Een ode aan slechte geardemonstraties

Nap

Nieuwkomer
Vaak praten we hier bij de aankondigingen van nieuwe producten over het gedoe er omheen. Artiesten uit de oertijd van de house die uit het bejaardentehuis worden gehaald om wat aardigs te zeggen over een nieuwe 909 kloon. Beroemde producers die merk X endorsen als onderdeel van hun 'signature sound'. De bekende koppen van David Åhlund tot onze eigen Bertje Smoorenburg die ieder nieuw product van hun broodheren met hetzelfde kritiekloze enthousiasme te lijf gaan.

Gelikte demo's, strakke performances, allemaal om ons maar te doen geloven dat dat nieuwe product inderdaad helemaal de shit is en dat wij, als we tot aanschaf over gaan, ook toe kunnen treden tot de illustere club van succesvolle muziekmakers. Doet uw vrienden versteld staan!

Dit topic gaat echter over de andere kant van de medaille. De demonstraties van gear die zo tranentrekkend slecht zijn dat je niet kunt geloven dat het bestaat. Demonstraties waardoor je nooit van je leven zo'n product zou willen kopen. Dat je met plaatsvervangende schaamte toe kijkt en jezelf afvraagt hoe het zover heeft kunnen komen.

Moet iets mee te doen zijn toch?

Ik start met Dan van Akai, die echt een hele zure tijd had om de Akai Timbrewolf te demo'en. Een synth die bijna net zo slecht klinkt als dat 'ie er uit ziet.

Laatst gewijzigd:
lol, dat is wel echt echt heel slecht je apparaat verkopen ja. :D

Akai Dan is onklopbaar. Slechte reclame bestaat niet: iedereen kent die akai reeks nu.
Een boel vd koma filmpjes vind ik slecht. Ze maken er een demo die swingt als n niet ipv tiet

Toen ik de titel van dit topic zag was Akai Dan de eerste die mij te binnen schoot. :D

Ik vraag me hoeveel er uiteindelijk verkocht zijn. Er is wel een groep op Facebook.

Ik heb de rhythm wolf. Vind m prima. En hoop dat ern vette mod voor komt.
Was 110 euro nieuw. Moest ik nt over nadenken

Ik heb de Timbre Wolf: gebouwd als een tank en leuk om via de outs andere bakjes mee aan te sturen en verder.. ach 't geluid kan je opleuken met wat efx ;)

En echt goedkoop nieuw toen - scheelt ook :dubbel:

Nog een klassieker van Dan die de Rhythm Wolf demonstreert tijdens Messe 2014. Een interview van ruim 5 minuten. Enige nadeel? Het ding maakt nog helemaal geen geluid.

Zie hier de al eerder genoemde David Ahlund in een presentatie van de se-02.
Het is een nogal gehaaste presentatie waarin hij vooral nogal hyper aan de knoppen zit te draaien ipv een beetje muzikale klanken te laten horen

Ik kende Akai Dan niet.. maar deze video.. hahahaha.. lol.. :dubbel:

'I am really proud of it.. ' :D

Om het even welke demo van een vocal module/synth/expansion die langer dan 20 seconden blijft hangen bij de scats en doo-dahs. Serieus, die worden toch ongeveer net zoveel gebruikt als de GM sound "telephone"?

De bekende koppen van David Åhlund tot onze eigen Bertje Smoorenburg die ieder nieuw product van hun broodheren met hetzelfde kritiekloze enthousiasme te lijf gaan.
Als ik het filmpje zie van Smorenburg met de Motif ES, dan krijg ik het gevoel dat hij dat enthousiasme echt meent. Had nog nooit van hem gehoord, ik lees nu dat hij bekend is van Bassie en Adriaan. Zo leer je elke dag weer iets nieuws... :D

Ik kon die Bertje Sorenburg nog niet maar ik hou wel van dat soort enthousiasme, kan er in ieder geval wel om lachen.

Hij deed me een beetje denken aan Torley, daar kon ik indertijd ook zo van genieten.
En onze Japanse vriend Ujiie heeft ook wel iets van Smorenburg vind ik.

Om nog een keer te genieten plaats ik Torley nog maar even;

Ik kon die Bertje Sorenburg nog niet maar ik hou wel van dat soort enthousiasme, kan er in ieder geval wel om lachen.

Hij deed me een beetje denken aan Torley, daar kon ik indertijd ook zo van genieten.
En onze Japanse vriend Ujiie heeft ook wel iets van Smorenburg vind ik.

Om nog een keer te genieten plaats ik Torley nog maar even;

Haha....schitterend. En zo te horen kan ook nog hij best piano spelen. Maar de combi is niet helemaal geslaagd. :dubbel:

Als ik het filmpje zie van Smorenburg met de Motif ES, dan krijg ik het gevoel dat hij dat enthousiasme echt meent.

Ja, dat is ook wel zo hoor. Ik heb hem een keer ontmoet en het is sowieso een ontzettende sympathieke, enthousiaste kerel.

Bij voorbaat excuses voor de negativiteit maar ik vind zo'n beetje alle reviews op Youtube baggerslecht, irritant of lachwekkend. Of dat nu van de professionals of van de amateurs is. Zoals ik in dit topic zei vind ik eigenlijk alleen de reviews van Sonic State heel goed. Het verschil tussen Sonic reviews en de gemiddelde andere review is huizenhoog.

Dus een voorbeeld v/e tranentrekkend slechte review? Alles dat op zo'n beurs (NAMM, Music Messe) is geschoten! Zelfs de video's van Sonic. Neem onderstaande video nu. Ik persoonlijk trek zware (Duitse) accenten niet. Wekt altijd op de lachspieren. Het "Allo Allo" gehalte is gewoon te groot. Welk weldenkend mens zou overwegen om onderstaand debiel ding aan te schaffen? Kunnen ze bij Zoom echt geen Engeltalig persoon vinden voor op die beurzen? Zo nee: ga er dan niet staan. Doen Moog en Dave Smith ook niet meer:

Positief puntje: als ik een review van Sonicx State heb gezien weet ik meteen of ik de apparatuur wil of niet.

Haha....schitterend. En zo te horen kan ook nog hij best piano spelen.

Wat heet best; kijk maar 'ns een paar oude clips van 'm op yt.
De meesten spelen niet zo goed als hem.
Hij had vooral veel reviews van VST plugins/synths indertijd maar hij doet al een tijd niets meer.

Neem onderstaande video nu.

@MrJansen; hoe is het mogelijk?
Ik zat een uurtje of twee terug te overwegen om deze ook te plaatsen want deze jongen is het tegenovergestelde van Bert Smorenburg; totale desinteresse.
Zo verkoopt ie nog geen pakje boter.

Back