Wat voor geluidskaart ?

Ik raad je ook af een creative te nemen.
Voor jou hoop ik dat je hem nog niet besteld hebt.

Wil je echt serieus opnamen gaan maken, dan zou ik kiezen voor een goede tweekanaals audiokaart (Terratec EWS24/96 of de ST Audio DSP24Value) en een 4x4 MIDI interface.

Dus hier ff fuse's mening onderstrepen!
Goed advies fuse! Sta ik helemaal achter.
8)

Voor jou hoop ik dat je hem nog niet besteld hebt.

TE LAAT :confused:

Greetinx DJ R2, RSI Records

Hoe vaak ga ik het nog zeggen?

[huge][big]<h1>De audigy is een gamerskaart</h1>[big][huge]

Ik heb er zelf nl. een en als ik met m'n poppetje in de kouwe kerker loop dan hoor ik de galm van de DSP van die kaart en het klinkt in de verste verte niet zo goed als de galm van m'n 01v. Maar het klinkt voor in een game toch wel leuk.

Asio kan hij alleen in 48khz mode en dan krijg je als je 44.1 wavjes wilt maken altijd last van het downsamplen en verlies je extra hoog door het anti-alias filter.

Als je soundfonts wilt gebruiken goed, daar heb je programmaatjes voor die dat kunnen laden en afspelen via midi. (EXS24 bijvoorbeeld wat nog steeds een superstrakke softsampler is)

En als je hem al gekocht hebt kun je binnen 10 of 14 dagen of zo het gewoon terugbrengen hoor. Want dat staat gewoon in een europeese wet en je hebt als koper recht om als je iets gekocht had wat je eigenlijk niet wil het gewoon terug te brengen en je geld terug krijgen. En dan verkopen zij hem gewoon aan de volgende harrie die zo'n vette geluidskaart (voor GAMES) wil hebben.

Ik ga voor de soundblaster 5.1 Digital. Dolby surround en soundfonts ondersteunend. Ik ben niet echt veeleisend. Zolang ik soundfonts kan maken en ik mijn synths kan programmeren en m'n midi's kan maken (en m'n eigen nummers) dan ben ik tevereden.

[spam]
ik heb net mijn egosys waveterminal binnen 8)
[/spam]

Origineel geplaatst door HanzZ
Ai! Net te laat!

Ik wilde eigenlijk zeggen dat je NIET voor de soundblaster moet gaan. Dat ding heeft allerlei problemen met timing enzo... ik heb er zelf ook nie zo goeie ervaring mee....

-- HanzZ

ga een kijken op http://come.to/sblive voor drivers die NIET gemaakt zijn door SB...een wereld van verschil!!

vraagje:
De M-Audio Audiophile lijkt me wel een geschikte kaart. Ik heb gewoon een goeie, stabiele kaart nodig met asio en audio in/out en midi.

Zijn er problemen bekend met deze kaart, zoals haperingen onder windows XP (door ACPI of door VIA chipsets...)?

VIA chipsets is altijd lastig......maar volgens mij loopt het wel los met de audiophile...goeie kaart..gewoon kopen!

Olaf

doe net als mij
of net iets anders :

ik heb die egosys waveterminal (is gelijk aan wamirack alleen dan de helft van in/uitgangen en geen midi)
en doe daarbij een losse midi interface bij (amt8/unitor8/midex)
en je bent klaar

als je simpel wilt, maar kwaliteit, denk ik dat je deze het ebst kan nemen.. m-audio audiophile : hoor ik ook goeie verhalen van,..ken deze kaart zelf niet..

deze waveterminal van egosys schijnt net wat beter te zijn als de hoontechs. (duurder ook :W )

Wat het ook is, waar veel mensen niet aan denken. heb je meer digitale apparatuur die een ebetej profi is, zit er op de waveterminal een handige wordclock in/out op. een must eigenlijk voor professionals (of professionals-wannabees :p )

dit zorgt ervoor dat je een superstrakke stabiele AD/DA conversie hebt, en jitter is dan uitgesloten(digitale vervorming)

misschien een :eureka:

Origineel geplaatst door Slipperman
Ik ga voor de soundblaster 5.1 Digital. Dolby surround en soundfonts ondersteunend. Ik ben niet echt veeleisend. Zolang ik soundfonts kan maken en ik mijn synths kan programmeren en m'n midi's kan maken (en m'n eigen nummers) dan ben ik tevereden.

Wat heb je nou weer aan die soundfont ondersteuning op zo'n kaartje? Kan je beter een softsampler gebruiken lijkt mij die ook SF2 kan importeren en vaak AKAI samples. Dan zit je namelijk niet aan de brakke consumer FX troep van Creative labs vast en ben je sowieso veeel flexibeler... Ik zou dus NOOIT een kaart om die reden meer kopen tegenwoordig. Heb ooit een EWS64 gekocht... was flexibeler dan de creative spullen maar nog steeds veeeel te weinig mogelijkheden qua FX... toen was er nix beters in de prijsklasse... nu wel!

Nou moet ik wel eerlijk bekennen dat ik van de 5.1 en audigy niet precies weet wat voor FX erop zit, hoe die klinkt en hoe die te routen is nu creative met (wat was het EMU?? hmm bent even kwijt sorry) EMU samenwerkt.

Correct me if I'm wrong!

Volgens mij heeft onze vriend z'n systeempje al binnen.

En werkt het allemaal al en als je wilt vertel ons eens hoe het je nu bevalt.

Dat zou wel tof zijn voor de anderen die ook zwikken en zweten over die vraag die jij ook had.

uhm :erm:

Ik heb een Creative: Audigy :frons:

is dit dan niet een geschikte kaart? :confused: =( :stupid

Ben je d'r blij mee?

Ja? Mooi toch!

In zoverre dat ie goed klinkt in games en voor software-matige muziek...

maar dat midi verhaal zint me helemaal niet ;{

als eens gedacht aan een Hoontech voor +/-500 pleuros? 2x midi out en 10 in / 10 out op 24bitjes ?!?!!? klinkt toch ook wel ok ofniet?

en dan bedoel ik de DSP 2000, sorry voor de ontbrekende info ;)

de DSP2000 is in principe een prima kaart, ware het niet dat die van mij problemen geeft met het inschakelen van alle inputs.....ik krijg een nieuwe toegestuurd, dus als je niet al teveel haast hebt wacht ff mijn berichtgeving af..als deze weer fout is dan ben ik bang dat hoontech niet echt goeie quality control heeft in z'n fabriek...

als je zoveel i/o nodig hebt is de Delta1010LT van midiman ook een goed alternatief..

Olaf

Ik zou op Ebay naar een scht profesionele kaart kijken, ik mijn MOTU 2408II gekocht daar voor 480 Euro (kost 1350 Euro nieuw) perfecte kaart met een latancy van 4ms bij mijn Pentium III en alle aansluit interfaces die je maar wilt of ooit nodig zult hebben 8 analoog in 8 analoog uit, 24 ADAT I/O
24TDIF I/O dus jre koopt een leuke digitale tafel 01v od tdm 1000 of zo en jan kan nog lekker digitaal blijven ook.

Werkt perfect met cubase, logic en Performer (zelf getest)

Sjesus een MOTU voor die prijs!

Goed man!

Back