Een ode aan slechte geardemonstraties

Ik zal het nog eens aandachtig bestuderen :D

Enfin, enigzins on-topic, maar niet helemaal - als je dit gezien hebt wil je nooit meer een MPC. Cringefactor 100.

Ik zal het nog eens aandachtig bestuderen :D

Enfin, enigzins on-topic, maar niet helemaal - als je dit gezien hebt wil je nooit meer een MPC. Cringefactor 100.
Mijn Hemel. Wat een anti-reclame voor die Akai zeg. Ik zap te snel weg bij deze McD. reclame om gezien te hebben dat het een MPC is. Goed gespot.

Nog eentje dan. Onderstaande flapdrol loopt weer eens door het bos te filosoferen. Over waarom je een hardware synth zou kunnen nemen i.p.v. software. Een reclame voor de branche is het niet echt. Hoe zelfingenomen en wat een lachwekkend "Allo Allo" accent:

Ik weet niet of ik dit zo slecht vind dat het leuk wordt (zie Monty Python) of dat ik dit eenvoudigweg irritant vind. :?

Slechter dan dit gaat het niet worden.
Deze kwam ik wat dagen terug tegen toen ik zelf zo'n mpx-16 aan het uitproberen was.
Een paar shots achter elkaar en er wordt helemaal niets verteld en aan het einde nog een paar shots van andere apparaten.
Ik denk niet dat iemand begrijpt waarom dit op het net geplaatst wordt.

Die laatste clip schaamt zich zo dat hij niet eens meer beschikbaar is.

Geen slecht woord over Herbie Hancock, hij doet z'n best om iets te maken van een DX7-demo, maar het komt allemaal wat sneu over.

Deze dan... Ik snap nu wel waarom ze van die felle LEDs gebruiken, als je userbase zelfs in een donkere parkeergarage nog een zonnebril op heeft.

Nog eentje dan. Onderstaande flapdrol loopt weer eens door het bos te filosoferen. Over waarom je een hardware synth zou kunnen nemen i.p.v. software. Een reclame voor de branche is het niet echt. Hoe zelfingenomen en wat een lachwekkend "Allo Allo" accent:
https://youtu.be/YrtLZ1fFkgk

Ik weet niet of ik dit zo slecht vind dat het leuk wordt (zie Monty Python) of dat ik dit eenvoudigweg irritant vind. :?
Het valt me op dat er een hele boel mensen bezig zijn met youtube-synth kanalen, zonder enig muzikaal talent, of zelf inzicht in synthese te hebben. Ik vraag me af waar ze die reusachtige studio/materiaalbudgetten vandaan halen en hun overtuiging dat ze iets interessants of nuttig te vertellen hebben.
Die Prockgnosis kerel is er ook zo 1, nul skills en de eerste 15 minuten lullen over welk geimporteerd biertje dat ie drinkt.
Misschien ben ik gewoon jaloers op die synthesizer-budgetten : )

Van mij mag die kerel van synth anathomy ook wel in dit rijtje. Waarschijnlijk een lieve man die het goed bedoelt, maar zijn piepende soft stemmetje met licht duits accent doet mijn armhaar rechtstaan. Jammer, want de titels en onderwerpen spreken me altijd aan, maar er is een soort oerinstinct in me dat hem gewoon een klets wil geven, en zeggen, "man up, en praat normaal gvd" En ik ben nochthans helmaal niet zo macho en extreem introvert. weird. Ben ik nu een slecht mens?

Ik moest meteen aan deze denken. Heb je een van de allerbeste monosynths ooit om reclame voor te maken, doe je er dit mee... 'I have a sequence, let's kick it off!'

- vanaf 3:45.

dit zijn gewoon clickbait filmpjes met de juiste termen erbij om veel views te halen. Dat filmpje van BoBeats ook over de Roland TR8s, gewoon wat specs van het internet halen en daarover 10minuten bazelen zonder enige hands-on ervaring. Best triest.

Holy shit joh. 'unprecedented sounds' is ook een behoorlijk understatement...

Ik dacht eerst dat de synthstukjes waren geoverdubd door een grappenmaker.

dit zijn gewoon clickbait filmpjes met de juiste termen erbij om veel views te halen. Dat filmpje van BoBeats ook over de Roland TR8s, gewoon wat specs van het internet halen en daarover 10minuten bazelen zonder enige hands-on ervaring. Best triest.

10 min ? Duurde het maar zo kort. Die van Bo duren soms wel 1.5 uur of langer :Z

Ik dacht eerst dat de synthstukjes waren geoverdubd door een grappenmaker.
En dat blijkt te kloppen, daar ben ik dus mooi met open ogen ingetuind... Zo gaat dat online, fake news en ook fake filmpjes... :frons:

Hieronder het originele filmpje en dat het nu veel beter is... nou nee. Dus dat eerste filmpje was gewoon een creatieve ode aan de slechte geardemonstratie! lol ;)

Back