Remix: "I wanna touch you"

funkaholic1972

Micro lid
Hallo mensen!

Ditmaal een remix van een track van Astronaut And The Alien, zij hadden zelf een meer poppy mix gemaakt. Ik vond die mix en het arrangement niet geweldig, maar de individuele partijtjes hadden zeker wel potentie, dus heb ik gevraagd of ik een remix mocht maken? Hieronder het resultaat:

Ik vond'm heel mooi en zeer professioneel.. toch nog een paar opmerkingen : Het hoofdthema dramt maar door en kent een korte verandering naar het einde toe, ik zou'm meer variëren.. Ook de basslijn is zeer repetitief, alsmaar hetzelfde.. Maar de groove is lekker en je kunt er fijn op dansen. Je maakt goeie muziek, Funk ! :)

Gloomy.

Het begin is lekker catchy.
Deze remix is lekker dansbaar en verslavend bovendien om naar te luisteren!

Dank je, lekker dansbaar en verslavend om te luisteren is een mooi compliment!

Ik vond'm heel mooi en zeer professioneel.. toch nog een paar opmerkingen : Het hoofdthema dramt maar door en kent een korte verandering naar het einde toe, ik zou'm meer variëren.. Ook de basslijn is zeer repetitief, alsmaar hetzelfde.. Maar de groove is lekker en je kunt er fijn op dansen. Je maakt goeie muziek, Funk ! :)

Gloomy.

Dank je Jan! Je hebt zoals altijd wel gelijk dat het hoofdthema en de baslijn redelijk repetitief zijn en enigszins "doordrammen". Ik heb nu wat verder gewerkt aan het arrangement en geprobeerd om in ieder geval het hoofdthema iets minder vaak in te zetten. Daarnaast heb ik de originele baslijn vervangen door een 'slapbass' die een octaaf lager is ingespeeld, om de baslijn wat meer gewicht te geven en het nummer nog wat funkier/stoerder te laten klinken.

https://soundcloud.com/geoffrey_t/astronaut-and-the-alien-i-wanna-touch-you-geoffrey-ts-funky-house-rmx-1

Ik luister 'm nu een tweede keer.. Het valt me op dat ie bijzonder goed is gemixed en gemasterd.. Zoals steeds, de groove is geweldig, ook de effecten die je gebruikt.. Echte Funkey Club House, me dunkt. Goed gedaan yo ! :)

Grtz,

Gloomy.

Dank je Gloomy, ik had zelf ook al het idee dat deze qua sound goed heeft uitgepakt. En heb het idee dat al die jaren dat ik al aan het ploeteren ben om een goede volle sound te krijgen nu eindelijk een beetje vruchten beginnen af te werpen. Ik werk maar met een zeer beperkte setup, eigenlijk heb ik alleen maar de stock plugins van Cubase Pro 9 en de Soundtoys bundel. Die laatste vind ik wel echt geweldig en leveren een duidelijk positieve bijdrage aan de mix naar mijn mening. Ze geven leven en diepte aan een mix, vind ik.

Doet me denken aan Daft Punk. En dat is een compliment! Ben het wel met mr. Gloomy eens dat het wat variatie kan gebruiken... Ik ben het overigens ook met hem eens dat de mix echt heel erg goed is!

Doet me denken aan Daft Punk. En dat is een compliment! Ben het wel met mr. Gloomy eens dat het wat variatie kan gebruiken... Ik ben het overigens ook met hem eens dat de mix echt heel erg goed is!

Dank je, fijn om te horen! Toen ik het origineel hoorde, moest ik zelf meteen aan een fijne French filterhouse remix denken. Met dat idee had ik gevraagd of ik met de stems mocht spelen en gelukkig zeiden ze ja.

Hier een link naar het origineel, mocht iemand het leuk vinden om eens te vergelijken:

https://astronautandthealien.bandcamp.com/track/i-wanna-touch-you

Gloomy.

Helamaal met Gloomy eens.Gooi er meer variatie in of kort het nummer in naar 3 minuten...5 is telang....
Lekker track:dj:

Helamaal met Gloomy eens.Gooi er meer variatie in of kort het nummer in naar 3 minuten...5 is telang....
Lekker track:dj:

Dank voor je feedback, leuk om te merken dat je er op zich wel iets in hoort.

