vaag probleem met audiomixdown!?

michielhemmer

Stamgast
ik heb net een nieuwe computer gekocht en heb cubase sx er weer op gezet maar nu heb ik een probleem:

als ik een project heb gemaakt met audio opnames, vst instruments, hardware synths dan wil ik hier natuurlijk graag een mixdown van hebben om het op een cd te branden.
ik ga naar file druk op export en dan audiomixdown.......als ik de wav file terug luister staat alles er goed op behalve mijn hardware synhts (die staan er niet op)???

alle kanalen staan open niks op mute, locators staan goed.......??

op het moment van de mixdown maakt de synht wel een geluid en houd daar ook niet meer mee op (ik moet hem dam ff uit en aan doen)

ik zit me suf te lezen in de handleiding maar ik zie er niks over staan is er iemand die mij ff kan helpen..
ik heb al op de zoek fuctie gekeken maar wordt nog niet veel wijzer alvast bedankt......

Da's vreemd. Je krijgt er meer uit dan ik soms.
Bij mixdowns krijg ik sommige VSTi's niet aan de praat.
Maar dat heeft hier niets mee te maken.

Maar van die hardware synths is makkelijker dan je denkt. Want hoe communiceert Cubase met die hardware?
Via midi. En tijdens de mixdown stuurt hij geen midi uit.

Je zult dat gedeelte real-time moeten opnemen.

Suc6!

hij comuniceerd via midi en als ik het afspeel (zonder mixdown) klinkt het prima! maar met mixdown zijn ze weg??

hoe neem ik het realtime op??? hoe maak je ook alweer van een midi track een audio track? (ik wist dit tijdje geleden nog wel maar ben er een paar maandjes uit geweest en je merkt het gelijk.

laat cubase gewoon solo je midi track afpelen met je juiste hardware preset en neem het op in wavelab ofzo.
importeer daarna het opgenomen gedeelte in cubase en dan kan je m evt. mixdown(en).

ik heb het opgelost!! het geluid gaat viam mijn mengtafel ook weer de compu in dus kan ik er heel makkelijk een audio file van maken!!!

bedankt voor het meedenken (nu kan ik er ook nogeens wat effecten extra mee opnemen in de eind mix )

Gaaf he. ;)

En je kunt het nog vaker opnemen. Als je bijv synths te kort komt. (en geef toe, die kom je al snel te kort ;) )

optie 2

optie 2

de track opnemen in wavelab met als input selctor stand::: record sound when detected...hij neemt alles op als het goed is...

lol blijft wel een grappige stelling van je trouwens. je hebt een nieuwe pc en installeerd cubase sx net als op je oude pc en nu kan je "plotseling" niet meer hardware synths opnemen via mixdown....wahehahlol... ;) 'k zit je niet belachelijk te maken hoor, maar vond hem wel leuk... :koffie:

ehm, waarom zou je een ander programma gebruiken om op te nemen? Je kunt per audio spoor aangeven wat ie op moet nemen (welke analoge ingang) en dat kunnen er zoveel zijn als dat je geluidskaart heeft.. Zet hem op record enable en voila!! Werkt als een speer en het staat direct in je sequence..

Arv

Origineel geplaatst door Arv
ehm, waarom zou je een ander programma gebruiken om op te nemen? Je kunt per audio spoor aangeven wat ie op moet nemen (welke analoge ingang) en dat kunnen er zoveel zijn als dat je geluidskaart heeft.. Zet hem op record enable en voila!! Werkt als een speer en het staat direct in je sequence..

Arv

precies! zo moet je het doen...sterker nog, ik zou gewoon je externe hardware opnemen als (losse) audio track(s) in je sequence, en *daarna* pas de mixdown doen, dan heb je ook mooi je project gearchiveerd voor later/evt remixen enzo...en je kan je externe hardware ook nog es mooi met plugins bewerken of editten mocht je dat willen

Origineel geplaatst door olafmol
precies! zo moet je het doen...sterker nog, ik zou gewoon je externe hardware opnemen als (losse) audio track(s) in je sequence, en *daarna* pas de mixdown doen, dan heb je ook mooi je project gearchiveerd voor later/evt remixen enzo...en je kan je externe hardware ook nog es mooi met plugins bewerken of editten mocht je dat willen

of te wel iedereen die wavelab erbij haalt is niet goed bij zijn hoofd ?

ja sorry maar hier moet ik wel erg om lachen ...
bij logic neem ik gewoon alles op in logic en dan staat het meteen helemaal strak

wavelab ? ik kan er niet bij ... lol !!!

maar niks verkeerd voor de rest .. we hebben het allemaal een keer moeten leren ...

