Kraakdoos "Doe het zelf kit"

Draakje

Stamgast
Een tijdje terug was er erg veel te doen over de kraakdoos op dit forum. Ik heb er zelf erg veel gemaakt, en ik heb nog een aantal bouwpakketjes liggen ( printje+onderdelen), die ik bij deze te koop wil aanbieden. Als je wilt weten wat een kraakdoos is moet je even tussen de oud post zoeken. Ik wil de kitjes voor 12,50 euro verkopen incl. verzend kosten, excl batterij en speakertje. Als je zo'n kitje wil kopen moet je me een persoonlijk meeltje sturen, en dan komt het allemaal goed.
Mazzel

is er eigenlijk nog veel nodig om die speaker output om te zetten in een output signaal dat op de mixer kan ?

Draakje: mailtje is jouw kant op

En Stiebz: volgens mij is het gewoon connectoren vastsolderen en die in een mic-ingang van je mixer duwen (kan me niet voorstellen dat de kraakdoos qua signaalsterkte een line-uitgang heeft.)

misschien dat het signaal nog wat versterkt moet worden met een opamp of transitor of wat daar dan ook voor nodig is om een bruikbaar signaal op te leveren ?

Je kan aan de speakeruitgang ook een jack solderen en deze in je mixer stoppen, maar dan moet je de speaker toch ook aan sluiten, omdat deze onderdeel is van het schema. Wil je je kraakdoos niet direct horen, maar alleen via je mixer dan moet je de speaker vervangen voor een 1 op 1 audio spoeltje. Verder geldt natuurlijk gewoon flink aanklooien en luisteren, en het is moeilijk te zeggen wanneer die werkt, of goed is, want het ding klinkt toch alleen aslof het kapot is, maar dan wel heel mooi.
Erg cool is ook dat je hem/haar een beetje moet prikkelen voordat hij/haar het doet. Als het af is en je sluit het aan lijkt het het eerst niet te doen, en dan ga je over de tast punten wrijven en dan hoor je ineens "piep", dan raak je gestimuleerd, ga je harder wrijven en drukken, en het ding gaat gaat ook steeds gefreaktere geluiden maken, inderdaad net een meisje.

Je kan aan de speakeruitgang ook een jack solderen en deze in je mixer stoppen, maar dan moet je de speaker toch ook aan sluiten, omdat deze onderdeel is van het schema.

Als je de jack inplugt schakelt deze het speakertje dan uit. Niet dat je het dan uit en het speakertje en je versterker hoort. Of is dat niet mogelijk en moet het alsvolgt

Wil je je kraakdoos niet direct horen, maar alleen via je mixer dan moet je de speaker vervangen voor een 1 op 1 audio spoeltje.

Maar dan heb je geen geluid als je hem niet inplugt, zou ook jammer zijn...

Steim heeft mij verteld dat het best gevaarlijk kan zijn om de kraakdoos direct aan te sluiten op een versterker, omdat het een 'wild' circuit is, en je het met je vingers 'activeert' en je hele installatie/versterker dan ook nog eens onderdeel wordt van het circuit (op 220 volt!) plus dat je je versterker op kunt blazen omdat het uitgangs-signaal nogal varieert.
Je kunt dit oplossen door er een galvanisch scheidings-filter tussen te zetten, dit wordt gebruikt in auto-hifi om de installatie te isoleren van de rest van de electronica. Is gewoon een 1:1 trafo. Kun je in elke electronica-onderdelen tent of auto-hifi winkel krijgen.

Origineel geplaatst door Draakje
... dan ga je over de tast punten wrijven en dan hoor je ineens "piep", dan raak je gestimuleerd, ga je harder wrijven en drukken, en het ding gaat gaat ook steeds gefreaktere geluiden maken, inderdaad net een meisje.

Dit is poëzie.

Ik kan niet wachten... :)

p.s. Draakje, als je wilt antwoorden aub op antwoorden (rechtsboven) drukken ipv op "plaats niieuws".

Attachments

• antwoord.jpg
    antwoord.jpg
    4,7 KB · Bekeken: 83
Ik stel voor dat we dit stukje DIY voortaan Draakdoos noemen. :)

piehoooowooooooooooooooowieieeeeeeeeeeeeeiiiiiipiehpohwhehwoooooe...

Echt super! De mijne werkt! Nog geen kastje gebouwd, maar wel al getest met een speakertje dat ik ergens had liggen!

Wat een dynamiek! :) Super... Ik moet mijn surprise nog maken, maar die zal nu een stuk minder aandacht aan besteed worden.

Ik vond de bestrijving duidelijk! :)

Bedankt!

bwhapwhapwhappppppppieeeeeeeouhwehhhhiiiiiiiiiooooooooooooooaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhhhhhhhhuuuu

Hoi,
Super dat de eerste doos alweer aan het schreeuwen is! Ik heb er nog genoeg dus als meer mensen er een willen laat het weten! Ook goed dat het met die beschrijving werkte, want ik zat wel ff te kijken; hoe ga ik uitleggen welke pinnetjes in welke gaatjes moeten, maar dat is dus goed gelukt. Veel plezier met je draakdoos! :biertje:

okidoki
die van mij zit ook in elkaar :biertje:
ga hem straks uittesten als ik nog ergens een speakertje kan fixen.
dit is echt een leuk projectje!
en ik weet zeker dat iedereen dit kan maken
ook als je geen electro technische kennis hebt zoals ik, de handleiding is gewoon heel erg duidelijk.

Zo de mijne is ook binnen. Nog geen gelegeheid gehad om in lekaar te zetten. Wel al bestudeerd. En ik als electronica noob kan er wel uit komen. Goed gedaan Draakje :halleluja :okdan:

Back