Ik heb er weer wat verder aan gewerkt in een poging voornamelijk het arrangement wat afwisselender te maken en ben tot de volgende nieuwe versie gekomen. Nog steeds bijna 5 minuten lang, maar hopelijk nu toch weer iets aantrekkelijker om naar te luisteren.

(Overigens alle begrip aan mijn zijde voor eventuele forumleden die geen zin/tijd hebben om al mijn updates te beluisteren. Ik weet dat niet iedereen hier op zit te wachten, haha! :okdan:)

https://soundcloud.com/geoffrey_t/astronaut-and-the-alien-i-wanna-touch-you-geoffrey-ts-funky-house-rmx-2

Hihi, ik heb er al naar geluisterd.. en jawel hoor, ik zit altijd op verse tracks te wachten, is mijn grootste hobby..

Ja, je nummer heeft een bijzondere groove, de bass is lekker, de melodie.. simpel maar goed.. Maar wat ik toch een beetje mis zijn effecten.. een automation zetten op één of andere effect-generator zou wonderen doen, want nu.. "sorry", klinkt ie nog té repetitief, lekker om op te dansen, maar niet meer dan 3-4 minuten.

Hoop dat je hieraan iets hebt, en hopelijk veel plezier bij het produceren ! :)

Gloomy.

Leuke track! Als ik iets als tip zou meegeven dan zou ik die basslijn die je hebt proberen te doublen met een pure sine wave sub bass en een HPF gooien op de bass die je nu hebt. Zeker omdat dit de hoofdpartij is kan hij nog wel waf punch gebruiken. PS ik bind de eerste versie de beste ;). Gooed gedaan, lekkere vibe!

Edit:

Denk dat je eigenlijk alle instrument variaties van de basslijn wel kan mashen in 1 track voor de variatie ben benieuwd wat er dan gebeurt, de bass sound in de 1e kan ik me iig het meest in vinden.

Fijne track, inderdaad wat Daft Punky en past perfect bij dit weertje!. Mist eigenlijk alleen nog een mooie zwoele vrouwen vocal sample ;)

Hihi, ik heb er al naar geluisterd.. en jawel hoor, ik zit altijd op verse tracks te wachten, is mijn grootste hobby..

Ja, je nummer heeft een bijzondere groove, de bass is lekker, de melodie.. simpel maar goed.. Maar wat ik toch een beetje mis zijn effecten.. een automation zetten op één of andere effect-generator zou wonderen doen, want nu.. "sorry", klinkt ie nog té repetitief, lekker om op te dansen, maar niet meer dan 3-4 minuten.

Hoop dat je hieraan iets hebt, en hopelijk veel plezier bij het produceren ! :)

Gloomy.

Hier heb ik zeker iets aan, en dank je wel voor het beluisteren van deze nieuwe versie.

Ik vind het eigenlijk altijd best wel lastig om variaties te maken in mijn nummers, voornamelijk omdat ik mijn nummers eigenlijk altijd begin met één loop van 8 of 16 maten die ik dan vol plemp met tracks die bij elkaar dan het 'hoogtepunt' van het nummer vormen. Die loop kopieer ik vervolgens heel vaak totdat ik de 5 a 6 minuten heb bereikt. En dan ga ik parts muten om er zo een arrangement van te maken.

Eigenlijk ontbreekt er bijna altijd een tweede bijpassende loop die kan zorgen voor even een onderbreking. Normaliter probeer ik die onderbreking te maken door de bas of de kick er ff een paar maten uit te halen, en dan weer opnieuw aanzetten. Dit werkt natuurlijk ook best wel tot op zekere hoogte, maar het blijft toch telkens weer een uitdaging om het dan 5 tot 6 minuten interessant te houden.

Misschien moet ik me maar eens voornemen om pas een nieuw nummer te starten als ik twee aparte, maar bij elkaar passende stukjes heb gecreëerd, om dit probleem op te lossen.

Fijne track, inderdaad wat Daft Punky en past perfect bij dit weertje!. Mist eigenlijk alleen nog een mooie zwoele vrouwen vocal sample ;)

Dank voor wederom een Daft Punk referentie, dat is toch niet de minste act om mee geassocieerd te worden (ook al is het maar een klein beetje). En het was ook echt mijn bedoeling om er zo'n lekker eind jaren '90 Franse filterhouse versie van te maken. Dus ben heel blij met deze opmerking!

