om te gaan kijken, maar ik ben met de tv aan in slaap gevallen. En toen ik wakker werd was het afgelopen. Niets van gezien dus. :okdan: :D

Da Funk & Rollin' & Scratchin' waren nog goed, Revolution 909 ging ook nog wel, maar daarna ging het snel berg afwaarts.

:gaap:

Mooie docu.
De eerste keer homework met lsd vergeet ik nooit meer . En t optreden op torhout of werchter vergeet ik ook nooit meer, alle rockers op t veld aan het dansen, dat hadden ze nog nooit gedaan of gehoord :). Ik ben alleen vergeten of t nou torhout was of werchter. Dat zal de acid zijn geweest.

Mooie docu.
De eerste keer homework met lsd vergeet ik nooit meer . En t optreden op torhout of werchter vergeet ik ook nooit meer, alle rockers op t veld aan het dansen, dat hadden ze nog nooit gedaan of gehoord :). Ik ben alleen vergeten of t nou torhout was of werchter. Dat zal de acid zijn geweest.

Waarom denk je dat de heren helmen dragen ? Die hebben vast nog meer genomen ;)

Back