Origineel geplaatst door MadR
of te wel iedereen die wavelab erbij haalt is niet goed bij zijn hoofd ?

Dat maak jij ervan. Geen woorden in iemands mond leggen aub
We geven alleen maar tips and tricks remember..

Origineel geplaatst door Arv
Dat maak jij ervan. Geen woorden in iemands mond leggen aub
We geven alleen maar tips and tricks remember..

ach van echt woorden in iemand mond leggen is hier geen sprake
het is meer mijn interpretatie ... beetje pesterig dat wel ..
moet gewoon lachen vanwege de omslachtigheid
het was het eerste wat ik deed met mijn daw

is een beetje
ik heb een mooie inbouw keuken
maar ga altijd uiteten ...

maar zoals ik al zei we hebben het allemaal moeten leren :)
dus hou je niet in als je een vraag hebt ...

ach van echt woorden in iemand mond leggen is hier geen sprake
het is meer mijn interpretatie ... beetje pesterig dat wel ..
moet gewoon lachen vanwege de omslachtigheid
het was het eerste wat ik deed met mijn daw

is een beetje
ik heb een mooie inbouw keuken
maar ga altijd uiteten ...

maar zoals ik al zei we hebben het allemaal moeten leren :)
dus hou je niet in als je een vraag hebt ...

hmmm ik volg je niet helemaal hoor? ik zeg alleen dat je wavelab niet HOEFT te gebruiken omdat je je externe hardware in Cubase gewoon als audio tracks KAN opnemen en dat dan downmixed...... de oplossing van Arv (dus niet eerst opnemen, maar gewoon de audio tracks van de inputs op record/monitor) zetten werkt ook gewoon, als je dat fijn vindt..en wat dit alles met strak en logic te maken heeft is me compleet een raadsel??

hmmm ik volg je niet helemaal hoor? ik zeg alleen dat je wavelab niet HOEFT te gebruiken omdat je je externe hardware in Cubase gewoon als audio tracks KAN opnemen en dat dan downmixed...... de oplossing van Arv (dus niet eerst opnemen, maar gewoon de audio tracks van de inputs op record/monitor) zetten werkt ook gewoon, als je dat fijn vindt..en wat dit alles met strak en logic te maken heeft is me compleet een raadsel??

hehehehehe
ja dat werkt allebei prima
al heeft eerst opnemen mijn voorkeur
(vanwege dezelfde redenen zoals je al aangaf)

En logic heeft er niet specifiek iets mee te maken
ik stond gewoon te kijken toen die na de eerste installatie
alles in 1 keer strak opnam .. had ik niet verwacht ( want hij moet de latency er tussen uitvissen)

dus niet eerst in wavelab opnemen en dan importen en RECHT zetten
dat is echt veeels te omslachtig ... daar heb je nu een DAW voor

logic doet dat gewoon heel strak ..
en SX neem ik aan ook ...

hehehehehe
ja dat werkt allebei prima
al heeft eerst opnemen mijn voorkeur
(vanwege dezelfde redenen zoals je al aangaf)

En logic heeft er niet specifiek iets mee te maken
ik stond gewoon te kijken toen die na de eerste installatie
alles in 1 keer strak opnam .. had ik niet verwacht ( want hij moet de latency er tussen uitvissen)

dus niet eerst in wavelab opnemen en dan importen en RECHT zetten
dat is echt veeels te omslachtig ... daar heb je nu een DAW voor

logic doet dat gewoon heel strak ..
en SX neem ik aan ook ...

we zeggen hetzelfde ;)

we zeggen hetzelfde ;)

joh !!!

maar is het nou duidelijk wat strak en logic er mee te maken hebben ?
denk het wel he ? nou mooi !

:)

Back