ik kan en wil niet kiezen tussen deze 2 hobbies

En voel ook geen druk om een van beidde (of geen van beidde) te (moeten) doen.
Ik vind het allebei zeer bevredigende hobbies, en kan van allebij zeer enthousiast raken (
te enthousiast... ben een mega nerd op dit vlak).
Dat muziek iets met je kan doen hoef ik hier niemand uit te leggen,
maar dat gamen soms ook wel echt iets met me kan doen is ook een persoonlijk feit.
Vooral de FROM software games (dark souls, elden ring, etc) die zijn bijna therapeutisch!
paar jaar terug Sekiro uitgespeeld bijvoorbeeld (waarschijnlijk het moeilijkste wat ik ooit uitgespeeld heb).
De laatste eindbaas heb ik toen, in totaal waarschijnlijk 40-50 pogingen moeten proberen om hem neer te halen (en er waren meer van dat soort momenten in dit spel).
Maar de ontlading als ie dan neergaat.... poeh... heerlijke ervaring
Dat voelt dan ook echt als een persoonlijke overwinning.
Het een inspireerd me ook tot het ander. Game-muziek speelt een rol bij mijn muziek maken, en zelfs het feit dat ik er ooit mee wilde beginnen.
En andersom kreeg ik laatst zin om weer eens een play-trough van secret of mana op de SNES te doen na het spelen met Plogue SFC

Tot op heden heb ik het gevoel dat ik het goed kan combineren. kwa games val je soms ook in een gat na het uitspelen (of zat worden) van een nieuwe game.
dat gat vult ik nu prima op met een beetje muziek maken of beetje knopjes draaien aan de synthesizers.
Ik voorzie dat ik de komende maand veel Tekken speel en minder muziek maak, maar daarna zijn de rollen (wellicht) weer omgedraaid en zit ik weer fanatiek achter de synths terwijl ik wacht op de volgende knal-release (Dragon Dogma 2?, ik hoop t!)