ff uitblazen.. op een nieuwe jam

MacGyverGear

midi-life crisis
Deze week eindelijk weer eens de Alesis Fusion en RS7000 gejammed en wat nieuwe melodietjes en themaatjes gemaakt en er zojuist even wat met de sax op geïmproviseerd. 8)
Drums heb ik met een Elektron Machinedrum geprogrammeerd. Heb sinds kort een UW+ dus kan naast het eigen geluid ook samples gebruiken :)

Bij mijn vorige videootjes kreeg ik commentaar dat ik mijn rug teveel liet zien.. daarom heb ik me nu speciaal om gedraaid.. maar weet niet of het er daardoor allemaal op vooruit gaat :D

Leuk zomers muziekje, het lijkt of je gaandeweg het nummer er meer in komt.

Bij mijn vorige videootjes kreeg ik commentaar dat ik mijn rug teveel liet zien.. daarom heb ik me nu speciaal om gedraaid.. maar weet niet of het er daardoor allemaal op vooruit gaat :D

Niets mis mee.

Het geluid kan nog wel iets beter denk ik..

:W

Bedankt voor het luisteren Bohemen.. Het lijkt verderop wel wat soepeler te gaan.. het begin is nie echt zo..

Geluid blijft een beetje lastig onderdeel met zoiets.. dit is wederom weer met de telefoon opgenomen.. (net als eerdere pogingen).
Om dit te verbeteren zou ik dingen apart moeten opnemen.. hier hik ik telkens tegen aan.
Ook het wisselen van arrangement zou dan wat gladder verlopen.. volgens planning.. maar al het spontane is er dan wel vanaf.. naja.. ik ga morgen eens kijken of ik wat meer kan voorprogrammeren.. :)

Je bent een goeie muzikant man, leuk gedaan.. improviseren is altijd fijn. Doe zo verder.. Ah, en ja, 't is beter dat we een gezicht kunnen plakken op de producer..

Keep on going !

Cheers,

Gloomy.

Klinkt goed! Zou je het leuk vinden om een wat minder up-tempo backing track te maken en een meer blues- of soul-achtig nummer in te spelen?

heerlijk om zo veel speelplezier te zien en te horen! geluid zou mss beter zijn als je de sax opneemt met zo'n pick-up microfoon (of hoe heet zo'n ding ook alweer). en dan kan je later de partij goed in de mix zetten, zonder de spontaniteit te verliezen!

Dank voor het luisteren en de reacties!! :)

@ Bijlevel: Dank! Ja zoiets was ik eerder wel van plan.. maar dan moet ik ook weer een hoofd telefoon opzetten.. maar heb bij een opname zojuist de muziek iets harder gezet.

@ Meneer Jansen: Hoe bedoeld je? ik die backing track maken of.. heb jij iets wat zich daarvoor leent?
Ik doe wel es wat jammen op bluesschema's of speel dan de zanglijn van bestaande liedjes.. (die zich er min of meer voor lenen..) heb zojuist ff wat geupload.. ;)
Mijn eigen dingetjes die ik maak zijn meestal uptempo.. en dat vind ik ook het leukste om te maken denk ik :)

Dank voor het luisteren en de reacties!! :)

@ Bijlevel: Dank! Ja zoiets was ik eerder wel van plan.. maar dan moet ik ook weer een hoofd telefoon opzetten.. maar heb bij een opname zojuist de muziek iets harder gezet.

@ Meneer Jansen: Hoe bedoeld je? ik die backing track maken of.. heb jij iets wat zich daarvoor leent?
Ik doe wel es wat jammen op bluesschema's of speel dan de zanglijn van bestaande liedjes.. (die zich er min of meer voor lenen..) heb zojuist ff wat geupload.. ;)
Mijn eigen dingetjes die ik maak zijn meestal uptempo.. en dat vind ik ook het leukste om te maken denk ik :)
Ik dacht dat je backing track zelf had gemaakt. Ik hou zelf nogal van blues en Funk enzo. en de sax speelt daar een grote rol in, vandaar. Stukje persoonlijke voorkeur. :)

Het bijgesloten voorbeeld is heel prettig om naar te luisteren, da's wat ik bedoelde. Super relaxed. :)

Dank voor het luisteren. Fijn dat het in de smaak valt. :mega:
De jam in de OP had ik wel gemaakt. ;) Maar op YT vind ik genoeg materiaal om mee te jammen.. dan zoek ik op key en genre + backingtrack. Er is heel veel voor gitaar te vinden en dus ook prima voor sax te gebruiken.

De sax gebruik ik met eigen muziekjes om melodietjes te vinden.. eerder deed ik dat altijd met zang maar dan moet ik er ook nog een tekst bij verzinnen.. en dat struikelblok kan ik met de sax overslaan :)

Ja best een lekkere jam. Btw ik prik mijn gitaar en koptelefoon direct in mijn telefoon om zo op yt te jammen. Met een splitter kabel me mic input en een app die de mic activeerd.

Zakmes :okdan:
Ik had je van de week al gespot en je een welverdiende :okdan: toebedeeld :)
Ja.... is weer een lekkere jam (je weet ondertussen wel wat ik er van vindt) :okdan:
Verder quote ik Barry Stevens maar even.... vooral zo doorgaan :mega:

Dank mensen.. :)

@ Daniël: Ja ik was al verbaasd.. normaal krijg ik nooit meteen likes :D Thanx :)

Dat je lekkerr kan jammen blijkt wel.
weet niet of je music room bewerkt is met absorbers/dempers maar daardoor klinkt je sax vrij droog.Een lekkere room reverb effect op je sax zou zoveel lekkerder sounden en geeft het veel meer stereo breedte /vetter voller zeg maar.
Zou zeggen , give it a try.Keep jammin.
Puntje over je opname , je sax komt qua volume wel erg naar voren vergeleken met de rest misschien iets meer blenden met de background tunes overigens helpt reverb daarbij. :-)
greetz, the dude

Geluid blijft een beetje lastig onderdeel met zoiets.. dit is wederom weer met de telefoon opgenomen.. (net als eerdere pogingen).
Om dit te verbeteren zou ik dingen apart moeten opnemen.. hier hik ik telkens tegen aan.
Ook het wisselen van arrangement zou dan wat gladder verlopen.. volgens planning.. maar al het spontane is er dan wel vanaf.. naja.. ik ga morgen eens kijken of ik wat meer kan voorprogrammeren.. :)

Ja, ik begrijp dat het op deze manier wel een leuke momentopname is.
Ik weet idd ook niet of de filmpjes er echt op vooruit gaan als het geluid cleaner wordt.
Misschien een keertje proberen?

:koffie:

Errug lekker weer, wederom prachtige akkoordenschema's die je erop los laat. Het stukje muziek dat op 0.51 begint en rond 01.10 eindigt vind ik net even iets te chaotisch en haalt me even uit de flow. Daarna gaat ie echter meteen weer helemaal lekker en ben ik het snel weer vergeten.

Het zou inderdaad wel tof zijn als het mogelijk is om een keer een hifi opname van de muziek en de sax te maken, want ik vind je muziek altijd heel lekker! :okdan:

Back