Andere hobbys?

Is al

N jaar geleden… begin november is t weer drift. Mijn vrouw zei “je crashed toch weer, waarom herstellen” en zo blijft die synth collectie natuurlijk gespekt. Maar echt eens laten herstellen. Self reminder: sparen maar.
lak is losgekomen dus deuk trekken geeft me primer kleur (wit)

Mijn hobby's bestaan uit het maken en monteren van videobeelden (van vakanties of wandelingen).
Ook opmaken van DVD/Bluray doosjes en labels doe ik graag. Zo zien dan de doosjes en de discs die erin gaan, professioneel uit.
Wandelen doe ik dus ook erg graag en dan niet om de kilometers, maar voor het genieten en mijn hoofd leeg te maken.
Een filmpje kijken doe ik ook graag, thuis lui op de bank. Zeker als het buiten pokkenweer is.
Muziek luisteren doe ik ook erg graag. Welk type muziek hangt af van de stemming.
Zinloos op Youtube rondhangen en leuke of interessante video's kijken vind ik ook erg leuk en doe dat vaak. Dus ja, ik denk wel dat dit ook een hobby is. :doei:

Wandelen doe ik dus ook erg graag en dan niet om de kilometers, maar voor het genieten en mijn hoofd leeg te maken.
Lekker wandelen en fietsen is heerlijk, da's de reden waarom ik afgelopen winter naar Apeldoorn ben verhuisd.Een filmpje kijken doe ik ook graag, thuis lui op de bank. Zeker als het buiten pokkenweer is.

Een filmpje kijken doe ik ook graag, thuis lui op de bank. Zeker als het buiten pokkenweer is.
Ik ben geen filmfanaat maar ik kijk wel bijv goed drama, films van goede regisseurs (Polanski, Coen Brothers, Lynch, Eastwood of Scorsese bijv) en verder ben ik best wel gevoelig voor films die een beetje mysterieuze sfeer hebben, Pi van Aronofsky, the machinist van Anderson, films van Lynch bijv, zo'n Erraserhead met die beelden en die muziek daar zat ik helemaal in, wat een geweldige film is dat.
Titels weet ik niet meer maar soms heb je ook van die Koreaanse of Japanse films die dan nog in die oosterse huizen zijn opgenomen, dat geeft ook een bijzondere sfeer, heerlijk is dat.
Verder soms goede series, zoals Breaking Bad of Atlantic City over de drooglegging in de States in de dertiger jaren vind ik erg goed.

Zinloos op Youtube rondhangen en leuke of interessante video's kijken vind ik ook erg leuk en doe dat vaak. Dus ja, ik denk wel dat dit ook een hobby is. :doei:
Ja, hier ook, youtube is wel een geweldige bron van nutteloos vermaak maar ook van interessante docu's en muziek

Laatst gewijzigd:
Oei ja. Ik neem elke dag n bad en dan kijk ik een yt video. Meestal muziek, soms autos. Dat doe ik ook voor ik ga slapen. Dus ik denk dat t ook n hobby is. Ik heb een abo dus geen reclame. Vroeger werd ik vaak wakker vd reclame, toen ik nog alleen was en yt speelde op de mac met de monitors en subs aan 😅

Wat ik weinig hoor is reizen...Maar ja we reizen genoeg in ons hoofd met al die spullen.
Misschien kan ik dat een beetje compenseren ;)
Ik ben zo vaak in Noord Amerika op reis geweest dat ik er uiteindelijk maar been gaan wonen. Meest significante reis was in 2016, toen heb ik in Vancouver een mini van gekocht waarmee ik in 4,5 maanden 26000 km heb rond gereisd. Reizen valt ook goed te combineren met mijn hobby fotografie.

Bordspellen is mijn levenlange passie.
En ik ben een geschiedenisboeken lezer.
Bordspel kan ik ook wel waarderen.
Ik heb een zwak voor ultra nerdy bordspellen met veel te veel regels. Maar door mn andere hobbies en gebrek aan medespelers is de bordspel hobby redelijk beperkt gebleven.
Mn favoriet is Mageknight, maar heb ook Gloomhaven en Descent. Dat is mijn smaak zeg maar (en ook MtG, niet bordgame, maar toch erg leuk). Mn vrouw is denk ik 2x per jaar te porren voor dit soort ultra nerd games.
Maar ook de classics (schaken, stratego, risk, etc) vind ik erg leuk op zn tijd en die vinden de familieleden (dochters incluis) vaker leuk om eens te doen.

