Andere hobbys?

Denk dat het kijken van films/series m’n grootste hobby is, of in ieder geval het gene wat ik bijna iedere dag doe. M’n werk, web design & copy, is ook wel een hobby van me. Muziek is meer een passie. Iedere dag doe ik minimaal iets en een klein beetje. Ook luisteren sinds ik een dikke koptelefoon heb. Vliegen en m’n tijd doorbrengen op luchthavens bestempel ik ook wel als een hobby. Zit al op 21 vluchten in de afgelopen 7 maanden. Het maken van verbindingen en met mensen praten is ook wel een soort van hobby. Leven hier in Goa en meedoen met allerlei activiteiten (weet niet of dat onder hobby valt) is iets wat ik graag doe.

Denk dat het kijken van films/series m’n grootste hobby is, of in ieder geval het gene wat ik bijna iedere dag doe. M’n werk, web design & copy, is ook wel een hobby van me. Muziek is meer een passie. Iedere dag doe ik minimaal iets en een klein beetje. Ook luisteren sinds ik een dikke koptelefoon heb. Vliegen en m’n tijd doorbrengen op luchthavens bestempel ik ook wel als een hobby. Zit al op 21 vluchten in de afgelopen 7 maanden. Het maken van verbindingen en met mensen praten is ook wel een soort van hobby. Leven hier in Goa en meedoen met allerlei activiteiten (weet niet of dat onder hobby valt) is iets wat ik graag doe.
Al met de A380 gevlogen?

Ik wil eigenlijk nog diorama's/modelbouw gaan doen om nog meer te nerden dan ik nu al doe. Heb er ook bijna de leeftijd voor - de 50 begint in zicht te komen. Helaas geen (aparte) ruimte voor, en al dat stof wil ik niet in de buurt van mijn gear hebben. Tijd dus dat die kinderen eens op eigen benen gaan staan :beard:

veel te veel hobby's... sporten (gewichttraining, wandelen, fietsen (gravel, bos)), heel veel youtuben en muziek luisteren.
en als ik de kans heb canoe camping (canada!) en reizen. ik zou eigenlijk in een boshut moeten gaan wonen (met een goede internetverbinding :D)

mijn game-hobby kende dit weekend weer een hoogtepunt.
Want vechtspellen vind ik altijd leuk, maar tis wel ff geleden dat ik omver geblazen werd door een fighter.
Maar Tekken 8 is extreem goed!
als je ooit een vechtspel wil proberen... stap dan nu in, zo komen ze niet vaak voorbij.

ennn... omdat dit een muziek forum is; de muziek is ook extreem goed vond ik:

zo ^^
Ik heb mn enthousiasme weer gedeeld :D

Jeej, een nieuwe Tekken :D Ziet er wel goed uit weer. Heb zelf net de nieuwe Prince of Persia gekocht, die Tekken 8 zet ik op de lijst voor een sale in toekomst.

Jeej, een nieuwe Tekken :D Ziet er wel goed uit weer. Heb zelf net de nieuwe Prince of Persia gekocht, die Tekken 8 zet ik op de lijst voor een sale in toekomst.
die nieuwe prince zag er ook wel goed uit idd.
maar niet heel prince-achtig. maar dat geeft niet, want metroid-vanias zijn ook een genre waar ik me vaak prima in kan vinden.
Die heb ik dan weer op de sales-lijst staan :D

vechtspellen stel ik nooit uit voor het geval ik competatief online wil... dan moet je haast wel vanaf het begin af aan meedoen om ook echt competitie te kunnen leveren.
maar dat word eerlijk gezegd word steeds minder en minder met de jaren.
In vechtspellen en schietspellen kom ik niet echt meer mee met 'de jeugd'.
Zo ook nu met tekken 8.... 10 potjes online, slechts 2 gewonnen... Dat was een jaar of 15 geleden allemaal nog een stuk makkelijker!
Maar stug blijven door-oefenen, Tekken 8 is denk ik goed genoeg om weer een stapje harder te proberen.
En er zit ook wel aardig wat single player content in voor als ik het verliezen zat ben :)