Die vocal sample heb ik ook al aan zitten denken, dat zou weleens een simpele maar effectieve oplossing voor het variatie-issue in dit nummer kunnen zijn. Bedankt voor je feedback!

Laatst gewijzigd:
Leuke track! Als ik iets als tip zou meegeven dan zou ik die basslijn die je hebt proberen te doublen met een pure sine wave sub bass en een HPF gooien op de bass die je nu hebt. Zeker omdat dit de hoofdpartij is kan hij nog wel waf punch gebruiken. PS ik bind de eerste versie de beste ;). Gooed gedaan, lekkere vibe!

Je doelt neem ik aan op de 1 octaaf hogere (op een basgitaar gespeelde) baslijn uit de eerste versie? Dat ik daar een HPF op zet en die baslijn dan dubbelen met een diepere synth sub bass? Dat was inderdaad mijn eerste idee toen ik had bedacht dat ik de originele baslijn niet 'gewichtig' genoeg vond.

Een maat van mij had echter slap bass gesuggereerd en dat heb ik als eerste geprobeerd. Toen dat eenmaal had gedaan, vond ik de slap bass versie al een stuk beter klinken dan de originele baslijn en heb ik het daarbij gelaten.

Later merkte ik dat de slap bass versie toch steeds nog niet dik genoeg klonk vergeleken met elektronische hits uit de top 40 (die gebruik ik tegenwoordig als referentie) en heb ik nog wat laag erbij ge-EQ'd. Nu is het wel wat meer in de buurt, ik ben er nog steeds niet helemaal, maar had het idee dat het wel goed genoeg was voor deze track. Nu jij zegt dat de bass nog punch mist, ga ik toch weer twijfelen? Hmmm...

Denk dat je eigenlijk alle instrument variaties van de basslijn wel kan mashen in 1 track voor de variatie ben benieuwd wat er dan gebeurt, de bass sound in de 1e kan ik me iig het meest in vinden.

Ik begrijp niet helemaal wat je hier precies bedoelt te zeggen, kun je wellicht nogmaals proberen toe te lichten wat je exact bedoelt? Want hier ben ik heel nieuwsgierig naar! :halleluja

Laatst gewijzigd:
Misschien moet ik me maar eens voornemen om pas een nieuw nummer te starten als ik twee aparte, maar bij elkaar passende stukjes heb gecreëerd, om dit probleem op te lossen.

Ja, misschien moet je gewoon een paar versies van deze track maken en dan een kleine EP uitbrengen :)

Je 2de versie geluisterd.
En vind het zelf eigenlijk een lekkeer lounge track.
Eigenlijk heb ik er niks over op temerken dan dat het gewoon lekkere summer vibe track is, goed gedaan!
Oh ja .3 minuten ipv 5....maak een lekker outro nog en done.Releasen die hap!(tis een remix weet niet hoe het met copyright rechten zit overigens.....)

Greetz,

just a duuuuuuude

https://soundcloud.com/geoffrey_t/astronaut-and-the-alien-i-wanna-touch-you-geoffrey-ts-funky-house-rmx-3

Ik heb er weer verder aan gewerkt en vind het denk ik wel best zo. Nu met prominentere bas, gewijzigd arrangement en vrouwelijke vocal.

Hij is heel erg mooi geworden, maar met die female vocal erbij wordt ie wel heel erg commercieel.. Jullie weten ondertussen dat ik niet van commerciële platen hou.. veel te melig allemaal.. Maar soit, dit is wat de mensen willen horen, dus je hebt prima werk verricht.. Lang aan gewerkt ook.. zodus : Goed bezig, gast !

Doe zo verder !

Grtz,

Gloomy.

Je hebt wel gelijk, Gloomy. Ik heb uit pure luiheid zo ongeveer de eerste female vocal gepakt die ik kon vinden die er een beetje bij paste. Misschien had ik beter nog even door kunnen zoeken naar iets meer soulfuls, dit is wel redelijk pop-fluffy commercieel zo inderdaad. Of misschien toch beter een vocoder-stem toevoegen ipv echte zang?

Back