Misschien kan ik dat een beetje compenseren ;)
Ik ben zo vaak in Noord Amerika op reis geweest dat ik er uiteindelijk maar been gaan wonen. Meest significante reis was in 2016, toen heb ik in Vancouver een mini van gekocht waarmee ik in 4,5 maanden 26000 km heb rond gereisd. Reizen valt ook goed te combineren met mijn hobby fotografie.
Ik woon 1635mi ten zuiden van u. Ik dacht ooit nog eens tot bij u te stappen; Appalashian trail... staat hoog in mijn verlanglijst. Als dat project hier binnen 10 jaar gedaan is neem ik een lange sabbatical en kom ik te voet af.
T

Er komen veel dingen voorbij die ik voor mezelf niet direct als hobby bestempel, maar wel in meer of mindere mate zelf doe.

Zo vind ik een game op zijn tijd leuk en kan ik me een tijdje in een bepaald spel verliezen. No man's sky of iets uit de Assassins Creed serie.
Ook een bordspel als Catan of Terrafroming Mars kan ik waarderen. Er liggen nog drie ongespeelde bordspellen op me te wachten, maar ik kom er maar niet toe.
Ook wandelen doe ik best vaak en op het moment heb ik als doel om op termijn de hele Amstel eens in een dag te lopen.

Dankzij @Nap heb ik Midjourney ontdekt en soms vergeet ik dat weken en dan ben ik er weer avonden zoet mee.

Iets dat voortvloeit uit de eerder door mij genoemde 'creatieve uitingen' is het tekenen op de computer.
Ik installeerde daartoe ooit Inkscape.
Dat was een prima manier om gratis wat dingen uit te proberen, maar ik raakte er zó in thuis dat ik het nog steeds naar tevredenheid gebruik.
In eerste instantie tekende ik mijn instrumenten schematisch na en probeerde ze daarna zo fotorealistisch mogelijk te maken. Dat lukt de ene keer beter dan de andere.
Verder teken ik ook ontwerpen van dingen die ik wil maken, bijvoorbeeld een modular case, maar heb ik ook mijn hele woonkamer met alles daarin schematisch getekend om zo tot een alternatieve/betere inrichting te komen.

De laatste tijd heb ik een oude liefhebberij weer opgepakt, het tekenen van onmogelijke figuren.
Door oude tekeningen te digitaliseren in Inkscape kreeg ik de inspiratie en zin om verder te tekenen en proberen nieuwe dingen te bedenken.

vl1.png

Labyrinth VII kopie.png

Jiddu Krishnamurti

anti-geloof

mastruberen

Meeste 'hobbies' hier zijn aan muziek verbonden. Gitaar, drums, Bas, cello, straat samplen, feedback mixer en experimenten, diy eurorack, synths en hardware. Recording/ engineering, mixing. Amps ed modden, gitaren modden, afstellen, electronica, coden..etc etc.
Vaak zijn het niet eens hobbies maar meer noodzakelijk kwaad om 'tone'.

Gamen is voor mij echt een time waster.
Heb dat wel gedaan maar als er dan een toffe game is dan word er minder muziek gemaakt.
En muziek maken vind ik wel de tofste game.

Skyrim vond ik erg tof.
En the Witcher etc ook.

Op muziek en synth gebied vind ik veel leuk en wil ik (te)veel. Dit geldt ook voor games, zij het in mindere mate. Gamen houd ik gewoon niet meer zo lang vol als vroeger. Maar beide zijn enorm tijdrovende hobbies als je er echt wil uithalen wat erin zit.
Soms best lastig om keuzes te maken met maar beperkte tijd en een teveel aan keuzes.
Gelukkig heb ik één ding waar ik altijd op kan terugvallen als ik 't even niet meer weet, of genoeg ervan heb, en dat is piano spelen (ook weer muziek gerelateerd maar ok). Dat is gewoon iets wat je elke dag even kunt doen, zonder scherm en zonder overdaad aan mogelijkheden... naja behalve dan de overdaad aan muziek waar je uit kunt kiezen om te spelen.... :D

Ja herkenbaar. Zo heb ik de akoestische gitaar die dagelijks bespeeld word en bezongen.

Ff geen techniek, gedoe scherm etc.

Ik woon 1635mi ten zuiden van u. Ik dacht ooit nog eens tot bij u te stappen; Appalashian trail... staat hoog in mijn verlanglijst. Als dat project hier binnen 10 jaar gedaan is neem ik een lange sabbatical en kom ik te voet af.
T
Die trail is een flinke tocht, ik zie dat het ongeveer een half jaar kost.. laat maar weten wanneer je in de buurt bent :D
Ik heb kleine stukjes van de trail gezien in Great Smoky Mountains National Park en de afgelopen zomer nog in Quebec.

Ik heb een haat/liefde verhouding met het spel Rocket League. Inmiddels 2000 uur erin zitten na 7 jaar. Ja, dat is iets van 5.5 uur per week gemiddeld 8o)
Dat is meer dan ik in mijn muziek/synths/vst's stop :bekdicht:

Youtube wint volgens mij, dat is zeker 1,5 uur per dag minstens. Wetenschap, geschiedenis, psychologie, Rust gameplay video's van Wiljum etc.
Ik kijk dan weer geen tv, dat scheelt.

Back