leuk!
Kwa retro games was ik ooit ook aardig bezig, en had een flinke verzameling retro spul. Collecovision, Videopac, Atari2600, C64, Amiga... al die dingen. en daarnaast hield ik alles Sega, Playstation, Nintendo en xbox bij. dat alles met ergens rond de 2 a 3 duizend originele spelletjes.
Maar toen ging ik door een break-up kleiner wonen en besloot flink in te krimpen en alles weg te doen waar ik eigenlijk niet of nauwelijks op speelde.
heb nu kwa retro spul enkel alles van Nintendo en Playstation bewaard + Dreamcast van sega en xbox360/Xbox one
(maar die xboxes doe ik eigenlijk ook weinig meer mee, maar ik heb er een forcefeedback racestuur bij waarvan ik niet uitsluit dat ik dat weer eens wil aansluiten
) .
Alle ouwe troep die ik weggedaan heb emuleer ik nu op Steamdeck (en speel het door dit gemak meer dan vroeger).
mijn retro favorieten zijn vrijwel allemaal Nintendo games (of speelbaar op een nintendo) en die heb ik nog origineel.
Super Metroid, Megaman 3, Mario 3 en MarioWorld, Prince of Persia (de snes versie is verassend goed vond ik altijd) Mortal Kombat II, Gargoyle's Quest en wellicht het spel wat ik het vaakst heb uitgespeeld in mijn leven: Secret of Mana.
Gefeliteerd met Frontline, heb ik zelf nooit gespeeld overigen.
mijn 2 meest recente uitgespeelde spellen zijn Armored Core 6 (toppertje ook!) en Mortal Kombat 1 (maar dat is triviaal

)