Oh, online gamen doe ik al heel lang niet meer. In de vroege dagen van Xbox Live vond ik het echt tof, toen dook iedereen op dezelfde 3 spellen en was het een groot feest - want nieuw en spannend etc. Daarna raakte de community steeds meer gefragmenteerd, kwamen de puberschreeuwertjes en op een gegeven moment was een spel alleen de eerste 2-3 dagen te spelen voordat de fanatiekelingen die 20 uur per dag aan het spelen waren zo goed werden dat het geen doen meer was. Speel ook liever games met een verhaal erin en in mijn eigen tempo. Kortom:

1706519568242.png

Ik ben gewoon nog in denial XD

Maar ik heb wel altijd voice coms uit staan hoor ^^

Of ik zit op discord met gelijkgestemden (heb wel een buddy netwerk qua games)

Single player, story driven ook prima hoor. Ik speel vrijwel alles :D

• Duimpje
Duimpjes: Nap
Naja als er 30 uur in een dag zaten en nóg meer schermtijd geen probleem zou zijn qua fitheid, zou ik waarschijnlijk nog flink veel gamen, maar het komt er tegenwoordig nauwelijks meer van... uiteindelijk geef ik toch prioriteit aan de muzikale hobbies omdat dat onder aan de streep meer bevrediging geeft.

Ik ben met online gamen ook wel gestopt sinds ik systematisch werd geband op de BreakFloor map voor redenen zoals lag, teamkill of cheaten maar nooit voor de echte reden: ik had de juiste strategie voor die map door. :kont:

Ik was helemaal geen topgamer dus ik zag het vanaf dat punt alleen maar bergaf gaan als dat spelniveau al onaanvaardbaar goed was.

ik kan en wil niet kiezen tussen deze 2 hobbies :)
En voel ook geen druk om een van beidde (of geen van beidde) te (moeten) doen.
Ik vind het allebei zeer bevredigende hobbies, en kan van allebij zeer enthousiast raken (te enthousiast... ben een mega nerd op dit vlak).

Dat muziek iets met je kan doen hoef ik hier niemand uit te leggen,
maar dat gamen soms ook wel echt iets met me kan doen is ook een persoonlijk feit.
Vooral de FROM software games (dark souls, elden ring, etc) die zijn bijna therapeutisch!
paar jaar terug Sekiro uitgespeeld bijvoorbeeld (waarschijnlijk het moeilijkste wat ik ooit uitgespeeld heb).
De laatste eindbaas heb ik toen, in totaal waarschijnlijk 40-50 pogingen moeten proberen om hem neer te halen (en er waren meer van dat soort momenten in dit spel).
Maar de ontlading als ie dan neergaat.... poeh... heerlijke ervaring
Dat voelt dan ook echt als een persoonlijke overwinning.

Het een inspireerd me ook tot het ander. Game-muziek speelt een rol bij mijn muziek maken, en zelfs het feit dat ik er ooit mee wilde beginnen.
En andersom kreeg ik laatst zin om weer eens een play-trough van secret of mana op de SNES te doen na het spelen met Plogue SFC :D
Tot op heden heb ik het gevoel dat ik het goed kan combineren. kwa games val je soms ook in een gat na het uitspelen (of zat worden) van een nieuwe game.
dat gat vult ik nu prima op met een beetje muziek maken of beetje knopjes draaien aan de synthesizers.
Ik voorzie dat ik de komende maand veel Tekken speel en minder muziek maak, maar daarna zijn de rollen (wellicht) weer omgedraaid en zit ik weer fanatiek achter de synths terwijl ik wacht op de volgende knal-release (Dragon Dogma 2?, ik hoop t!)

Ik heb teveel hobbies en te weinig tijd, maar ik merk dat mijn interesses regelmatig verschuiven en dat vind ik prima. Zo kan ik een paar dagen fanatiek gamen en dan maanden niet, of ik ben ineens iedere avond aan het tekenen en dan weer muziek of fotografie etc. etc.

Ik bem tevreden met wat ik heb hoor.
Maar beetje meer vrije tijd zou idd niet gek zijn.

En ik heb ook wel van die obsessies van tijd tot tijd. Kan bijvoorbeeld ook ineens weer een paar weken zitten kutten met mageknight of obsessief met barbecueen bezig zijn bijvoorbeeld.

Maar gamen en muziek zijn echt een constante geworden. Die zijn, sinds ik het die, nooit helemaal weg.

Back