Eerste kortspeelplaat (EP)

wimperdt

Ingeburgerd
Hoi,

Na jaren noeste arbeid eindelijk zover dat ik mijn eerste EP uit ga brengen.

Ben benieuwd naar de reacties.

Last edited by a moderator:
Alle drie geluisterd.
Mooie geluiden, goede productie:okdan:
Drie gedachten voor de toekomst:
Er mag voor mij nog wat meer richting / opbouw / verhaal in de tracks
Ik mis nog iets herkenbaars, iets dat het echt onderscheidt
Deze drie tracks zijn ook goed tot een geheel te maken, waarbij je later terug kunt komen op eerdere thema's

Track 1 en 3 vind ik lekker klinken.. Drums klinken dynamisch.. track 3 heeft een lekker 'spuitbus kogeltje' geshuffelt geluidje.
Geluidskwaliteit klinkt wat duffig, komt dat door compressie van Soundcloud?

Anyway.. qua overall 'sound' klinken track 1 en 3 goed..

@gentleg, bedankt voor de feedback. Hier kan ik wel wat mee. Ik ga ze eens alle 3 in tegelijk in ableton gooien en nadenken over een thema voor de EP zodat er meer herkenbaarheid over de 3 terugkomt. Kijken of ik hiermee de opbouw beter voor elkaar krijg. Volg een masterclass van Hans Zimmer, daar wat inspiratie uithalen.

@Furious5, op mijn genelecs en krk's klinken ze niet duf, dat is afspelen via webbrowser. In de auto en karman harmon sound sticks wel wat duffig idd. Waarop heb je afgespeeld? Wellicht dat mobiel vs web nog uitmaakt. Anyhow, ze moeten toch nog professioneel gemasterd worden.

Ik vond de 1e track overduidelijk de beste van de 3. De 3e is de mix lang niet zo goed als de eerste, eigenlijk gewoon niet zo'n beste mix. Het laag draagt niet in deze track, dat leidt een beetje af. De 2e heeft naar mijn smaak wat te weinig variatie.

De 1e track had direct mijn aandacht. Fijne geluiden, mooi reverbs. Melodieus gezien precies interessant genoeg, zonder het het hypnotiserende element van repetitie in de weg te staan. Elementen worden mooi in en uit de mix gebracht.

Heel erg mooi, lieflijk & origineel.. De tweede duurde me wat lang en klonk steeds hetzelfde, dus heb ik maar geskipped.. De derde : eindelijk een intro, ook al is ie wat kort. Maar wel een chill nummer.

Ben blij dat ik eens van een nieuweling hier op dit sub-topic wat muziek hoor.. Zeer verfrissend, doe zo verder.

Cheers,

Gloomy.

@Furious5, op mijn genelecs en krk's klinken ze niet duf, dat is afspelen via webbrowser. In de auto en karman harmon sound sticks wel wat duffig idd. Waarop heb je afgespeeld? Wellicht dat mobiel vs web nog uitmaakt. Anyhow, ze moeten toch nog professioneel gemasterd worden.

Tja, mijn speakers zijn budget monitors.. JBL lsr305. Het klinkt niet slecht, maar naar mijn idee mag het wat dynamischer en strakker mogen klinken als ik het bijvoorbeeld vergelijk met (ik heb deze vaker hier gepost):

kan een smaakdingetje zijn hoor.. Na masteren zal het ongetwijfeld nog beter gaan klinken...

korstspeelplaat klinkt niet lekker:
knee-scrape-scab-scar-injury-isolated-white-24314723.jpg

bedoelde het zeker niet lullig maar was mij idd ook opgevallen. Duf is een zeer goede omschrijving. Die krk monitoren zijn ook geen heel dure monitoren hoor, krk 5. Gek wordt ik ervan. Het goed krijgen op alle systemen is een serieuze uitdaging. Zelfs met top monitoring nog niet opgelost dus:-( Ik ga die prof master wel eens proberen.

Kent iemand nog mensen die goed melodic techno masteren?
Tja, mijn speakers zijn budget monitors.. JBL lsr305. Het klinkt niet slecht, maar naar mijn idee mag het wat dynamischer en strakker mogen klinken als ik het bijvoorbeeld vergelijk met (ik heb deze vaker hier gepost):

https://www.youtube.com/watch?v=v2Qy73e1vxA

kan een smaakdingetje zijn hoor.. Na masteren zal het ongetwijfeld nog beter gaan klinken...

Ik denk dat je niet teveel moet stressen om je monitors of mastering. Mastering gaat je track ook niet veel vetter maken. Een goede master haalt het goede, wat al in je track zit, naar boven.
Je zult dat toch vanaf de ground up moeten doen in je productie dus je monitors echt goed leren kennen en gewoon lekker veel maken. Ik vind de tracks trouwens best ok klinken alleen nummer 3 klinkt heel erg anders dan de andere 2. Veel lichter en zachter.

Back